Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6178

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”berry1991″ post=2677]First post..
    Ik snowboard nu ongeveer 2 jaar en ben de huurboard beetje zat.. heb al een paar board gezien zoals de burton Hate/burton blunt, Rome garage rocker.. alleen zit ik een beetje met de afmetingen enzo..

    [b]Lengte:[/b]1.75
    [b]Gewicht: [/b] 60
    [b]Schoenmaat:[/b] 42
    [b]Discipline:[/b] freestyle/freeride minder.
    [b]Voorkeur voor merk: maakt niet uit[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker (of combinatie van rocker/camber)

    Alvast bedankt voor het advies :-)[/quote]

    Wat hij zegt hierboven. Pik je het snel op? Dan heeft het misschien zin om geen die-hard beginnersboard te kopen, maar een iets moeilijker board, daar kan je langer mee toe/daagt je meer uit.

    #6179

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Vertel mij is wat nou precies een beginnersboard is en wat een gevorderdenboard is.

    In mijn ogen zijn de crappy snowboards die je bij de makro en andere aftandse sportwinkels beginners board. Voor zover je het een snowboard mag noemen.

    Kortom eerste snowboard. Afhankelijk van welke richting je op wil:
    Freestyle: mag best wat korter (tussen schouders en kin)
    freeride: mag wat langer, meer float
    all-mountain: tussen kin en neus.

    Dan kies je een medium flex. Besteedt er niet teveel geld aan, maar wel wat fatsoenlijks en rij/rag er lekker mee en dan vindt je vanzelf uit wat je fijn vindt om te rijden of het nou rocker of camber is.

    Lees ook wat reviews van plankjes, want verkopers willen je toch alleen maar dure boards aansmeren 😉

    #6181

    baas_b
    Bijdrager

    Dag allen,

    Ook ik ben op zoek naar een nieuw board voor deze winter. Dit is nu ongeveer de 8ste keer dat ik ga en ik ben een beetje uitgekeken op mijn ‘beginnersboard’. In het funpark zal je me niet zo gauw vinden, voornamelijk op de piste en in de verse poeder.

    Aangezien ik in het bezit ben van een mooie som aan cadeaubonnen gaat mijn voorkeur uit naar een board van de Beversport (ik weet het, niet het grootste assortiment..).
    Ik zag daar de Burton Custom Flying V die me wel interessant leek.

    [b]Lengte:[/b] 1.88
    [b]Gewicht:[/b] 77
    [b]Schoenmaat:[/b] 45
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Niet echt
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker

    Alvast bedankt voor de hulp!

    #6182

    r1mario
    Bijdrager

    een maat van me heeft dat board, heb er een paar keer mee geboard, ik vindt het een super all mountain board.[quote=”Baas_B” post=2682]Dag allen,

    Ook ik ben op zoek naar een nieuw board voor deze winter. Dit is nu ongeveer de 8ste keer dat ik ga en ik ben een beetje uitgekeken op mijn ‘beginnersboard’. In het funpark zal je me niet zo gauw vinden, voornamelijk op de piste en in de verse poeder.

    Aangezien ik in het bezit ben van een mooie som aan cadeaubonnen gaat mijn voorkeur uit naar een board van de Beversport (ik weet het, niet het grootste assortiment..).
    Ik zag daar de Burton Custom Flying V die me wel interessant leek.

    [b]Lengte:[/b] 1.88
    [b]Gewicht:[/b] 77
    [b]Schoenmaat:[/b] 45
    [b]Discipline:[/b] Freeride
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Niet echt
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker

    Alvast bedankt voor de hulp![/quote]

    #6185

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=2680]Vertel mij is wat nou precies een beginnersboard is en wat een gevorderdenboard is.[/quote]

    Een beginnersboard is wat mij betreft een board dat van alle markten thuis is en nergens in uitblinkt. Toevallig zijn al die boardjes naar mijn idee allemaal mediumslap.

    ’t is niet dat je er niets mee kan, nee, je kan er juist heel veel mee, maar allemaal tot een bepaald niveau, omdat je daarna harder gaat, meer sprongen maakt, meer wil spelen en dan beperkt wordt door je supergemiddelde board.

    Misschien voldoen de boards die jij bedoelt (Makro e.d.) precies aan die eisen.

    Mijns inziens kan je dus – mits je snel leert – beter een board kopen dat je een beetje uitdaging biedt, dan zit je niet zo snel aan het plafond van je board.

    #6187

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Zowiezo nooit een Makro board of iets wat erop lijkt kopen :p

    Het belangrijkste is wat je ermee wilt en de lengte. Het type board spreekt dan al voorzich.

    Freestyle
    Allmountain
    Freeride
    Alpine (XD)

    #6188

    job-jan
    Bijdrager

    Ik heb een snowboard (burton joystick 2010) gekregen aangezien degene waar die van was niet meer mag/kan boarden. Nu de bindingen die er bij zitten gaan niet samen met mijn schoenmaat 12. Dus de vraag welke bindingen adviseren jullie. kwart van de tijd in park en de rest off-piste en beetje op de piste.
    Zelf heb ik gekeken naar burton cartel est en union atlas/force.

