Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Eerste snowboard kopen, hulp? :-)

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 11 jaren, 3 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6751

    cedricvm
    Bijdrager

    Hallo allemaal!

    Ben nieuw hier op het forum,ik ben 26 jaar en ”beginner” snowboarder.
    Ben 3x een week geweest, daarvoor 1x een lesje van een uur gedaan en verleden weken 2x indoor geweest.

    Nu zou ik graag een bordje kopen zodat ik niet elke keer moet huren.

    Mijn niveau: Ik begin redelijk goed pistje naar beneden te gaan, indoor paar kleine sprongetjes gedaan en dat is het zowat
    Dus zeker geen pro maar ik blijf al redelijk deftig recht en de bochtjes lukken aardig.

    Na paar winkels te doen en online te hebben gekeken dacht ik misschien aan de Burton Bullet. Ook de Flow merc 162w zou een optie kunnen zijn

    Vorige jaar had ik een Burton cruzer 164w gehuurd en voor mijn niveau was ik daar heel blij mee.

    Dus wat denken jullie van de Bullet? Kan hem kopen aan 240 € zonder bindingen.

    Ik ben trouwens 1m97 84kg schoenmaat 46

    Alvast bedakt!

    #6753

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Een allround boardje is voor nu goed genoeg. Dan kom je inderdaad uit bij een Flow Merc, Burton Cruzer of Bullet. Zoek naar all-mountain medium flex. Daar kan je gewoon mee cruisen, buiten de piste en beginnend freestyle doen.

    Let wel op de lengte die je nodig hebt. Zorg dat het board ongeveer tot je kin komt en ivm met je schoenmaat zowiezo een wide.

    Over de burton bullet voor 240euro. Van welk jaar en wat is de staat?

    Vanaf Bluetomato:
    Plezier van het hoogste kaliber voor diegenen met grote voeten.