Home Forums Indoor Overige indoor hallen indoor hallen voor beginnersles

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  eegee 13 jaren, 2 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #5285

    mrwolf
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben net een week terug uit Oostenrijk, heb 3 jaar op de ski´s gestaan en wil nu graag gaan leren snowboarden. Ik heb hierover een paar vraagjes:

    – moet je perse een goede basis als skiër hebben om te kunnen snowboarden? Ik neem aan dat vrijwel iedereen eerst begonnen is met skiën?

    – hoe snel kan je het gemiddeld ongeveer leren? Over hoeveel lessen hebben we het dan gemiddeld?

    – Zijn er in Nederland in de buurt van Zwolle goede indoorbanen waar ik alvast de basis kan leren?

    Alvast bedankt,

    MrWolf

    #5287

    dusky
    Bijdrager

    http://www.rei.com/expertadvice/articles/snowboard.html

    Handig artikel met wat basiskennis over snowboards.

    Er staat ook in dat het handig om minimaal 1 les gehad te hebben gaat snowboarden. Ikzelf heb ook 1 keer een uur les gehad, op het allereerste begin. Maar daarna gaat het vrij snel, vond ik zelf. De basisdingen dan. De tricks duren erg lang. 😛 In dat artikel staat ook dat het juist moeilijker is om te leren snowboarden als je al kan skiën. Ikzelf heb ook nog nooit geskied. Of er bij zwolle indoorhallen zijn weet ik niet.

    Je hebt in biddinghuizen een sneeuwhal, Snow Village. Maar dat is echt een helemaal niets zo te zien:

    http://www.snowvillage.nl/sneeuwhal.html

    #5289

    eegee
    Bijdrager

    Er is een rollerbaan in zwolle: indoor skicentrum zwolle (ff googlen). Voor een goede koelkast is de dichtste zoetermeer of skidome wat natuurlijk vet klote is met reizen als je van zwolle komt.

    Ik heb zelf nooit geskied maar wel les gehad met boarden. Ik heb dat via mijn opleiding kunnen doen (calo windesheim), sterker nog: het was zelfs verplicht haha. Toen heb ik 6 dagen les gehad van 9u ochtends tot 3u middags van ouderejaars met minimaal antwerter of hoger.

    En natuurlijk heeft het ook met je motoriek te maken. Als je het snel oppakt en tijdens de lessen niet achterblijft tov anderen dan komt het wel goed.

    Ik ga over 10 dagen voor mijn 4e keer op wintersport maar ik merk wel doordat ik veel les heb gehad, dat heel wat boarders met meer ervaring (aldus zijzelf) technisch minder zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.