Home Forums Algemeen Algemeen Vervolg topic over waxen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bjarne 11 jaren, 9 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #6396

    bjarne
    Bijdrager

    Eventjes hier verder gaan aan de hand van Kevins opmerking

    Wat betreft het waxen dat je hebt gedaan Erwin, ik vind het moeilijk om in te schatten, maar ik denk niet dat het echt kwaad kan dat er die “strepen” op zitten.
    Met het uitborstelen breng je er juist een beetje strepen in, zodat het water goed afgevoerd wordt.

    Wat betreft de strepen op het board van de rubberen band in Skidome: ik heb de eerste keer flink zitten boenen met gewoon water; want in principe is het gewoon rubber dat op je plank komt.
    Was benzine zou ik niet gebruiken want volgens mij verneuk je daar je hele board mee. Ik ga zelf denk ik wat basecleaner aanschaffen, dit is relatief vriendelijk voor je board en toch krijg je de grootste zooi er af.

    Normaal als mijn board vuil is, die ik een hotscrape (wax afschrapen als de wax nog warm is) om zo de boel er af te krijgen, maar dat heb ik met dat vuil nog niet gedaan.

    #6398

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Basecleaner is net zulke troep waar je je board net zo goed mee verneukt.

    Je kan met een wax schraper de ergste rubber plekken van je belag krabben en de rest inderdaad met een hotscrape. Je kan ook truuken op een rail maken en dan slijt het vanzelf weg. Mijn favoriete manier omdat ik toch nooit wax.

    De zogenoemde strepen/streepjes in je belag (golfbal idee) noemen ze structuur.

    #6401

    bjarne
    Bijdrager

    over basecleaner zijn de meningen verdeeld geloof ik :p

    ikzelf denk dat het niet kwaad kan om het heel af en toe te gebruiken en voor de rest voornamelijk hotscrapen 馃檪

    #6402

    r-win
    Bijdrager

    Dit is inderdaad wat handiger. Terugkomend op het rubber:
    Met gewoon water is het er inderdaad niet af te krijgen… kan je uren boenen wat je wil maar het heeft gewoon geen zin volgensmij. Na gisteren had ik het idee dat er veel minder zwart op mijn board zat dan zaterdag …. best raar? Terwijl ik langer geboard heb.

    Was benzine lijkt me ook vrij agressief…

    @kevin Truuken op de rail klinkt leuk maar, dan moet je het wel kunnen he hahaha. Dat zit er voor mij nog niet in…
    Bedankt voor de uitleg over de structuur
    Ik dacht dat je wel regelmatig moest waxen? Dit valt dus mee?

    #6403

    r-win
    Bijdrager

    Ik lees wel heel verschillende dingen over basecleaner…. Is er ergens een bron met feiten?

    #6406

    bjarne
    Bijdrager

    Er is zo ver ik weet geen algemene geaccepteerde mening over basecleaner: 贸f je bent voor, 贸f je bent tegen.

    Over boxen gaan is prima om mee schoon te maken hahahaha lukt bij mij ook redelijk.

    Waxen is zo ver ik weet wel beter; maar ik weet dat best wat mensen het niet doen bij indoor boards.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.