Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Aanschaf eerste board…twijfel

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6933

    rockyride
    Bijdrager

    Hoi iedereen,

    Mijn naam is Quint, 33 jaar en ga nu over een paar weken voor de 3rde keer op wintersportvakantie en tussendoor ben ik nog een enkele keer indoor wezen boarden. Ik ben dus nog een echte beginner maar begin de basis om redelijk strak de berg af te komen al aardig door te krijgen.

    Aangezien ik het boarden erg leuk vindt en het wat vaker wil gaan doen heb ik na wat research en me te laten informeren afgelopen week een beginnersboard aangeschaft zodat ik niet telkens hoef te huren. Het meerendeel van de tijd (95%) zal ik voorlopig doorbrengen op de pistes maar ik wilde wel een beetje allround board waar ik me misschien ook af en toe aan wat kleinere jumps en simpele tricks kan wagen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een All Mountain /Freestyle board Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Salomon Sight:

    [url=http://www.salomonsnowboard.com/gear/snowboards/sight]http://www.salomonsnowboard.com/gear/snowboards/sight[/url]

    Mijn lengte is 1.92, gewicht 85kg en schoenmaat 46. Ik heb nu op advies van de verkoper de 166W aangeschaft. Het board komt net onder mijn kin en kwa gewicht kom ik precies in het midden uit in de range van dit board volgens de specs van salomon. Volgens de verkoper voor mij het ideale board.

    Na nog wat meer op buitenlandse fora te lezen begin ik te twijfelen of ik niet beter voor een 162W had kunnen gaan aangezien deze misschien iets wendbaarder is voor simpele tricks…aan de andere kant is het board vrij flexibel dus zou ik de 166w misschien ook goed kunnen hebben……

    Graag zou ik jullie ervaringen/mening horen… gewoon aan de slag met de 166 of toch maar kijken of ik kan ruilen voor een 162?

    Alvast bedankt!

    #6934

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als het board net onder je kin komt zeg ik alleen daarom al dat het voorlopig prima is.

    Je geeft zelf al aan dat je voornamelijk op de piste te vinden zal zijn. Voor de dingen die je er mee wilt lijkt het mij het juiste board. De 162 zal ruim onder je kin komen en daardoor minder geschikt voor (off) piste.

    Ook omdat het je eerste board is de lengte prima. Waarschijnlijk weet je nog niet helemaal wat soort board je wil rijden.

    Mijn advies, hou deze en ga lekker snowboarden. Dan kom je er uiteindelijk vanzelf achter wat je wilt en kan je veel specifieker opzoek gaan naar een board.

    #6936

    rockyride
    Bijdrager

    Hoi Kevin, bedankt voor je reactie! Simpele tricks zoals ollie’s en 180’s bijvoorbeeld moeten dus ook goed te leren zijn voor mij met dit board? Ik begrijp dat je voor puur freestyle op zoek gaat naar een ander board maar zou wel graag eens wat meer proberen.

    Op de piste is voor mij ook nog genoeg te leren. Volgende week vrijdag vertrek ik naar Zell am See voor een weekje. Kijk er echt naar uit!

    #6938

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik rij nu een aantal jaar op een freestyle boards en daar doe ik alles mee. Piste rijden, offpiste en natuurlijk het funpark.

    ollie’s en 180’s zou je nou op een slalomboard kunnen leren 😉 Gewoon lekker gaan boarden, dan kom je er vanzelf achter wat je precies zoekt voor board.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.