Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  rinus 13 jaren, 5 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #3621

    avoriazzz
    Bijdrager

    jaja mensen, ik heb het goenoegen om het eerste boardgear topic te mogen starten:)

    to the point. mn goede plankje heb ik zomers aan de muur hangen in mn kamer, maar nu begin het belag een btje wit te worden. als ik er met mn vingers had overheen wrijf is het op die plek weer weg. wat denken jullie, ff een keertje in de wax zetten of pas weer als het seizoen begonnen is?

    thx

    #3622

    langebas
    Bijdrager

    Tsja………..opzicht maakt het niet veel uit wat je doet.
    Ik doe het meestal op tijd in de wax zetten , want als je opeens op wintersport ga is je boardje klaar voor de strijd :laugh:

    #3625

    avoriazzz
    Bijdrager

    je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? als je board wit uitslaat kan het betekenen dat je belag aan het uitdrogen is en daar wordt je boardje niet blij van

    #3627

    langebas
    Bijdrager

    ik begrijp het wel , maar je vraag ook wat te doen met waxen……nu of wachten voordat je weer gaat.

    En dat je belag uitslaat/uitdroogt……tsja……maakt opzicht niet echt veel uit hoor als je board maar netjes is opgeslagen.

    #3629

    avoriazzz
    Bijdrager

    als je board uitdroogt, gaan de porien dichtzitten en dan trekt de wax niet meer goed in je board

    #3634

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=66]als je board uitdroogt, gaan de porien dichtzitten en dan trekt de wax niet meer goed in je board[/quote]

    Hmmm hoe bedoel je dat? Structurele schade aan je board als je hem laat uitdrogen :huh: ?

    Dat je belag uitdroogt wil toch zeggen dat het vocht uit de nog aanwezige wax verdwijnt? Zonder vocht kan het moeilijk smelten en kan je dus niet meer verder boarden. Als je langere tijd niet board schijn je hem ’t best te kunnen waxen en zonder krabben weg te zetten.

    please correct me if I’m wrong…

    #3635

    avoriazzz
    Bijdrager

    ja zo ken ik het verhaaltje ook, maar ik vraag me af of het ook mt mn board is omdat ik t met niet te veel moeite weg kan poetsen.

    #3646

    rinus
    Bijdrager

    Mjah, misschien dan dat je ’t met poetsen weer een beetje warm maakt en het nog aanwezig vocht weer verspreid? :/

    Lijkt me iig geen kwaad kunnen.

    #3648

    bobbejaan1
    Bijdrager

    Snel een vers boardje kopen.. elk seizoen een verse

    #3655

    avoriazzz
    Bijdrager

    haha, yea right! met mn 4 euro per uur:blush: nee ik geniet minimaal 2 seizoenen van mn plankjeB)

    @ rinus, jhaa zal dat idd eens proberen, maar denk voor de zekerheid toch maar ff een laagje wax er over smeren. mooimaken doen we wel als de sneeuw weer valt.

    #3656

    kassanator
    Bijdrager

    ik zettum altijd in de was als ik um een tijdje niet gebruik…kan nooi tgeen kwaad vlgs mij

    #3665

    dusky
    Bijdrager

    Welkom in het Snowboard F.A.Q.!

    Hier kun je je algemene snowboardvragen stellen. Vaak gestelde vragen, of gewoon handige feitjes zullen in deze startpost opgenomen worden.

    Mijn vraag om mee te beginnen:

    Q: Hoe kun je het beste de onderkant van je snowboard schoonmaken?
    Toelichting: Ik ben namelijk naar Snowworld geweest en nu is heel de onderkant van mijn board bruin, i.p.v. wit.
    A:

    #3688

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=93] maar denk voor de zekerheid toch maar ff een laagje wax er over smeren. mooimaken doen we wel als de sneeuw weer valt.[/quote]

    Jah, werkt toch het beste denk ik.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.