Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6894

    ellen-rose
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 157
    [b]Gewicht:[/b] 50kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 38
    [b]Discipline:[/b] Freeride/all mountain/freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] Lib-Tech/Rome/Ride/K2/GNU
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Geen

    Klein van stuk en opzoek naar een nieuw snowboard. Ik heb al 6 jaar een board van Scott. Camber, jaartje of 8 oud nu, kneiter stijf en nodig aan vervanging toe. Wat ik nu zoek is een meer flexibel en ivm knieblessure een minder agressive board. Twin & geschikt voor alles. Ik board 9 jaar, zo’n 3 a 4 weken per jaar. Ik ben gister langs Burnside in Deventer geweest en daar kreeg ik de volgende opties, allen geschikt voor mij:

    Lib Tech T. Ripper 141/146
    Rome Romp 144
    Ride Compact 143
    K2 Lime Lite 146
    GNU B-Nice 145

    Geen van allen een camber en gezien ik nooit iets anders heb gehad of heb gereden dan een camber vind ik de keus best lastig. Iemand die ervaring heeft met een van deze boards en mij een wijze mening kan geven? 🙂

    #6895

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Wat is je budget? Aangezien ik heel veel van dit soort berichtjes voorbij zie komen en iedereen wordt een Libtech aangeraden, want ja die kosten zo lekker veel.

    Maar ga op zoek naar een rockerboard. Dat board een stuk rustiger en draait makkelijker.

    #6896

    ellen-rose
    Bijdrager

    M’n budget is zo’n 400-450 max. De Lib Tech valt daar netjes binnen. ’t Is een kinderboard, dat scheelt wel wat in de prijs 🙂

    #6904

    patriez
    Bijdrager

    Ik heb nu een wms Burton feelgood 157
    Mijn lengte is 1.82
    Gewicht 68 kg
    Board nu 8 jaar

    Ik merkte afgelopen jaar dat ik niet echt vaart kan maken met dit board
    Het punt is alleen dat ik niet weet wat ik dan moet kopen
    Een paar jaar geleden hebben ze me in de winkel dit board geadviseerd
    Ik wil gewoon lekker relaxt met wat vaart van de berg af
    Welk board kan ik het beste nemen?
    De feelgood vond ik echt super Chill, maar ik denk dat het tijd is voor wat anders

    Hopelijk kan iemand me goed advies geven?
    Is een custom ook iets voor meiden?

    #6905

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Waxen is de oplossing.

    #6906

    patriez
    Bijdrager

    Dat helpt niet (meer)..

    #6907

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Hoe oud is je board en wax je zelf of laat je het doen?

    #6908

    patriez
    Bijdrager

    Het is 3 jaar oud en ik laat het slijpen en waxen

    #6909

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    En na het waxen glijdt je board wel of niet?

    #6910

    patriez
    Bijdrager

    Hij glijdt wel, maar mijn gevoel zegt dat het tijd is voor wat anders
    Ik lees ook veel goede dingen over Burton custom rocker
    Weet alleen niet of deze ook voor vrouwen zijn

    #6911

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Gezien je voorkeur voor burton.

    http://www.downtown.nl, dit is een burton store in Den Bosch 😉

    #6912

    piwi
    Bijdrager

    Hey Patriez,

    Wat je zeker kan doen is ook eens kijken in de selectie mannenboards.
    Met je lengte en gewicht zou ik je persoonlijk op een 155/156 zetten.
    Gezien het feit dat je vindt dat je boardje niet zo lekker glijdt, dat kan een aantal oorzaken hebben. Eentje daarvan is dat ie dringend een waxbeurt nodig heeft, een andere is eigenlijk omdat je een board hebt gekocht met een Extruded Base. Als je een boardje met een hardere (betere) base met meer glijvermogen wilt moet je gaan voor een Sintered base. Hier zitten namelijk meer gaatjes in, zodat er meer wax kan opgenomen worden, wat zorgt voor een beter glijvermogen.

    Verder is Burton zeker geen must en al enkele jaren niet meer “de standaard” qua snowboardmerken. Er zijn inmiddels een pak merken op de markt met meer dan 20 jaar ervaring die topproducten maken die gerust naast een Burton kunnen staan, maar aan een chillere prijs. Prijs/kwaliteit krijg je dus bij andere merken vaak meer waar voor je geld.

    Als je lekker de berg wilt afcruisen kan ik je volgende boardjes zeker en vast wel aanraden:
    Bataleon Snowboards. Een snowboardmerk met het HQ in Amsterdam, Nederlands dat haar boards sinds 2000 maakt in Oostenrijk. Ze hebben een patent op de TBT technologie. Dat is Triple Base Technologie die ervoor zorgt dat je minder snel gaat happen in de sneeuw , lekker smooth kan riden op de piste en een goede “float” heeft in de poedersneeuw.

    Hopelijk beantwoord dit zowat je vraag, mocht er nog iets onduidelijk zijn, shoot ! 😉

    #6922

    nellis
    Bijdrager

    Lengte: 179 cm
    gewicht: 70 kg
    discipline: freeride/freestyle

    Hoi ik zit te twijfelen tussen de DC Lauri pro 153 en de DC Devun pro 157. Ik probeer altijd zoveel mogelijk buiten de piste te boarden maar als dat niet mogelijk is ben ik ook wel in het park te vinden. Wat rade jullie mij aan?

    Alvast bedankt!

    #6923

    nellis
    Bijdrager

    Iemand? :blush:

    #6966

    suuyak
    Bijdrager

    [b]Lengte:196[/b]
    [b]Gewicht:108[/b]
    [b]Schoenmaat:46[/b]
    [b]Discipline: Hard gaan [/b]
    [b]Voorkeur voor merk:geen [/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: geen id[/b]

    Board nu een paar jaar, vaak in duitsland winterberg/feldberg. Huidige board een aantal jaar geleden overgenomen van de verhuur aangezien ik deze erg fijn vond. Heb nu een Scott Solitude – 167 geen idee hoe oud. Maar heb begrepen dat er waarschijnlijk nog 1 slijpbeurt op zal zitten. Dus tijd voor wat nieuws 🙂

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.