Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?
(1 bekijken) (1) Gast
Plaats hier vragen en tips over snowboards en toebehoren!

Onderwerp: Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 16 juli 2012 11:54 #2963

Top, dank jullie wel voor de goede tips. Het lijkt mij ook dat een 158 board meer dan voldoende is voor wat ik ermee wil.

Ik ga eens goed kijken naar de Ride and Battilion boards

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 16 juli 2012 13:31 #2964

probeer gewoon wat boards uit; dan merk je vanzelf wat je fijn vindt.
zo hebben vrienden van mij ook op mijn boards gereden om even te voelen of het wat is etc.

ook zijn er speciale testdagen bij verschillende indoorhallen

Toevoeging: ik heb gisteren even de K2 Turbodream van mijn beste maat uitgeprobeerd; het was een 164w geloof ik (beetje groot), maar ook de Turbodream is een echte aanrader!
  • Bjarne
  • Afwezig
  • Expert Boarder
Laast bewerkt: 16 juli 2012 15:08 Door Bjarne. Reden: Toevoeging

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 18 juli 2012 15:16 #2966

Hey guys,

ik ben flink aan het rondneuzen geweest maar ik twijfel erg over de maat. Ik kan nu een Nidecker Megalight 158 cm 2012 voor een erg mooi prijsje kunnen kopen. Het merk en de constructie staan mij erg goed aan (zie ook de revieuw op thegoodride).

Op dit moment heb ik ook een 158 board maar van de fabrikant krijg ik weer te horen dat een 163XL zelfs de best optie is.

Voor het knallen op de pistes en het playfull feeling zou ik geneigd zijn om naar een 158 te gaan maar ik wil het ook op de toekomst kopen.....

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 18 juli 2012 19:26 #2967

Ik ben zelf ook opzoek naar een snowboard set, ik heb nu 3 weken gesnowboard en het enige waar ik me aan iriteer is dat ik steeds last van me voeten krijg met huur schoenen

Lengte:200
Gewicht:102 kg
Schoenmaat: 45,5
Discipline: Ik zoek een Allround board omdat ik nog geen flauw idee heb wat ik voor voorkeur heb.
Ik ben nu nog meer gewoon een beetje op de piste aan het modderen.

nu heb ik het volgende board op het oog Nitro Illusion Grey SMU Wide in lengte 163.

Is dit een leuk beginners allround board?
Verder voor schoenen ga ik gewoon passen maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en waar ik op moet letten met betrekking tot bindingen.

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 19 juli 2012 22:05 #2968

Hoi ik ben ook op zoek naar een snowboard maar heb geen flauw idee wat voor 1 ik moet hebben (ook kwa lengte etc), ben nog best onervaren ben maar 1x op wintersport geweest:(

Ik doe bijna alleen maar pistes en een heel klein beetje freestyle.
Het belangrijkste is dat ik kan vlammen op de pistes:P

Ik ben:

Lengte: 195cm
Gewicht: 83kg
Schoenmaat: 46
Merkvoorkeur: niet echt een voorkeur moet gewoon een goed board zijn.

Welk board is nou geschikt voor mij? Ik kom er niet uit!

Help aub.

Groetjes,
René
  • Renedezz
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Laast bewerkt: 19 juli 2012 22:28 Door Renedezz.

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 22 juli 2012 22:03 #2969

The Green Peril schreef:
Hey guys,

ik ben flink aan het rondneuzen geweest maar ik twijfel erg over de maat. Ik kan nu een Nidecker Megalight 158 cm 2012 voor een erg mooi prijsje kunnen kopen. Het merk en de constructie staan mij erg goed aan (zie ook de revieuw op thegoodride).

Op dit moment heb ik ook een 158 board maar van de fabrikant krijg ik weer te horen dat een 163XL zelfs de best optie is.

Voor het knallen op de pistes en het playfull feeling zou ik geneigd zijn om naar een 158 te gaan maar ik wil het ook op de toekomst kopen.....

Ik zou zelf voor de 158 gaan als ik jou was; geeft je net wat meer vrijheid in je doen en laten. Je kan dan prima de piste af wat jij graag doet; maar mocht je even wat willen spelen/freestylen dan kan dat ook nog steeds

het is echt puur wat je zelf het lekkerste vindt rijden, dus ik zou zeggen: probeer het gewoon uit als het kan
  • Bjarne
  • Afwezig
  • Expert Boarder

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 22 juli 2012 22:46 #2970

Geldermalsen schreef:
Ik ben zelf ook opzoek naar een snowboard set, ik heb nu 3 weken gesnowboard en het enige waar ik me aan iriteer is dat ik steeds last van me voeten krijg met huur schoenen

Lengte:200
Gewicht:102 kg
Schoenmaat: 45,5
Discipline: Ik zoek een Allround board omdat ik nog geen flauw idee heb wat ik voor voorkeur heb.
Ik ben nu nog meer gewoon een beetje op de piste aan het modderen.

nu heb ik het volgende board op het oog Nitro Illusion Grey SMU Wide in lengte 163.

Is dit een leuk beginners allround board?
Verder voor schoenen ga ik gewoon passen maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten en waar ik op moet letten met betrekking tot bindingen.

