Home Forums Algemeen Algemeen Lib Tech

Dit onderwerp bevat 30 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ted-h 12 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #5872

    ted-h
    Bijdrager

    Hai all,

    De zomer weer voorbij dus beginnen we natuurlijk vooruit te kijken….

    Nu heb ik een vraag aan jullie:
    Wat vinden jullie van lib-tech boards mbt grip op de ijzige pistes?

    Waarom ik dit wil weten is omdat ik vorig jaar een burton sherlock heb gekocht alleen vond ik dat ik niet genoeg grip had op ijzige plaatsen….

    Nu ben ik bij de winkel geweest en het probleem uitgelegd en die adviseerde mij nu een lib tech. Nu heb ik zelf even gekeken op de site en ik kwam de trs tegen en de banana magic.

    Wat zijn jullie ervaringen???

    Thanks all

    #5873

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Je kan ook je staalkanten gewoon slijpen.

    De enige reden waarom de verkoper jou een libtech aanraadt. Als het een winkel is die met targets werkt is dat natuurlijk een schot in de roos, want gelukkig zijn Libtech boardjes lekker goed geprijsd voor iemand die zijn targets wil halen.

    De andere reden: Magnatraction

    Dit is een zigzag in je staalkant zodat je meer grip hebt. Al is dit niet zo bijzonder meer want zelf Rossignol heeft magnatraction snowboards. En zelfs jou sherlock heeft Burton Frostbite een variant van het magnatraction verhaal.

    #5874

    ted-h
    Bijdrager

    Hmmm ok Kevin.

    Daar zitten in alle punten wel wat hahahahaha.

    Ik ga eens kijken wat ik voor mijn sherlock ga krijgen.
    En dan zie ik het wel. Ik las wel dat lib tech over het algemeen wel wat meer grip heeft.

    Kevin, weet jij voor soort bindingen er op een lib tech gaan? Heb ik niet eens naar gekeken. Heb nu cartels est.

    Thanks

    #5875

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ervaring is vooral een punt 😉 Ik board nooit met scherpe staalkanten, zeg maar gerust zo bot als een bal. Alleen ijsplaten zijn dan tricky maarach.

    Ieder binding kan in principe op een Lib Tech aangezien ze het gewone 4×4 systeem gebruiken. 2 Rijen van inserts.

    Burton moet dan weer anders zijn met het 3D en channel systeem. Jou EST bindingen zijn dus gemaakt voor een Burton board met het channel systeem. Deze kunnen niet op ander merk board.

    Je cartels zou ik dan meeverkopen 😉 Andersom zou wel kunnen een willekeurige binding kan wel op een burton channel door middel van een speciale disc.

    #5876

    avoriazzz
    Bijdrager

    Ik slijp mn aanklooi board ook nooit, heb je alleen maar meer last van met bramen op de rails.
    Maar idd wat kevin zegt, als je je bindingen er meteen bij zou verkopen is je board denk ik veel sneller weg, want veel mensen denken dat bij een est board er natuurlijk est bindingen bij moeten.
    Ik heb ook een est board, maar rij met gewone cartels met die speciale disk erbij, rijd gewoon het zelfde als 3d (die van burton) of 4×4 disc. Als het goed is heb je die ook bij je est board gekregen, want die zitten er dacht ik standaart bij als je een est board koopt.

    Maar kan je niet beter je boardje als 2e board erbij houden, je gaat er vaak veel minder voor terugkrijgen dan dat je in eerste instantie wilde/hoopte en een 2e board is altijd handig als het weer eens in nederlands sneeuwt of er liggen vette ”urban” spots op je vakantiebestemming.

    #5877

    nincom
    Bijdrager

    Lol, de reden waarom je met je sherlock geen grip heb op ijzige stukken is logisch. Dit is een piste/poeder board met aardig wat rocker, niet gemaakt voor sneeuw kanon pistes. Maar ook al heb je magnetraction zal je niet heel veel meer grip hebben. Enige voordeel is dat door de golvende kant je meer contact punten hebt en daardoor iets stabieler is. Niet dat je geen verschil merkt tussen ijs en normale sneeuw.

    Meerdere merken hebben extra contact punten toegevoegd voor meer grip/stabiliteit. Zoals:
    http://www.arborcollective.com/2009/07/the-system/ <— Arbor
    http://vimeo.com/26447597 <— GNU
    http://www.nidecker.com/Exclusive-Nidecker.html?lang=en <— Nidecker
    http://smokinsnowboards.com/tech/magne-traction/ <— Smokin

    Genoeg keuze dus.

    #5878

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Kortom vraag je eerst maar is af of het zoveel meerwaarde heeft om een ander board te halen 😉

    #5879

    ted-h
    Bijdrager

    Ik vraag me al jaren af waar het aan ligt bij mij….. 🙁 🙁

    #5880

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Mocht je in de buurt van Roosendaal/Breda of op rij afstand daar vandaan zou ik zeggen kom is langs bij Skidome en dan ga ik mijn analyserend oog erop los laten :p

    #5893

    mj
    Bijdrager

    Als eigenaar van een Lib Tech skate banana en andere non-lib tech boards kan ik uit ervaring vertellen dat de magnetraction wel degeleijk uitmaakt en zeker geen verkoop praatje is.
    Door de magnetraction is het zelfs mogenlijk om op ijsplaten te carven alsof het geprepareerde sneeuw is, heel bizar.
    Maar vorig jaar is mn banana erg slecht geslepen (lees: verneukt) waardoor die nog minder grip had als een “normaal” board, wat heeft geresulteerd in een ijsplaat faceplant. Ik vreesde hier al voor want ik wist dat de magnetraction eigenlijk met een aparte slijptool geslepen moest worden..
    Dus als je in alle omstandigheden wilt carven en sturen als een baas moet je voor een magnetraction (of soortgelijk) boardje gaan.

    #5895

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zeg ook niet dat dat het verkooppraatje is. Als magnatraction niet zou werken hadden alle andere merken het ook niet gaan gebruiken.

    Wat het verkoop praatje wel is om iemand een libtech aan te smeren. Want die zijn lekker duur, snap je me?

    En met ieder board wat goed onderhouden en geslepen is kom je goed over ijsplaten heen. Zulke dingen zijn eerder afhankelijk van hoe goed je bent en hoe goed je techniek is.

    #5901

    gielleke
    Bijdrager

    Vriend van mij die in een wintersportzaak werkt heeft inderdaad wel eens gezegd dat rocker en ijs niet ideaal zijn. Dan moet je dus wat meer terugvallen op je techniek en vooral niet te stijf gaan snowboarden.

    #5903

    ted-h
    Bijdrager

    Ik ben bang dat ik het toch ga doen….

    Spulletjes inruilen voor een nieuwe TRS serie 1,62.

    Iets langer als dat ik had….
    Na enkele revieuws gelezen en wat info ingewonnen heb ik toch besloten om het in te ruilen.

    Mijn techniek op ijsplaten is nog niet zo goed dat ik hier op kan terugvallen 😉 😉

    #5904

    ted-h
    Bijdrager

    Of de spulletjes hier verkopen!!!:woohoo: :woohoo:

    #5905

    headfirst
    Bijdrager

    je vroeg welke bindingen je moest nemen voor je nieuwe board .
    Kijk eens naar Union die werken heel goed op rocker en rocker/camber boards .
    Heb zelf ook twee boards waarvan 1 GNU altered gen 2009 met union bindingen werkt geweldig.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.