Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Aanschaf eerste board…twijfel

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 10 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6933

    rockyride
    Bijdrager

    Hoi iedereen,

    Mijn naam is Quint, 33 jaar en ga nu over een paar weken voor de 3rde keer op wintersportvakantie en tussendoor ben ik nog een enkele keer indoor wezen boarden. Ik ben dus nog een echte beginner maar begin de basis om redelijk strak de berg af te komen al aardig door te krijgen.

    Aangezien ik het boarden erg leuk vindt en het wat vaker wil gaan doen heb ik na wat research en me te laten informeren afgelopen week een beginnersboard aangeschaft zodat ik niet telkens hoef te huren. Het meerendeel van de tijd (95%) zal ik voorlopig doorbrengen op de pistes maar ik wilde wel een beetje allround board waar ik me misschien ook af en toe aan wat kleinere jumps en simpele tricks kan wagen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een All Mountain /Freestyle board Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Salomon Sight:

    [url=http://www.salomonsnowboard.com/gear/snowboards/sight]http://www.salomonsnowboard.com/gear/snowboards/sight[/url]

    Mijn lengte is 1.92, gewicht 85kg en schoenmaat 46. Ik heb nu op advies van de verkoper de 166W aangeschaft. Het board komt net onder mijn kin en kwa gewicht kom ik precies in het midden uit in de range van dit board volgens de specs van salomon. Volgens de verkoper voor mij het ideale board.

    Na nog wat meer op buitenlandse fora te lezen begin ik te twijfelen of ik niet beter voor een 162W had kunnen gaan aangezien deze misschien iets wendbaarder is voor simpele tricks…aan de andere kant is het board vrij flexibel dus zou ik de 166w misschien ook goed kunnen hebben……

    Graag zou ik jullie ervaringen/mening horen… gewoon aan de slag met de 166 of toch maar kijken of ik kan ruilen voor een 162?