Home Forums Algemeen Algemeen Snowboard Verenigingen/Clubs/…

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  sparxter 10 jaren, 9 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6806

    daedie
    Bijdrager

    Hoi,

    Ik ben sinds enkele maanden begonnen met snowboarden en kan er niet genoeg van krijgen. Nu heb ik enerzijds niet zo veel mensen in mijn naaste omgeving die deze passie delen en zou ik graag gelijkgezinde mensen leren kennen. Anderzijds wil ik het snowboarden graag ook zeer actief be-oefenen, ook buiten het winterseizoen en bovendien ook constant verbeteren. Daarom dacht ik om op zoek te gaan naar een club/vereniging. Heb echter niet zo’n goed idee wat hierin de opties zijn.

    Zijn er hier mensen die in zulk een club zitten, en wat zijn dan zo de vereisten om bij zo een club te kunnen aansluiten?

    Ik heb gezien dat ze in Snowworld Landgraaf een club organiseren, waar ook wekelijks 1,5u training bijhoort. Landgraaf is aardig toegankelijk voor mij (ga daar op het moment ook snowboarden) dus dat is eventueel een optie, maar zou daar ook eerst wat bevindingen over willen horen, want ge zit daar toch direct aan jaar aan vast en heel goedkoop is het niet.

    En als er hier mensen zijn die gewoon zelf regelmatig Snowworld Landgraaf bezoeken is dat natuurlijk ook altijd goed om te weten. 🙂

    #6807

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik geef zelf freestyle trainingen bij SnwFrnd (freestyle ski- en snowboard vereniging) in Rucphen/ Skidome. Dat doe ik nu een jaar en daarvoor altijd gewoon zelf gaan boarden.

    Via een vereniging leer je mensen kennen. Als je gewoon vaak gaat boarden heb je dat ook. Je moet alleen wel mensen aan gaan spreken of om hulp vragen. De meeste snowboarders zullen je wel helpen uiteindelijk. Bij een vereniging/club gaan heeft als voordeel dat je ervan uit mag gaan dat de trainers/coaches weten waar ze het over hebben en je dus ook sneller beter wordt omdat je gericht kunnen vertellen wat goed/fout gaat.

    #6808

    daedie
    Bijdrager

    Vaak gaan zal op zich geen probleem zijn. Ben van plan om een abonnement te nemen.

    Maar zo’n vereniging als die van jou is inderdaad wel iets dat ik zie zitten. Zeker omdat ik dan ook zeker ben dat ik goed vooruitgang kan maken. Ben namelijk wat laat begonnen (27 jaar nu). Zal mij nog eens verder bevragen bij leden van snowworld zelf.

    Bedankt voor je antwoord!

    #6811

    sparxter
    Bijdrager

    Hoi Daedie,

    Bij montana snowcenter in Westerhoven (vlakbij Eindhoven) zijn freestyle lessen in het snowboarden, in het winterseizoen. Deze worden verzorgt door de locals van Montana, zij zijn ervaren.

    Op deze website kun je meer info vinden: http://ultrafreestyle.nl/

    Ook heeft Ultra een facebook pagina: https://www.facebook.com/UltraFreestyle?fref=ts

    De lessen worden verzorgt door Bart Vennix, Iris Brandes, Kas Lemmens en Wessel van Lierop, al zullen die namen jou misschien nog niet zo veel zeggen.

    Grts,

    Melle

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.