Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Flow Verve

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  zottemoris 13 jaren, 1 maand geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #5595

    zottemoris
    Bijdrager

    Hey , kan iemand me helpen voor een basis afstelling van men snowboard :

    Het is een Flow Verve 2011 lengte 152
    met Large Trilogy bindingen

    Ik ben 1m72
    Heb schoenmaat 43
    en weeg ongv 65 kg

    thx Joris

    #5597

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Goede board keus, ik rij hem zelf ook. Ben wel ietsje langer, lichter en kleinere schoenmaat maar dat maakt weinig uit.

    Wat te doen:

    Als je thuis iets van een vloerbedekking/kleed hebt. Leg je je snowboard daarop. Dan ga je met je voeten gewoon zo op je snowboard staan zoals jij denkt dat het fijn is.

    Je gaat dus gewoon op de inserts staan. De inserts zijn gecentreerd op het board dus een setback zal je zelf moeten creeëren mocht je dit willen. Al raad ik gewoon aan om dit board gecentreerd te rijden. Dat wil zeggen dat je je bindingen zowel voor als achter op de zelfde inserts schroeft.

    Als je de breedte van je stance weet, dan ga je je bindingen erop vast zetten. Deze zet je met 2 boutjes vast en die draai je licht aan. Plaats da een schoen in de binding en kijk of je hakken en tenen even ver uitsteken.

    Is het zo dat er verschil in zit, dan is dit op te lossen door de disc te draaien of andere gaatjes te kiezen en zo te spelen met de centrering van je binding.

    Zorg er dus voor dat je je bindingen op de juiste breedte hebt staan en dat ze zo staan dat je schoenen met de hakken en tenen evenver uitsteken 😉

    Good luck

    #5600

    zottemoris
    Bijdrager

    Oké , thanks !

    Ik ga het straks eens proberen en hopelijk volgende week testen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.