Home Forums Algemeen Algemeen Sneeuw in Nederland

Dit onderwerp bevat 103 reacties, heeft 24 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)
  • Auteur
    Berichten
  • #4052

    dusky
    Bijdrager

    Discussieer hier over sneeuw in Nederland. Wat doe je ermee als het er ligt? 😀

    #4053

    genesiz
    Bijdrager

    Laat het maar dumpen, winterbanden zitten onder de auto en een heuvel hier achter staat te popelen om bereden te worden 😛

    #4056

    langebas
    Bijdrager

    lekker hoor………….
    Gelijk me kite uit de tas pakken en hopen op wat wind en dan gaaaaaan 😆

    #4058

    mayolein
    Bijdrager

    Oehh ik kan niet wachten tot we met onze subaru in de sneeuw kunnen spelen! We hebben ook een oud (gedelamineerd) boardje liggen die volledig kan worden afgeragd haha 😀

    @ GenesiZ waar woon jij, dat je een heuvel achter je hebt? Ik wil ook een heuvel in de achtertuin haha 😉

    #4061

    Anoniem

    [quote=”Mayolein” post=511]Oehh ik kan niet wachten tot we met onze subaru in de sneeuw kunnen spelen! We hebben ook een oud (gedelamineerd) boardje liggen die volledig kan worden afgeragd haha 😀

    @ GenesiZ waar woon jij, dat je een heuvel achter je hebt? Ik wil ook een heuvel in de achtertuin haha ;)[/quote]

    Dat is wel dik. Met een touw en dan lekker snowboarden achter je Impreza :P. Door de straat.

    Hier helemaal geen heuvels. Alleen een vuilstort. Haha.

    #4062

    dusky
    Bijdrager

    Dat is gewoon een heuvel nu hoor. 😉 De vuilstort is daar al lang niet meer. Dat is nu naast de Steeg. Er ligt ook gewoon gras over. Dus dat was mijn plan. Alleen zal de sneeuw wel niet blijven liggen aangezien de grond nog niet bevroren is. Maar het is een start!

    #4063

    fl0wrider
    Bijdrager

    vannacht ook gesneeuwd in Sauerland, mocht je ff een weekendje d’r tussenuit willen.

    http://www.checkcams.com/sauercams/

    #4064

    rinus
    Bijdrager

    Dilemma: wil ik eigenlijk wel dat er sneeuw komt…

    Ik schaats namelijk ook best veel en sneeuw is nou niet echt goed voor een stevige ijsvloer… hmmm heuvels hebben we niet echt in de buurt… Kagerplassen zijn wel in de buurt… hmmm…

    Laat die sneeuw maar vallen bij heuvels en bergen. Als het hier maar gewoon lekker vriest 😀

    #4067

    dusky
    Bijdrager

    [quote=”FL0wRideR” post=516]vannacht ook gesneeuwd in Sauerland, mocht je ff een weekendje d’r tussenuit willen.

    http://www.checkcams.com/sauercams/%5B/quote%5D

    Hey goed nieuws! Over een paar weken naar winterberg dus!

    #4069

    avoriazzz
    Bijdrager

    [quote=”Rinus” post=517]Dilemma: wil ik eigenlijk wel dat er sneeuw komt…

    Ik schaats namelijk ook best veel en sneeuw is nou niet echt goed voor een stevige ijsvloer… hmmm heuvels hebben we niet echt in de buurt… Kagerplassen zijn wel in de buurt… hmmm…

    Laat die sneeuw maar vallen bij heuvels en bergen. Als het hier maar gewoon lekker vriest :D[/quote]

    wat ben jij voor faker??? geen sneeuw willen??? met je vrienden pak je de auto of de brommer of als je geluk hebt met je bungy koord (kwenie hoe dat echt heet maar zo’n dik lang elastiek) bouwt een kickerTJE en hebt ziekelijke fun! of je komt naar nijmegen en gaat dan met de sneeuw lekker in berg en dal boarden, dat is gewoon massive :woohoo:

