Home Forums Outdoor Europa Winterberg

Dit onderwerp bevat 28 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bepnooij 13 jaren, 2 maanden geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #5249

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik heb net toevallig gezocht voor een appartement/hotel voor 2 nachten en 3 dagen boarden in de krokusvakantie.

    Zo in totaal 160 kwijt zijn p.p. voor de overnachtingen, ontbijt en liftpas.

    Gewoon googlen op goedkoop overnachten winterberg. Eten enzo neem je van thuis mee :p

    #5252

    dusky
    Bijdrager

    Ah dat is inderdaad helemaal niet duur voor 3 dagen boarden als je bedenkt dat je op ‘echte’ wintersport vaak wel 5 a 600 euro betaald voor 6 dagen boarden.

    #5254

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    mwaah 5 a 600 euro, dan zit je wel superdeluxe geloof ik. Ik heb nog nooit meer betaald dan 400 euro.

    #5255

    dusky
    Bijdrager

    Dan moet jij toch voortaan mijn wintersportvakanties eens gaan organiseren. 😛

    #5257

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Goed zoeken of regelen.

    Ik zit in de meivakantie voor 260euro. 7 Dagen in valtho. Verblijf en liftpas. Komt nog wat reiskosten bij dan ivm eigen vervoer. Dus pak em beet 350 euro de man voor een week.

    Weekje weg met school naar Risoul. Kost zo’n 380 en dan zit busreis, verblijf, liftpas en voedselpakket erbij.

    #5261

    dusky
    Bijdrager

    WTF. Ik laat jou echt voortaan mijn vakanties plannen. :+

    #5262

    myrte
    Bijdrager

    niet heel vreemd dat de prijzen in winterberg laag zullen zijn ivm sneeuw…

    en idd je kan echt voor 400 euro al ergens zitten hoor tenzij je in een hotel wilt zitten dat veranderd het verhaal wel.

    #5263

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Dusky” post=1730]WTF. Ik laat jou echt voortaan mijn vakanties plannen. :+[/quote]

    Appartementjes zoeken he 😉

    #5264

    avoriazzz
    Bijdrager

    yoo doe je idd goed!!! maar ga je dan alleen of neem je vrienden mee of zitten die daar al?

    #5265

    mayolein
    Bijdrager

    [quote=”Dusky” post=1730]WTF. Ik laat jou echt voortaan mijn vakanties plannen. :+[/quote]
    Ja dat dacht ik ook, totdat ik “Risoul”en “MEIvakantie” zag. Niet vreemd dat het dan zo el cheapo is. Ik ben een jaar geleden naar Risoul geweest, busreis, ski pas voor 7 dagen en appartement voor minder dan 300 euro. In maart. Risoul is gaaf 😀

    Mei vind ik errrug tricky… zelfs voor Valtho.

    On topic: ligt er wel sneeuw in Winterberg? Ik had namelijk een dagje Winterberg in de planning samen met mijn vriendje en zijn collega’s. Maar hij zei vandaag dat dat waarschijnlijk niet doorgaat door een gebrek aan sneeuw. 🙁

    #5268

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Risoul is inderdaad leuk. Je kan er goede poederlijnen rijden en je erg goed vermaken in de funparken.

    De meivakantie is nog steeds goed te doen. Valtho ligt hoog genoeg en vorig jaar hadden we zelfs nog dagen sneeuw.

    Winterberg is momenteel niet zo super. Vriend van me is daar pas geweest en eerder terug gekomen.

    Het staat nu op 30cm sneeuw, maar dat zal wel minder zijn. Als ik ga is het echt last minute of het moet zoveel gesneeuwd hebben dat het alsnog sneeuwzeker is.

    Sneeuwhoogte in de gaten houden dus.

    #5274

    mayolein
    Bijdrager

    Geen poeder in Risoul voor ons helaas, maar we hebben ons inderdaad prima vermaakt in de parken en op de pistes.

    Ik ben niet zo van de sneeuwhoogtes checken, misschien moet ik daar ook maar eens mee beginnen als ik nog een keertje last minute naar Winterberg wil. Of ik hou gewoon dit topic in de gaten? *hint* 😉

    #5279

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    In dat geval ik ga als het doorgaat 28 feb naar winterberg. Dus tot die tijd zal ik het in de gaten houden of het nog te doen is daar.

    #5295

    bepnooij
    Bijdrager

    Via de site http://www.winterberg-wetter.de kun je je aanmelden voor een dagelijkse nieuwsbrief met het weerbericht in Winterberg. Houd er overigens rekening mee dat er op de pistes sneeuwkanonnen staan dus ook als het van nature niet sneeuwt maar de temperatuur toch rond het vriespunt ligt is er gedurende de winterperiode voldoende sneeuw.
    Kijk voor leuke hotelletjes ook eens buiten het centrum van Winterberg. Als je bijvoorbeeld een paar kilometer verder kijkt in het dorpje Silbach zit je net zo ver van de pistes af maar liggen de prijzen een stuk lager en is er vaak voldoende plek. Zoek je een hotel kijk dan eens op http://www.hotel-loeffler.de, dat is een heel goed hotel waar je ook prima kunt eten, wij zijn zelf een paar jaar geleden eens in een vakantiewoning van de familie Delsman geweest en dat is ons ook prima bevallen. De website is http://www.silbach.nl. Dat is alleen wat minder geschikt als je voor een dag gaat maar wel bijvoorbeeld bij een weekend of een hele week.

    Bep

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.