Toen ik specs van het board ging zoeken, viel me als eerste op dat het board op veel plekken aangeboden wordt met fikse korting;
nu is mijn vraag aan jou: heb je je oog op dat board laten vallen vanwege de prijs op dit moment; of heb je bewust naar de specs van het board gekeken (die ikzelf overigens niet kon vinden)

Nitro is btw best een goed merk; je moet alleen kritisch afwegen of je jezelf laat leiden door impulsen (korting etc) of dat je werkelijk voor de best passende keuze gaat.
ik kan zelf helaas nergens reviews of wat dan ook vinden mbt het board en helaas ken ik ook niemand die er iets over kan zeggen

voor je schoenen geldt gewoon dat ze lekker moeten zitten; als je meer richting freestyle kun je wat soepelere schoenen nemen en als je meer richting freeride gaat kun je wat stevigere schoenen nemen. het maakt allemaal echter niet zo heel veel uit; gewoon een lekkere pasvorm enz is het belangrijkste.

wat betreft de bindingen: ze moeten compatibel zijn met het systeem dat het board heeft en daarnaast moeten ze compatibel zijn met de schoenen die je hebt; daarnaast is het verstandig om even te kijken wat voor type bindingen je wilt hebben: straps of flowbindingen en hoe stevig je ze wilt hebben; hoe soepeler/flexibeler de binding hoe beter voor freestyle. hoe stugger hoe beter voor freeride.
  • Bjarne
  • Afwezig
  • Expert Boarder

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 22 juli 2012 23:03 #2971

Renedezz schreef:
Hoi ik ben ook op zoek naar een snowboard maar heb geen flauw idee wat voor 1 ik moet hebben (ook kwa lengte etc), ben nog best onervaren ben maar 1x op wintersport geweest:(

Ik doe bijna alleen maar pistes en een heel klein beetje freestyle.
Het belangrijkste is dat ik kan vlammen op de pistes:P

Ik ben:

Lengte: 195cm
Gewicht: 83kg
Schoenmaat: 46
Merkvoorkeur: niet echt een voorkeur moet gewoon een goed board zijn.

Welk board is nou geschikt voor mij? Ik kom er niet uit!

Help aub.

Groetjes,
René

Voor het vlammen op de pistes (freeride) kan je een iets langer board rijden van rond de 160; best een iets stugger board.

er zijn zoveel boards op de markt dat 1 board aanbevelen praktisch onmogelijk is. Je zult gewoon verschillende boards uit moeten gaan proberen en kijken wat voor jou het beste past
  • Bjarne
  • Afwezig
  • Expert Boarder

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 23 juli 2012 23:55 #2972

Hallo,

Ik ben pas begonnen met snowboarden en wil me eigen snowboard aanschaffen, en kwam op internet voor een mooi prijsje een Burton Hero 158W 2012 tegen.

Ik heb een aantal keer indoor geboard en ben 1x op wintersport geweest.
Indoor ging het al zeer goed en op wintersport ging nog beter dan ik had verwacht.
Ik kon goed met de groep vrienden mee komen die het al vaker hadden gedaan.
Mijn stijl is nu gewoon lekker met tempo en met mooie bochtjes van de piste afgaan.

Maar nu over het board, op de site van Burton in de "Board Finder" wordt dit board in de top 3 mij aanbevolen maar als ik verder op internet kijk zie ik vaak dat dit een freestyl/park board is.

Nu weet ik niet zo goed of dit board wel geschikt voor mij is. Wil in de toekomst wel wat jumpjes maken enzo maar zo ver ben ik nu nog niet.

Hier mijn maten:
Lengte: 190cm
Gewicht: 70kg
Schoenmaat: 45

Graag hoor wat adviezen of ervaring van julie.

Groeten, Mark
Laast bewerkt: 24 juli 2012 00:56 Door kooistramj.

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 24 juli 2012 08:04 #2973

Hoi Mark!

De burton hero is een twinlike board ook wel twin directional genoemd.
Dit zorgt er voor dat hij deels de eigenschappen heeft van een directional (freeride board) en deels de eigenschappen van een twinboard (freestyle)

In principe is het board dus een all-mountain board, maar ik geloof dat het accent vooral ligt op het freestylen.
Ik denk dat het board vooral op je gematcht wordt vanwege je gewicht, het board is geloof ik meer geschikt voor wat lichtere rijders.

Als ik jou was zou ik kijken of ik het board uit kan proberen (ergens in september/oktober zijn er veel testdagen) om te voelen of het echt wat voor je is.

Daarnaast wil ik je het advies geven om niet puur af te gaan op de boardfinder aangezien je beperken tot burton heel erg jammer is aangezien er zoveel goede boards van andere merken zijn
  • Bjarne
  • Afwezig
  • Expert Boarder

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 07 aug 2012 22:00 #2976

Welke bindingen zijn nu het beste voor all-mountain gebruik bij bv. zo'n Burton Hero? (liefst ook burton bindingen).
Qua soepelheid dus niet te soepel maar ook niet te strak..Burton Mission?
  • Crumpler
  • Afwezig
  • Fresh Boarder

Re: Welk snowboard/binders moet ik kopen? 11 aug 2012 09:40 #2977

Je kan dan het best voor de mission gaan, qua prijs/kwaliteit verhouding een van de betere bindingen.

Enige verschil met de Custom (een stap onder de mission) is het comfort van de ankle strap, die toch wat harder is en de toe cap van de mission past op vrijwel elke schoen.

De cartel (stap hoger) is toch heel wat stijfer, alleen aan te raden als je een directe binding wilt hebben.
  • davidenko
  • Afwezig
  • Fresh Boarder

Facebook vrienden

Twitter volgers

Colofon

Stuur jouw snowboardnieuws in
Ontmoet snowboarders en wordt lid
Contact opnemen met de redactie
Adverteren? Dat kan!
Voeg ons toe aan je favorieten

Copyright © 2000 - 2013 Alle Rechten voorbehouden - Ultimate-snowboarding.com & Surfholland.nl zijn met 20.000+ geregistreerde boarders het grootste boarders netwerk van de Benelux!