Home Forums Algemeen Algemeen Snowboardinstructeur?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 13 jaren, 4 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #4253

    tjitte
    Bijdrager

    Ik zat me dus beetje af te vragen, ik ben volgend jaar klaar met me havo en zou graag jaartje tussen uit gaan en snowboard les geven in het winterseizoen.
    Heeft iemand wat meer informatie daar over had al wat rond gekeken bij NNSK.

    peace

    #4256

    avoriazzz
    Bijdrager

    je moet eerst je anwärter halen dan. daar zijn cursussen voor. ik d8 dit laatst hier op de site te zien, maar dat weet ik niet meer. anders moet je ff zoeken op anwärter cursus in nederland. dat is meestal een paar avonden in nederland, veelal theorie en dan daarna 10 dagen in oostenrijk waar je leert lesgeven. dit is echter wel een dure grap, het hele traject kost zo’n €900,- dus in de zomer veel werken… met je anwärter mag je alleen nog maar lesgeven aan beginners. Ik ben ook bijna klaar met mn school en ik wil ook een seizoen gaan doen in de mountains, alleen ik ben vanplan om eind van de middag/s’avonds/s’nachts in een café/pub te gaan werken en dan de ochtend/middag lekker zelf kan gaan boarden. kost een stuk minder als je het goed regelt en je hebt een hoop meer vrije snowboarduren, want lesgeven aan beginners betekend dat je heel veel naast je board staat en vooral heel veel geduld moet hebben.

    #4257

    tjitte
    Bijdrager

    ja dat is ook chil maar wel zwaar heb ik gehoord ken iemand werkt ook gewoon in een bar 6 maanden van 4 tot 3 zoiets denk dat je dan wel vrij versleten bent voor het boarden.

    #4264

    avoriazzz
    Bijdrager

    geloof me, als je op seizoen bent heb je soms echt geen zin om elke dag te gaan boarden. je hoeft gelukkig dan ook geen hele dagen te boarden, een paar uurtjes of maar een uurtje in het funpark is ook al chill. je hoefd niet elke dag te gaan boarden, als je 4 maanden in de sneeuw zit, heb je al genoeg aan 5 dagen per week. denk er ook aan dat het buiten de vakanties om een heel stuk minder druk is.

    #4270

    genesiz
    Bijdrager

    Leraar zijn lijkt mij niet echt lekker, je moet in de ochtend vaak dik 3 uur les geven en in de middag ook en het kan voorkomen dat je hiertussen nog wel eens een prive-les moet geven. Echt lekkere tijden heb je hierdoor niet.

    Ik hoor relatief goede verhalen over schoonmaken van huisjes. Dit doe je voornamelijk in het weekend, dan moet je op zaterdag-wisseldag flink doorbeunen om een x-aantal huisjes/kamers schoon te maken met je ploeg maar de rest van de week ben je vrij (op hier en daar een huisje/kamer door mensen die in een gebroken week hebben geboekt). Is dat niet wat voor je?

    #4272

    sicco
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=713]je moet eerst je anwärter halen dan.. ~ ..dat is meestal een paar avonden in nederland, veelal theorie en dan daarna 10 dagen in oostenrijk waar je leert lesgeven. dit is echter wel een dure grap, het hele traject kost zo’n €900,-.. ~ ..met je anwärter mag je alleen nog maar lesgeven aan beginners..[/quote]
    900,- is veel geld, maar zit hier het verblijf in oostenrijk bij? Dan vind ik het nog wel meevallen. Hele dagen werken aan de basis van je board technieken, er is niks mooiers toch :laugh:
    Wat kun je daarna nog halen om aan iedereen les te mogen geven dan? Wat word je daar extra geleerd t.o.v. je anwärter? En wat zijn de kosten hiervoor?

    #4561

    pien
    Bijdrager

    check gewoon de site ff van snowsports academy!! hier staan alle prijzen, onkosten, programma’s en dergelijke (Niet dat ik van snowsports ben of hier ben aangemeld om ze te promoten maar de site bied gewoo n erg veel info!)

    Als je eerst in contact wil komen met het lesgeven en je afvraagt of dit echt wat voor je is, kan je je ook bij huski opgeven. Na een auditie en wat trainingsweekenden mag je zonder anwarter of oostenrijkse papieren samen met een ervaren groep van anwarters en dergelijke een groep kiddo’s begeleiden en instrueren..

    Om nog een tussenweg te noemen: als je als barman aan de slag wil kan je via sportura informeren of je in hun grotte de la yeti de populaire barman mag uithangen voor onbepaalde tijd..

    viavia werkt altijd het best en snelst, als je iemand kent die hierin een keuze heeft gemaakt, moet je aan diegene vragen of hij/zij een ingang kunnen bieden..

    #4564

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Er zijn zoveel manieren en nog meer diploma’s.

    Ik volg zelf een opleiding tot leraar A via mn school (mbo sport en bewegen) en dat scheelt aanzienlijk in kosten dan dat je het gewoon bij de NSkiV doet.

    En snowsports academy en ripstar zijn ook opties. Al denk ik dat Huski geen slechte is voor zo is een keertje. Als jij goed kan snowboarden, de technieken beheerst en dit goed kan verwoorden/uitleggen. Kan je daar zo aan de slag.

    En wat denk je van middelbare scholen? Als ze op wintersport gaan zoeken ze vaak nog leraren/begeleiders.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.