Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #3985

    genesiz
    Bijdrager

    161 is aan de erg grote kant. Ik ben 178 en 85kg en heb altijd met 155 gereden, erg goed te doen en lekker wendbaar. Ben nu overgestapt naar een 157 omdat ik meer de poeder in wil en daardoor heb ik meer float.

    Als ik jou was zou ik voor een 155 of 157 max kijken, 155 is hierbij de voorkeur omdat die wendbaarder zijn voor een redelijke boarder!

    Betreffende de boardjes, ik ken ze alle 3 niet dus ik denk dat iemand anders daar wel een goed advies over kan geven.

    #3989

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=433]Lengte:179
    Gewicht:84 kg
    Schoenmaat: 43
    Discipline: van de piste af cruisen/knallen / all round lol hebben / begonnen met wat jumps
    Voorkeur voor merk: burton / forum
    Voorkeur voor vorm:

    hallo,

    ik ben aan het uitkijken voor de aanschaf van mijn eerste snowboard.
    Ik kan al redelijk snowboarden en het zal dit jaar mn 4de snowboardreis zijn.
    In de locale shop ben ik wat info gaan inwinnen en heb ik wat boardjes bekeken.
    De verkoper toonde me enkele boardjes en voor mij sprongen er 3 uit nl. een burton operator, burton custom en een forum sheme.
    Al deze boardjes zijn van vorig seizoen waardoor er een fikse korting op zit.
    welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en welke afmeting neem ik het best? In de ene winkel zei de verkoper dat ik een 158 moest nemen, in een andere winkel zei de verkoper dat ik een 161 moet nemen.
    Graag van jullie een woordje advies om mijn keuze te vergemakkelijken.[/quote]

    Ik zou als je een board neemt meet iets meer flex een 161 nemen en als je iets stijver board neemt een 158 nemen, dat zal het wat compenseren, De burton custom is ZEKER een aanrader! een iets stijvere camber plank dus een 158 lijkt me toppie die van forum ken ik niet zo goed maar ik denk iets meer flex dus ik zou dan een 161 aanraden. maar zeker met de korting zou ik voor de custom gaan, een vriend van me deed dit ook een heeft er geen spijt van!

    #3994

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”supmylo” post=433]Lengte:179
    Gewicht:84 kg
    Schoenmaat: 43
    Discipline: van de piste af cruisen/knallen / all round lol hebben / begonnen met wat jumps
    Voorkeur voor merk: burton / forum
    Voorkeur voor vorm:

    hallo,

    ik ben aan het uitkijken voor de aanschaf van mijn eerste snowboard.
    Ik kan al redelijk snowboarden en het zal dit jaar mn 4de snowboardreis zijn.
    In de locale shop ben ik wat info gaan inwinnen en heb ik wat boardjes bekeken.
    De verkoper toonde me enkele boardjes en voor mij sprongen er 3 uit nl. een burton operator, burton custom en een forum sheme.
    Al deze boardjes zijn van vorig seizoen waardoor er een fikse korting op zit.
    welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en welke afmeting neem ik het best? In de ene winkel zei de verkoper dat ik een 158 moest nemen, in een andere winkel zei de verkoper dat ik een 161 moet nemen.
    Graag van jullie een woordje advies om mijn keuze te vergemakkelijken.[/quote]
    Ik ken de boards die je noemt niet, dus wat dat betreft kan ik je niets aanraden. Met betrekking tot de lengte zou ik, rekening houdend met de wensen (knallen/piste) en je gewicht/lengte, toch minimaal gaan voor een 158. Die 161 vind ik ook niet zo’n heel raar advies voor een knal- en poederboard…

    [b]GenesiZ schreef:[/b]
    [quote]161 is aan de erg grote kant. Ik ben 178 en 85kg en heb altijd met 155 gereden, erg goed te doen en lekker wendbaar. Ben nu overgestapt naar een 157 omdat ik meer de poeder in wil en daardoor heb ik meer float.

    Als ik jou was zou ik voor een 155 of 157 max kijken, 155 is hierbij de voorkeur omdat die wendbaarder zijn voor een redelijke boarder![/quote]

    85kg op een 155 board?:blink: Ik rij nu ook vier jaar en heb een 158wide met 73kg en ik vind hem voor de poeder zelfs nog een beetje aan de korte kant (ok, ik heb dan wel medium flex genomen zodat ik nog een beeeetje kon spelen, dat heeft misschien ook nog invloed).

