Home › Forums › Gear › Snowboards en toebehoren › Raven boards
Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door kevinhoogendam 12 jaren, 9 maanden geleden.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2012 om 18:19 #6212
Hoi allen,
Ben zelf snowboardleraar en heb al heel wat weken in de sneeuw mogen vertoeven. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die hebben gehoord van Raven boards of hier zelfs spullen van hebben…..Wat zijn je ervaringen?
Ik test en verkoop namelijk boards van dit merk en ben erg benieuwd naar wat feedback.
Hier in ieder geval een verslagje van de Raven Core 155 (freestyle)
Flex5 : Erg flexibel over de gehele lengte van de plank. Korte bochten kosten totaal geen moeite met dit snowboard! Ook jibben is erg makkelijk door de hogere flexibiliteit.
Deze flexibiliteit tussen de bindingen is naar mijn idee precies goed. Beter dan de TTT 2011. Maar deze was natuurlijk ook flex 3. Dus dat is ook logisch.De kantenwissel is op zowel de piste als off-piste snel voor een rocker. Dit maakt het natuurlijk juist weer erg fijn voor piste-jibs waar hij uiteindelijk ook voor bedoeld is.
True Twintip shape: Vorig jaar heb ik de Raven TTT plank getest en moet zeggen dat dit board zelfs beter is in het gebied van freestyle. Faky of regular rijden….Maakt niks uit qua rijeigenschappen. Ook in wat dikkere lagen sneeuw is het geen probleem hier beide kanten mee op te rijden.
Beginner tot pro riders: Ook voor de (freestyle georiënteerde) riders is dit een erg leuk board. Als je meer snelheid georiënteerd bent kun je beter kijken in de categorie all-mountain. Met name op lage en medium snelheden komt dit board goed tot zijn recht. Hij draait erg snel en heeft een snelle respons.
Lengte: 155 is voor mijn lengte van 1.75 met 70 kilootjes perfect. Mede omdat ik ook meer freestyle georiënteerd ben en liever ga voor “relaxte” afdalingen ipv snelle afdalingen.
3 stage rocker: Deze rocker is bij veel sneeuwcondities een erg fijne plank.
Ook op wat hardere sneeuw is hij goed te controleren. Wel zul je genoegen moeten nemen met wat meer geslipte bochten doordat je minder druk kan zetten dan bij een all-mountain board (camber shape). Houd bij meerdere weken de staalranden scherp voor het behoud van meer grip in de bocht.Belag(base): Heb de plank meteen zelf gewaxt voordat ik richting de sneeuw vertrok. Net als bij de Raven TTT laat het belag de wax op een zeer laag tempo los wat ik erg goed vind. Heb er hierna 2 volle weken op gereden en er zit nog voldoende wax op.
Ook met de Raven Core heb je veel board voor je geld!! Je merkt dat je een goed stuk materiaal onder je voeten hebt zitten.
De prijzen zijn wat gestegen maar dat doet nog steeds geen afbreuk aan prijs-kwaliteit verhouding.Groeten,
JW
25 januari 2012 om 01:47 #6213Ik vermoed dat je weinig feedback gaat krijgen, want ik heb er niks voorbij van zien komen op US 😉
Mijn eerste indruk van de site is dat ik de prijzen laag vindt en daardoor mijn twijfels al heb. Uiteraard zou ik niet erg vinden als ik tegendeel kan bewijzen door een plank grondig te testen op kickers/rail :p
25 januari 2012 om 04:57 #6214Hoi Kevin,
Ik snap natuurlijk dat er nog niet/niet veel over gesproken is omdat dit een relatief nieuw merk is. Sinds vorig winterseizoen op de markt gebracht.
Boards komen uit dezelfde fabriek als Burton. Lage prijs wil niet altijd zeggen dat het niet te vertrouwen is he 😉 Ben vanaf vorig seizoen boards aan het testen en moet zeggen dat de kwaliteit goed is! Hierdoor kan ik zeggen dat de testboards zeker niks onder doen voor Nitro of Forum boards. Boards die ik zelf heb.
Maargoed….Meningen verschillen natuurlijk……..Raven boards zal zich natuurlijk nog moeten bewijzen en naamsbekendheid moeten opbouwen.Groeten,
JW
25 januari 2012 om 12:53 #6215Prijs hoeft inderdaad niks te zeggen, maar pak als voorbeeld even generics. El cheapo en zo’n zelfde kwaliteit 😉
Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
25 januari 2012 om 18:20 #6216Hey Kevin,
Je kunt natuurlijk altijd mailen naar Raven boards of ze geïnteresseerd zijn in een test sessie in een van de indoorhallen. 🙂 Zo ben ik namelijk ook begonnen.
Een nee heb je….Ja kun je krijgen. 😉Groeten,
JW
26 januari 2012 om 18:22 #6217Een boarder die ik ken heeft dus ook een Raven test plank binnen gekregen, die ga ik binnenkort is proberen.
Dan kan ik daarna is een fatsoenlijke mening geven.
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.