Geldermalsen schreef:
Ik ben zelf ook opzoek naar een snowboard set, ik heb nu 3 weken gesnowboard en het enige waar ik me aan iriteer is dat ik steeds last van me voeten krijg met huur schoenen
Lengte:200
Gewicht:102 kg
Schoenmaat: 45,5
Discipline: Ik zoek een Allround board omdat ik nog geen flauw idee heb wat ik voor voorkeur heb.
Ik ben nu nog meer gewoon een beetje op de piste aan het modderen.
nu heb ik het volgende board op het oog Nitro Illusion Grey SMU Wide in lengte 163.
Is dit een leuk beginners allround board?
Verder voor schoenen ga ik gewoon passen maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en waar ik op moet letten met betrekking tot bindingen.
Toen ik specs van het board ging zoeken, viel me als eerste op dat het board op veel plekken aangeboden wordt met fikse korting;
nu is mijn vraag aan jou: heb je je oog op dat board laten vallen vanwege de prijs op dit moment; of heb je bewust naar de specs van het board gekeken (die ikzelf overigens niet kon vinden)
Nitro is btw best een goed merk; je moet alleen kritisch afwegen of je jezelf laat leiden door impulsen (korting etc) of dat je werkelijk voor de best passende keuze gaat.
ik kan zelf helaas nergens reviews of wat dan ook vinden mbt het board en helaas ken ik ook niemand die er iets over kan zeggen
voor je schoenen geldt gewoon dat ze lekker moeten zitten; als je meer richting freestyle kun je wat soepelere schoenen nemen en als je meer richting freeride gaat kun je wat stevigere schoenen nemen. het maakt allemaal echter niet zo heel veel uit; gewoon een lekkere pasvorm enz is het belangrijkste.
wat betreft de bindingen: ze moeten compatibel zijn met het systeem dat het board heeft en daarnaast moeten ze compatibel zijn met de schoenen die je hebt; daarnaast is het verstandig om even te kijken wat voor type bindingen je wilt hebben: straps of flowbindingen en hoe stevig je ze wilt hebben; hoe soepeler/flexibeler de binding hoe beter voor freestyle. hoe stugger hoe beter voor freeride.