Home Forums Algemeen Algemeen zelf leren snowboarden in indoorhal?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6804

    pluk
    Bijdrager

    Hoi allemaal,
    Hier een 18jarige meid die 3 jaar geleden ooit een weekje heeft gesnowboard en nu toch wel graag verder wil met leren snowboarden.
    Wat ik mij daarvan kan herinneren is dat ik met een beetje moeite net een bochtje kon nemen en het liftje niet helemaal soepel ging…
    Ik ben van plan om aankomende maand een maandkaart bij indoorbaan Snowplanet te kopen en zo’n 3 à 4 dagen 1 à 2 uur te gaan. M’n vraag is of het slim is om lessen te nemen, of dat het ook wel lukt door zelf te oefenen?
    Heb wel ervaring met long- en skateboarden, maar weet niet of dit vergelijkbaar is…
    Lessen zijn namelijk best prijzig… daar heeft deze student niet echt ’t geld voor… Mocht er iemand in de buurt van Spaarnwoude/ Haarlem wonen die een abbo heeft en een uurtje les geeft in ruil voor een biertje achteraf dan hoor ik graag van je 🙂
    Iemand nog tips hoe ik kan beginnen met mijzelf te leren snowboarden? Iemand ervaring met zichzelf leren snowboarden in een indoorbaan?

    #6805

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Neem les. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

    Je kan het jezelf aanleren met ongeveer 100% kans dat je het jezelf fout aanleert of je geeft wat meer geld uit en leert het goed zodat je er later veel meer plezier van hebt zonder dat je als een [vul maar in] staat de kutten op je snowboard. Je houding is belangrijker dan veel mensen denken.

    Long- en skateboarden heeft wat voordelen vanwege board gevoel maar komt niet in de buurt van bochtjes maken e.d.

    Hetzelfde geldt voor iemand om hulp vragen die goed kan snowboarden. Die kan hoogstwaarschijnlijk ook niet uitleggen hoe je iets doet en wat je goed/fout doet. Dat is ook een veel gemaakte fout.

    Besteedt je geld voor maandkaart voor lessen. Dit is mijn tip als gediplomeerd snowboardleraar 😉

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.