    #3996

    Anoniem

    [quote=”Rinus” post=447][quote=”supmylo” post=433]Lengte:179
    Gewicht:84 kg
    Schoenmaat: 43
    Discipline: van de piste af cruisen/knallen / all round lol hebben / begonnen met wat jumps
    Voorkeur voor merk: burton / forum
    Voorkeur voor vorm:

    hallo,

    ik ben aan het uitkijken voor de aanschaf van mijn eerste snowboard.
    Ik kan al redelijk snowboarden en het zal dit jaar mn 4de snowboardreis zijn.
    In de locale shop ben ik wat info gaan inwinnen en heb ik wat boardjes bekeken.
    De verkoper toonde me enkele boardjes en voor mij sprongen er 3 uit nl. een burton operator, burton custom en een forum sheme.
    Al deze boardjes zijn van vorig seizoen waardoor er een fikse korting op zit.
    welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en welke afmeting neem ik het best? In de ene winkel zei de verkoper dat ik een 158 moest nemen, in een andere winkel zei de verkoper dat ik een 161 moet nemen.
    Graag van jullie een woordje advies om mijn keuze te vergemakkelijken.[/quote]
    Ik ken de boards die je noemt niet, dus wat dat betreft kan ik je niets aanraden. Met betrekking tot de lengte zou ik, rekening houdend met de wensen (knallen/piste) en je gewicht/lengte, toch minimaal gaan voor een 158. Die 161 vind ik ook niet zo’n heel raar advies voor een knal- en poederboard…

    [b]GenesiZ schreef:[/b]
    [quote]161 is aan de erg grote kant. Ik ben 178 en 85kg en heb altijd met 155 gereden, erg goed te doen en lekker wendbaar. Ben nu overgestapt naar een 157 omdat ik meer de poeder in wil en daardoor heb ik meer float.

    Als ik jou was zou ik voor een 155 of 157 max kijken, 155 is hierbij de voorkeur omdat die wendbaarder zijn voor een redelijke boarder![/quote]

    85kg op een 155 board?:blink: Ik rij nu ook vier jaar en heb een 158wide met 73kg en ik vind hem voor de poeder zelfs nog een beetje aan de korte kant (ok, ik heb dan wel medium flex genomen zodat ik nog een beeeetje kon spelen, dat heeft misschien ook nog invloed).[/quote]

    vind ik ook wat weinig, ik weeg er 70 en ben 1m73 en rij met een 156 board..

    #3998

    supmylo
    Bijdrager

    ok dan ga ik minimum voor een 158 gaan.
    De burton custom die de winkel nog heeft staan is een 162 wide, dat vind ik zelf iets te groot dus deze valt af.
    Nu ga ik een keuze moeten maken tussen de forum sheme 161, of de burton operator 158 of 161.
    Ik ga deze namiddag nog eens langsgaan in de winkel en wat extra info vragen.
    Misschien staan er nog andere boardjes in een lengte van 161, we zien straks wel.

    #4004

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=451]ok dan ga ik minimum voor een 158 gaan.
    De burton custom die de winkel nog heeft staan is een 162 wide, dat vind ik zelf iets te groot dus deze valt af.
    Nu ga ik een keuze moeten maken tussen de forum sheme 161, of de burton operator 158 of 161.
    Ik ga deze namiddag nog eens langsgaan in de winkel en wat extra info vragen.
    Misschien staan er nog andere boardjes in een lengte van 161, we zien straks wel.[/quote]
    is die forum rocker of camber? iets meer flex of een stijvere plank?
    de operator zou ik ook kijken als het een iets stijver plank is neem dan een 158 is dit een rocker of een plank met meer flex neem dan maar een 161 dan zit je zeker goed op ale vlakken: slenheid, stabiliteit, bochten, trick-landing, pop,…

    #4010

    supmylo
    Bijdrager

    beiden planken zijn camber.
    Qua stijfheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen. De stijfheid van de forum krijgt een waarde van 5/10, die van de operator is 4/10.

