Home Forums Indoor Snowworld Zoetermeer kwaliteit indoor sneeuw

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 13 jaren, 1 maand geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #4461

    krist
    Bijdrager

    Ik was gister in TopSurf en kreeg daar te horen dat indoor snowboarden niet alleen saai is vergeleken met een echte piste, maar ook slecht is.. Volgens de verkoper heeft indoor sneeuw een hele andere feel en stroef is waardoor je wax sneller verslijt..

    Hebben jullie hier ook iets van gehoord, aka is het waar:O ??

    #4462

    genesiz
    Bijdrager

    Dit klopt inderdaad, kunstsneeuw is ‘scherper’ dan echte sneeuw waardoor je meer frictie krijgt tijdens het boarden, hierdoor onstaat er meer warmte tijdens. het boarden en komt de wax sneller uit je base. Maw. je moet vaker waxen om je board in een goede conditie houden.

    Bijkomend nadeel is dat indoorsneeuw erg. vies is door de diesel van de bully en druppeld vies water van het dak, deze. rotzooi trekt in je board als je wax eruit is.

    Dit is wel weer op te lossen met een basecleaner of even waxen en schrapen.

    #4467

    schuimzeep
    Bijdrager

    saai is ook wel een beetje een overstatement toch 😐

    #4470

    avoriazzz
    Bijdrager

    het is maar net waar je van houd, als je een freestyler bent die zijn truckjes wil oefenen is indoor heerlijk, maar ben je een echte powderguy dan zit je echt in een gevangenis. het is idd minder goed voor je board dan echte sneeuw. Maar een snowboard is een gebruiksvoorwerp en zo moet je hm ook gebruiken.

    #4474

    krist
    Bijdrager

    zo.. zouden die huurboards bij snowworld bijv. dagelijks in de wax staan:P?

    #4476

    genesiz
    Bijdrager

    Jep, die worden vol-automatisch gewaxed op de piste van de wax die wij verliezen tijdens het indoor-boarden. Je board hoeft niet gewaxed te zijn, de piste is gewaxed 😀

    Indoor is trouwens erg goed geschikt om je techniek in de zomer bij de schaven, slalomtraining is erg goed voor een betere bochten/kanten techniek!

    #4522

    ted-h
    Bijdrager

    Ik ga maar eens proberen switch te rijden, moet nu wel lukken met mn nieuwe bordje. Hiervoor is indoor natuurlijk weer perfect!

    En ja mijn base ziet er niet meer uit na een avondje snowplanet..

    #4549

    dusky
    Bijdrager

    [quote=”Ted H” post=983]Ik ga maar eens proberen switch te rijden, moet nu wel lukken met mn nieuwe bordje. Hiervoor is indoor natuurlijk weer perfect!

    En ja mijn base ziet er niet meer uit na een avondje snowplanet..[/quote]

    Zo heb ik de laatste keer in Snowworld (Landgraaf) ook switch leren rijden. Gewoon 6 uur lang niets anders doen. :p

    Maar ik heb ook nog een aan dit topic gerelateerde vraag:

    Laatst was ik in Down Town en het ging over Snowworld Landgraaf, dat het zo ijzig was. Toen zei een medewerker dat de sneeuwkwaliteit in Snowworld Zoetermeer beter, als je kijkt naar de hoeveelheid ijs. Dit zou komen doordat Snowworld Landgraaf op een heuvel is gebouwd en door de koelinstallaties de ondergrond zou bevriezen. Dit zou dan weer terugslaan op de sneeuw, die bevriest namelijk tot ijs, waardoor het in Landgraaf altijd heel erg ijzig is (waardoor je dus ook superhard valt). In Zoetermeer zou dit niet het geval zijn, omdat die hal op palen is gebouwd en er dus geen ondergrond kán bevriezen.

    Is de sneeuw in Snowworld Zoetermeer echt beter dan in Landgraaf? Is het daar wat minder ijzig en wat meer sneeuwig 😀 Kan iemand dit beamen?

    #5520

    strolysyba
    Bijdrager

    Ik ben alleen nog maar in Zoetermeer geweest, ‘k vond de sneeuw niet echt heel lekker. Of het was een beetje ijzig, of er lagen hopen sneeuw. Ik ben ook nog maar een beginner, dus ik mag niet zeuren natuurlijk.

    #5522

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Krist” post=921]Ik was gister in TopSurf en kreeg daar te horen dat indoor snowboarden niet alleen saai is vergeleken met een echte piste, maar ook slecht is.. Volgens de verkoper heeft indoor sneeuw een hele andere feel en stroef is waardoor je wax sneller verslijt..

    Hebben jullie hier ook iets van gehoord, aka is het waar:O ??[/quote]

    Haha wat een verkoper zeg. Indoor snowboarden is zo saai als je het zelf maakt. En dat je wax sneller slijt zal vast wel wat schelen. Zo krijgen ze ook weer extra inkomen doordat ze door zulke praatjes meer wax-orders krijgen.

    Ik wax zelf zo goed als nooit en mijn board gaat hooguit 2/3 keer per jaar weg voor onderhoud. Vind mn board fijner zonder wax dan met. Hoezo? Dan blijft de snelheid altijd hetzelfde en geen goede met board een tijdje weg of met een strijkijzer in de weer.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.