Home Forums Outdoor Europa La Toussuire

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  rinus 13 jaren, 5 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #3973

    fl0wrider
    Bijdrager

    Hallo daar !

    Iemand wel eens in La Toussuire in Frankrijk geweest ?

    Heb wel filmpjes van pistes en kaarten gezien, maar lees zeer uiteenlopende reacties hier-en-daar op internet. Das ook weer niet zo raar, want een beginner ziet een gebied heel anders dan een gevorderde. Daarom mijn vraag hier.

    😉

    http://www.sybelles.com/nlhiver/DOMAINE/page/Skigebied.html

    #3979

    rinus
    Bijdrager

    Present.

    Vorig jaar geweest. Veel meer piste dan het gebied waar we tot dan toe waren geweest (Devoluy). Vooral de stukjes linksbovenin op ’t kaartje (vanaf Les Perrons 2620m) naar beneden waren ook lekker zwart/rood offpiste. Uitgebreid gebied, waar je helaas echt LANG in alle liften zit om ergens te komen (kijk maar op de kaart, om linksboven te komen moet je wel echt een eind met liften. Ik vond het eigenlijk een beetje veel infrastructuur voor weinig sneeuw. Ook de pistes richting La Toussuire naar beneden waren erg crowded.
    Afdalingen op de andere helling, zeg maar rechts van La Toussuire tegen de helling, lift 12/13/14/15 waren wel erg fijn, veel rustiger en breder, veel fijne rode/blauwe om te rossen. Ook mooie offpiste stukjes.

    Desalniettemin vond ik het zeer goed waar-voor-je-geld-gebied. Zeer afwisselend (eind van de week dat we er waren begonnen ze met ’t park bouwen, met handige liften erlangs enzo).

    St. Sorlin d’Arves links op het kaartje was nix overigens.

    Handige bus vanaf appartementen, meerdere verhuurplekken en prima lessen als er geen bus vol belgen van skikot komt (docenten te weinig).

    Uitgaan deden we er niet echt, maar had wel een paar aardige café’s (incluus een gay-avond waar twee vrienden van mij per ongeluk belandden en ook snel weer weggingen).

    Als je meer vragen hebt hoor ik het wel, moet weg. Cheers!

    edit: schaatsen geslepen, wacht nu op m’n pizza, dus kan nog ff.

    Wij zaten in La Toussuire zelf, via Husk/Sunweb (is hetzelfde, maar dan andere doelgroep). Ik ben geen beginner meer en kom de zwarte pistes allemaal prima af, maar gevorderde vind ik een beetje groot woord. Ik doe voornamelijk aan poeder/rossen. Park eigenlijk niet. Waren gevorderde skiërs mee, die vermaakten zich ook wel, maar hadden meer ervaring in grotere gebieden en vonden de afdalingen hier en daar wat kort. Verder waren er ook beginners mee die lekker beneden bleven. Ik ben samen met twee snowboarders van iets beter en ongeveer mijn niveau lekker gaan rossen.

    #3997

    fl0wrider
    Bijdrager

    Rinus,

    Thanks 4 the info ! Ga met een beginner (hij gaat voor de 2e keer nu) en die moet lekker zijn gang kunnen gaan. Ik vermaak me wel, wat voor piste ook.

    Goed om te horen dat er off-piste mogelijkheden zijn en dat je St. Sorlin d’Arves beter links kan laten liggen, dat vroeg ik mij al af.

    Lees vaak dat, de liften tragisch langzaam zijn en de piste wat kort, maar daar verander je niks aan. Daarvoor ga ik naar de Maiskogel-Kaprun of naar Alpe d’Huez, maar dat kost dan ook ff een bakkie meer centen. In een langzame lift heb ik mooi tijd voor een Red Bulletje een PowerBar en een peukie om bij te komen en te genieten van het uitzicht. Maak van een nood een deugd, laat me nie gek maken tijdens de wintersport.

    Rinus, nogmaals bedankt en veel plezier tijdens de wintersport 2010/2011 (mits je gaat) en geniet er van ! :silly:

    #4003

    rinus
    Bijdrager

    Graag gedaan 🙂

    Grote kans dat we zelf dit jaar ook weer naar dit gebied gaan, centen zijn nog steeds schaars.

    Heb nog even het pdf-kaartje erbij gepakt. De pistes van Pte du Corbier naar beneden zijn ook wel prima, zit ook een mooie zwarte buitenom langs.

    Krijg er weer helemaal zin nu.

    Jij ook veel plezier!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.