    Edit: check dit filmpje voor inspiratie B)
    http://www.dumpert.nl/mediabase/1214111/c78e8b6b/joehoeeee_het_gaat_weer_sneeuwen_11_.html

    #4085

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=522]wat ben jij voor faker??? geen sneeuw willen??? met je vrienden pak je de auto of de brommer of als je geluk hebt met je bungy koord (kwenie hoe dat echt heet maar zo’n dik lang elastiek) bouwt een kickerTJE en hebt ziekelijke fun! of je komt naar nijmegen en gaat dan met de sneeuw lekker in berg en dal boarden, dat is gewoon massive :woohoo:[/quote]

    :silly: Tja, ik woon in de binnenstad van Leiden… niet echt het toonbeeld van heuveltjes en hellingen, laat staan verlaten landweggetjes. En ik heb ook geen tuin. Geen van mijn vrienden heeft een brommer en en slechts twee een auto. Daarnaast hebben ook slechts twee van mijn vrienden een eigen board, waarvan er ééntje een half jaar in het buitenland zit.

    Dus de opties worden heel krap. Maar ik ken wel een hoop mensen die schaatsen :whistle:

    Laat ik mijn voorkeur wat bijstellen; als het nou eerst knetterhard gaat vriezen en dan knetterhard gaat sneeuwen en daarna hard gaat waaien, ligt er goed ijs, veel sneeuw en waait de wind het ijs schoon B)

    edit: overigens conflicteren wel meer van mijn hobby’s… ik zeil namelijk ook nogal veel en daarvoor heb je dan weer vloeibaar water nodig :pinch:

    #4087

    Anoniem

    Ik heb zoo veel zin in sneeuw! endelijk met de banshee bungee kunne shredden op mijn backyard setup!!!!

    #4095

    genesiz
    Bijdrager

    [quote=”Mayolein” post=511]Oehh ik kan niet wachten tot we met onze subaru in de sneeuw kunnen spelen! We hebben ook een oud (gedelamineerd) boardje liggen die volledig kan worden afgeragd haha 😀

    @ GenesiZ waar woon jij, dat je een heuvel achter je hebt? Ik wil ook een heuvel in de achtertuin haha ;)[/quote]

    Spijkenisse, maar heuvel moet je met een korrel zout nemen hoor 🙂 Tis een leuke heuvel om een sprongetje op te bouwen of met een box/rail te klooien. Je kan er geen ‘afdaling’ op maken 😀

    #4098

    Anoniem

    [quote=”GenesiZ” post=548][quote=”Mayolein” post=511]Oehh ik kan niet wachten tot we met onze subaru in de sneeuw kunnen spelen! We hebben ook een oud (gedelamineerd) boardje liggen die volledig kan worden afgeragd haha 😀

    @ GenesiZ waar woon jij, dat je een heuvel achter je hebt? Ik wil ook een heuvel in de achtertuin haha ;)[/quote]

    Spijkenisse, maar heuvel moet je met een korrel zout nemen hoor 🙂 Tis een leuke heuvel om een sprongetje op te bouwen of met een box/rail te klooien. Je kan er geen ‘afdaling’ op maken :D[/quote]

    ik woon ook op een heuvel moesten ze hier niet strooien kan ik een afdaling van +- 1km maken 😀 dat gaat nu wel langs de eg op het gras gedeelte maar hier ligt meestal zout op 🙂

    #4099

    dusky
    Bijdrager

    [quote=”Michielfm” post=540]Ik heb zoo veel zin in sneeuw! endelijk met de banshee bungee kunne shredden op mijn backyard setup!!!![/quote]

    [video]http://vimeo.com/16624265[/video]

    Wauw! Ik wist niet wat het was dus zocht ik het even op, maar dit lijkt me wel geweldig vet! Alleen vind ik 195 euro voor een stuk koord wel erg duur. Ik ga eens kijken of ik zo’n ding zelf kan maken. 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 104)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.