Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Waarom kiezen voor een lang snowboard 1.65+?

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  freerider92 9 jaren, 5 maanden geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #6986

    freerider92
    Bijdrager

    Beste forummers,

    Ik ben benieuwd waarom jullie kiezen voor een lang of kort board?

    Zelf ben ik lang 1.98 en weeg ongeveer 95 kilo. Ondertussen heb ik al aardig wat boards versleten en vind dat een lang of kort board beide voordelen heeft. Zo heb ik een dominant 56W die indoor leuk is om mee te jibben maar op de piste veel te nerveus is. Andersom heb ik een Nitro Magnum 67 gehad wat een kanon was maar veel te stijf om meer plezier aan te beleven. Conclusie voor mij ik wil iets hiertussen! Nu een Burton Mayhem 162 welke goed bevalt maar mis toch op momenten wat lengte.

    Nu wil ik een nieuw board aanschaffen omdat ik deze winter in de Alpen ga werken. Ik zoek een allround plank die het heel goed doet off piste en ook nog speels genoeg is om 2 kanten te rijden en wat te jibben. Uit een lengte calculator komt dan al snel rollen dat je als advanced snowboarder met mijn lengte en gewicht uitkomt op een snowboard van 167 tot 171. Ik vraag mij dan af of ik hier beter van ga boarden en wat de voordelen zijn!

    twee boards die ik op het oog heb;

    Ride Berzerker 165W
    Flow Maverick 169

    Mijn vraag aan jullie is kan een board van 169 nog steeds speels aanvoelen en wat zijn de voordelen t.o.v. een korter board. Zelf lijkt mij 165 een mooie middenmaat. Mijn vraag aan jullie wat vinden jullie fijn en waarom?

    off topic wie heeft er ervaring met de jones hovercraft en wat vind je ervan op de piste?

    Bij voorbaat dank voor de reacties!!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.