    #6189

    gueley
    Bijdrager

    Burton Cartel en Union Atlas liggen heel dicht bij elkaar… Ook qua prijs is er slechts een miniem verschil (€10 of zo). Heb vorige week zelf een nieuw board gekocht (Rome Agent Rocker 157) in de SZone in Lokeren en ik heb enorm lang getwijfeld tss beide bindingen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Cartels omdat die qua kleur beter bij mn board passen vond ik… Mocht ik jou zijn zou ik mss voor de Atlas gaan omdat die iets betere response zouden geven (reviews: http://www.thegoodride.com). Maar ze zijn zo gelijkend dat je geen spijt zult hebben van je keuze, wat je ook kiest

    #6192

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Afhankelijk wat voor binding montage er in je snowboard zit zit er wel degelijk verschil tussen. Aangezien je het over Cartel EST hebt ga ik uit van een ICS board (channel system) en dan is burton de betere keus.

    Is het met een normale disc dan maakt het minder uit. Ik zou gewoon je boots meenemen en in een winkel kijken waar je schoen het beste in past.

    #6193

    job-jan
    Bijdrager

    Het is een ics board.
    Persoonlijk wil ik voor dat ik iets in een winkel koop graag weten hoe, wat en waarom bepaalde dingen beter zijn of juist niet. Zo dat ik niet de winkel in stap, een goed verkoop praatje aanhoor en met een stel bindingen de deur uit ga waar ik uiteindelijk niks aan heb maar de verkoper wel veel aan verdient.
    Is het verschil met est of standaard bindingen duidelijk merkbaar?

    #6194

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De baseplate van een EST binding is aangepast zodat de repons en gevoel beter zijn als je deze op een ICS board zet. Normale bindingen hebben een minder “flexibele” baseplate en dat is het verschil.

    #6199

    nette
    Bijdrager

    Heee hallo!
    Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een (niet te duur) board uitzoeken. 🙂 Ik board nu ongeveer 4/5 jaar en vind het funpark altijd heel erg leuk. Van af november zal ik 5 maanden naar Canada te gaan om daar les te gaan geven, dus om een freestyle board aan te schaffen is dan niet handig denk ik.

    [b]Lengte:[/b] 180
    [b]Gewicht:[/b] 70
    [b]Schoenmaat:[/b] maat 41 (welke maat is dat bij snowboardboots?)
    [b]Discipline:[/b] All-mountain
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Burton (qua budget zal dat wel moeilijk worden haha)
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Ik denk rocker?

    #6200

    r1mario
    Bijdrager

    [quote=”Nette” post=2700]Heee hallo!
    Voor mijn verjaardag mag ik van mijn ouders een (niet te duur) board uitzoeken. 🙂 Ik board nu ongeveer 4/5 jaar en vind het funpark altijd heel erg leuk. Van af november zal ik 5 maanden naar Canada te gaan om daar les te gaan geven, dus om een freestyle board aan te schaffen is dan niet handig denk ik.

    [b]Lengte:[/b] 180
    [b]Gewicht:[/b] 70
    [b]Schoenmaat:[/b] maat 41 (welke maat is dat bij snowboardboots?)
    [b]Discipline:[/b] All-mountain
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Burton (qua budget zal dat wel moeilijk worden haha)
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Ik denk rocker?[/quote]Wel apart dat je 5 maanden les gaat geven maar zelf niet weet wat voor snowboard je wilt,heb je daar noooit kennis over op gedaan? niet bedoeld om je af te zeiken trouwens.

    #6201

    nette
    Bijdrager

    [quote=”r1mario” post=2701]Wel apart dat je 5 maanden les gaat geven maar zelf niet weet wat voor snowboard je wilt,heb je daar noooit kennis over op gedaan? niet bedoeld om je af te zeiken trouwens.[/quote]

    Haha, ja sorry heb het er ook niet zo duidelijk neergezet. Ik ga eerst een 4-weekse cursus volgen om CASI level 1 te halen. Dan ben je alleen bevoegd om beginners en lichtgevordenden les te geven. Als ik daarmee klaar ben, biedt de organisatie me een baan aan en kan ik aan het werk. Vandaar dus dat ik op gebied van snowboard kopen nog weinig verstand heb.

    #6202

    r1mario
    Bijdrager

    [quote=”Nette” post=2702][quote=”r1mario” post=2701]Wel apart dat je 5 maanden les gaat geven maar zelf niet weet wat voor snowboard je wilt,heb je daar noooit kennis over op gedaan? niet bedoeld om je af te zeiken trouwens.[/quote]

    Haha, ja sorry heb het er ook niet zo duidelijk neergezet. Ik ga eerst een 4-weekse cursus volgen om CASI level 1 te halen. Dan ben je alleen bevoegd om beginners en lichtgevordenden les te geven. Als ik daarmee klaar ben, biedt de organisatie me een baan aan en kan ik aan het werk. Vandaar dus dat ik op gebied van snowboard kopen nog weinig verstand heb.[/quote]ok vandaar. Had ik trouwens al gezegd dat ik focking jaloers ben dat je 5 maanden gaat boarden in canada:blush:

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.