    #4011

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=463]beiden planken zijn camber.
    Qua stijfheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen. De stijfheid van de forum krijgt een waarde van 5/10, die van de operator is 4/10.[/quote]
    idd redelijk stijf, neem maar een 158 😉 operator of forum moet je zelf uitmaken

    #4012

    genesiz
    Bijdrager

    [quote=”Rinus” post=447]

    85kg op een 155 board?:blink: Ik rij nu ook vier jaar en heb een 158wide met 73kg en ik vind hem voor de poeder zelfs nog een beetje aan de korte kant (ok, ik heb dan wel medium flex genomen zodat ik nog een beeeetje kon spelen, dat heeft misschien ook nog invloed).[/quote]

    Dat is echt zo gek niet hoor, check http://www.snowboardlengthcalculator.com/ maar eens. Deze komt met de volgende adviezen! Met 155 en een Evil Twin was het ook niet erg lastig om te poederen, al helpt een stijver/langer board hier wel in.

    Ik raad nog steeds 155 en max 158 aan. Die 158 operator zou dus lang zat zijn.

    170-183cm, 80-89 en improver.
    Freestyle 154cm
    Freeride 159cm
    Back Country 167cm

    Die 167 bij backcountry is niet standaard off-piste naar de piste, maar diepe pow van een kleine meter diep!

    Als jij met 73kg op een 158wide rijdt, zal je ook wel maat 45+ hebben en hierdoor ook langer dan 180 zijn, dan is die maat inderdaad goed en voor hele diepe pow aan de kleine kant zijn. ‘Echte’ poederchasers rijden vaak met 180+ tankers in de diepe poeder, die zijn echt lang 😛

    #4016

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”GenesiZ” post=465]Dat is echt zo gek niet hoor, (…)

    Als jij met 73kg op een 158wide rijdt, zal je ook wel maat 45+ hebben en hierdoor ook langer dan 180 zijn, dan is die maat inderdaad goed en voor hele diepe pow aan de kleine kant zijn. [/quote]

    Check :whistle: . Bootmaat 47 (thirtytwo’s gelukkig) en 185 lang. Dan pakken ze je toch op lengte bij snowboardcalculator…

    [quote]’Echte’ poederchasers rijden vaak met 180+ tankers in de diepe poeder :P[/quote]
    Holy shit! :blink:

    #4018

    Anoniem

    [quote=”GenesiZ” post=465][quote=”Rinus” post=447]

    85kg op een 155 board?:blink: Ik rij nu ook vier jaar en heb een 158wide met 73kg en ik vind hem voor de poeder zelfs nog een beetje aan de korte kant (ok, ik heb dan wel medium flex genomen zodat ik nog een beeeetje kon spelen, dat heeft misschien ook nog invloed).[/quote]

    Dat is echt zo gek niet hoor, check http://www.snowboardlengthcalculator.com/ maar eens. Deze komt met de volgende adviezen! Met 155 en een Evil Twin was het ook niet erg lastig om te poederen, al helpt een stijver/langer board hier wel in.

    Ik raad nog steeds 155 en max 158 aan. Die 158 operator zou dus lang zat zijn.

    170-183cm, 80-89 en improver.
    Freestyle 154cm
    Freeride 159cm
    Back Country 167cm

    Die 167 bij backcountry is niet standaard off-piste naar de piste, maar diepe pow van een kleine meter diep!

    Als jij met 73kg op een 158wide rijdt, zal je ook wel maat 45+ hebben en hierdoor ook langer dan 180 zijn, dan is die maat inderdaad goed en voor hele diepe pow aan de kleine kant zijn. ‘Echte’ poederchasers rijden vaak met 180+ tankers in de diepe poeder, die zijn echt lang :P[/quote]

    kijk jij maar eens bij de burton board finder 😉
    —> https://global.burton.com/on/demandware.store/Sites-Burton_GLOBAL-Site/default/Product-BoardFinderShow

    Goede app vind ik, en heel correct! een aanrader voor je maat te weten te komen. Vele nauwkeuriger dan de gene die jij linkte 🙂

    #4019

    genesiz
    Bijdrager

    [quote=”Rinus” post=469][quote=”GenesiZ” post=465]Dat is echt zo gek niet hoor, (…)

    Als jij met 73kg op een 158wide rijdt, zal je ook wel maat 45+ hebben en hierdoor ook langer dan 180 zijn, dan is die maat inderdaad goed en voor hele diepe pow aan de kleine kant zijn. [/quote]

    Check :whistle: . Bootmaat 47 (thirtytwo’s gelukkig) en 185 lang. Dan pakken ze je toch op lengte bij snowboardcalculator…

    [/quote]

    Damn, i’m good :silly:

    [quote]
    [quote]’Echte’ poederchasers rijden vaak met 180+ tankers in de diepe poeder :P[/quote]
    Holy shit! :blink:[/quote]

