Home Forums Outdoor Europa met de trein op vakantie?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  r1mario 12 jaren, 11 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #4164

    guzzer
    Bijdrager

    Mijn vrienden en ik zijn enkele weken geleden begonnen met het plannen van onze wintersport, maar we twijfelen nog over de manier van reizen.
    op dit moment zijn we met 5 waarvan 2 hun eigen board moeten meedragen.
    een vriend van ons heeft een chalet en een wagen dicht bij les trois vallées, en onze vraag was of dit te doen zou zijn met de trein (thalys/nachttrein etc.)
    of we beter zelfg met de wagen zouden gaan?

    cheers

    #4171

    rinus
    Bijdrager

    Wij gaan altijd met de trein naar Maastricht en stappen daar op de bus. In de trein zitten zelf is prima te doen (mits niet te vol), maar overstappen en op stations rondhobbelen is een ramp, laat staan als je ook nog een stukje met de bus moet.

    En volgens mij is de trein ook zeker niet goedkoop. Maar ik zou niet weten hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de auto, want ik ben nog nooit met de auto gegaan.

    #4379

    eegee
    Bijdrager

    Ben afgelopen voorjaar met de trein naar Oostenrijk gegaan.
    Dit koste ongeveer 160 euro voor een retour.
    Qua comfort is het beter dan de bus.

    Ga volgende week voor het eerst naar Frankrijk met de bus. Kost 110 euro en stap op in Eindhoven. Met de trein was de bedoeling maar dat zou rond de 320 euro kosten voor een retour.

    Het is voor mij een financiele afweging. Maar ook een voordeel dat je met de bus bij de accommodatie wordt afgezet en met de trein moet je vanaf het station maar uitzoeken hoe je bij je app komt.

    #4404

    genesiz
    Bijdrager

    160 voor een retour is niet duur, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hoe lang zat je dan in de trein en moest je vaak overstappen?

    #4882

    guzzer
    Bijdrager

    wij hebben nu uiteindelijk 180 euro betaald heen en terug, wat niet zo’n groot verschil is om in Courchevel te geraken.

    het is gewoon geluk hebben met de data en hier en daar een compromis sluiten.
    er waren vertrekuren die soms 100 euro duurder waren en uiteindelijk kwam je een uur vroeger of later aan.
    die tickets hebben we wel apart besteld (heen/terug) en die kwamen toevallig beide op ong 90 eur

    een minpunt is dat we nog anderhalfuur op de bus moeten zitten na de eindhalte van het station maar zoals ik al zei je moet hier en daar een compromis sluiten

    #5217

    eegee
    Bijdrager

    [quote=”GenesiZ” post=863]160 voor een retour is niet duur, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hoe lang zat je dan in de trein en moest je vaak overstappen?[/quote]

    Geboekt op http://www.skitrein.nl/basic/frame_tarieven.html
    Volgens mij vertrokken we rond half 8 8 uur avonds op de vrijdag en kwamen we rond 10 uur aan in Zell am See. Dan hoef je geen één keer over te stappen.

    Ik las heel veel slechte recensies over de skitrein maar ja dat zijn mensen die alleen 4-5 sterren gewend zijn en al gauw zeuren over kleine dingen. Wij zijn altijd in de feeststemming (met zijn 10en) er wordt tot 4u in de nacht gefeest in de kroeg/disco (jaja die zit erin) en daarna slaap je toch wel als een roos met alcohol als verdoofmiddel :cheer: . Alleen de wc’s zijn al snel fakking smerig omdat er nogal wat mensen niet tegen alcohol en/of het wiebelen van de trein kunnen :sick: . Dus absoluut niet teveel van te voren eten of van te voren er eens goed voor zitten zodat je een paar kilo lichter de trein ingaat haha 😛
    En wat ook wel tof is dat je gelijk wat andere mensen* (*lees: chicks) leert kennen die in de coupé naast je zitten.

    #5596

    r1mario
    Bijdrager

    [quote=”EeGee” post=1685][quote=”GenesiZ” post=863]160 voor een retour is niet duur, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hoe lang zat je dan in de trein en moest je vaak overstappen?[/quote]

    Geboekt op http://www.skitrein.nl/basic/frame_tarieven.html
    Volgens mij vertrokken we rond half 8 8 uur avonds op de vrijdag en kwamen we rond 10 uur aan in Zell am See. Dan hoef je geen één keer over te stappen.

    Ik las heel veel slechte recensies over de skitrein maar ja dat zijn mensen die alleen 4-5 sterren gewend zijn en al gauw zeuren over kleine dingen. Wij zijn altijd in de feeststemming (met zijn 10en) er wordt tot 4u in de nacht gefeest in de kroeg/disco (jaja die zit erin) en daarna slaap je toch wel als een roos met alcohol als verdoofmiddel :cheer: . Alleen de wc’s zijn al snel fakking smerig omdat er nogal wat mensen niet tegen alcohol en/of het wiebelen van de trein kunnen :sick: . Dus absoluut niet teveel van te voren eten of van te voren er eens goed voor zitten zodat je een paar kilo lichter de trein ingaat haha 😛
    En wat ook wel tof is dat je gelijk wat andere mensen* (*lees: chicks) leert kennen die in de coupé naast je zitten.[/quote]De skitrein waar jij mee bent gegaan is al een stukje goedkoper dan de alpenexpress, alleen heb ik over de alpenexpress nog niks negatiefs gehoord mbt smerige wc,s.

    #5667

    r1mario
    Bijdrager

    Ik heb gisteren geboekt. Ik vertrek 27 januari 2012 met de alpen express naar solden. 27 januari hadden ze een mooie aanbieding, zit in een 6 persoons slaapcoupe voor 109 euro P.P. retour. Mooie prijs vindt ik zo.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.