    Geen idee hoe wendbaar hij is, maar float heeft ie wel 😛

    [img]http://www.rad-air.com/team/wp-content/uploads/2009/11/silvetanker.jpg[/img]

    [quote=”Michielfm” post=471]
    kijk jij maar eens bij de burton board finder 😉
    —> https://global.burton.com/on/demandware.store/Sites-Burton_GLOBAL-Site/default/Product-BoardFinderShow

    Goede app vind ik, en heel correct! een aanrader voor je maat te weten te komen. Vele nauwkeuriger dan de gene die jij linkte :)[/quote]

    Done, ingevult zoals gevraagd en kom alleen uit op 157 boardjes, your point being?

    Enige verschil van de Burton site en de link van mij is dat ze ook naar je schoenmaat vragen, voor de rest is hij nagenoeg hetzelfde. Als je met het argument komt dat je mooi kan kiezen of je wil cruizen, veel in het park komt en wat je je resposivness is, dan moet je die waardes eens aanpassen. Er zit niet veel verschil in de aangeboden boards die je dan krijgt.

    De link die ik gaf geeft je 3 maten waar je dan gewoon tussen kan gaan zitten zoals gewenst.

    #4021

    Anoniem

    [quote=”GenesiZ” post=472][quote=”Rinus” post=469][quote=”GenesiZ” post=465]Dat is echt zo gek niet hoor, (…)

    Als jij met 73kg op een 158wide rijdt, zal je ook wel maat 45+ hebben en hierdoor ook langer dan 180 zijn, dan is die maat inderdaad goed en voor hele diepe pow aan de kleine kant zijn. [/quote]

    Check :whistle: . Bootmaat 47 (thirtytwo’s gelukkig) en 185 lang. Dan pakken ze je toch op lengte bij snowboardcalculator…

    [/quote]

    Damn, i’m good :silly:

    [quote]
    [quote]’Echte’ poederchasers rijden vaak met 180+ tankers in de diepe poeder :P[/quote]
    Holy shit! :blink:[/quote]

    Geen idee hoe wendbaar hij is, maar float heeft ie wel 😛

    [img]http://www.rad-air.com/team/wp-content/uploads/2009/11/silvetanker.jpg[/img]

    [quote=”Michielfm” post=471]
    kijk jij maar eens bij de burton board finder 😉
    —> https://global.burton.com/on/demandware.store/Sites-Burton_GLOBAL-Site/default/Product-BoardFinderShow

    Goede app vind ik, en heel correct! een aanrader voor je maat te weten te komen. Vele nauwkeuriger dan de gene die jij linkte :)[/quote]

    Done, ingevult zoals gevraagd en kom alleen uit op 157 boardjes, your point being?

    Enige verschil van de Burton site en de link van mij is dat ze ook naar je schoenmaat vragen, voor de rest is hij nagenoeg hetzelfde. Als je met het argument komt dat je mooi kan kiezen of je wil cruizen, veel in het park komt en wat je je resposivness is, dan moet je die waardes eens aanpassen. Er zit niet veel verschil in de aangeboden boards die je dan krijgt.

    De link die ik gaf geeft je 3 maten waar je dan gewoon tussen kan gaan zitten zoals gewenst.[/quote]

    hmm, ik dacht dat het grote ging zijn, excuses 🙂

    #4030

    supmylo
    Bijdrager

    het zal hoogstwaarschijnlijk de burton operator worden. deze week ga ik ook nog eens wat elan boardjes bekijken, maar door de korting komt de burton toch goedkoper uit.
    Welke bindingen raden jullie aan? De burton werk met een channel systeem dus zullen het hoogstwaarschijnlijk est bindingen worden, dewelke is nog de vraag.

    #4032

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=483]het zal hoogstwaarschijnlijk de burton operator worden. deze week ga ik ook nog eens wat elan boardjes bekijken, maar door de korting komt de burton toch goedkoper uit.
    Welke bindingen raden jullie aan? De burton werk met een channel systeem dus zullen het hoogstwaarschijnlijk est bindingen worden, dewelke is nog de vraag.[/quote]

    Jep, Est is echt top! Prijs-kwaliteit zijn de cartel EST’s wel aan te raden, 250€ voor niewe, korting als je er van vorig seizoen neemt. CO2 zijn ook heel goed maar die stijgen direct een pak in prijs. Ik heb zelf cartel’s en ben zeer tevreden, veel succes

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.