Home Forums Gear Kleding en toebehoren Goggle-lens bescherming

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 13 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #3718

    sportfrank
    Bijdrager

    Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een Dragon lens is gebarsten doordat ik ze in zo’n speciale lens-ruimte in mijn jaszak stopte. Deze ruimte is nou niet bepaald stevig te noemen.

    Weet iemand waar (of hoe) ik iets stevigs kan regelen om een extra lens in te stoppen?

    Alvast dank voor je reactie,
    Frank

    #3723

    bobbejaan1
    Bijdrager

    ik gebruik vaak een backpack om mijn goggle in op te bergen. Anders moet je een hardcase kopen. Of elke keer een nieuwe lens
    :laugh:

    #3735

    Anoniem

    Ik kijk eerst hoe het weer is en naar de weervoorspelling voor mijn gebied.
    Ik kies dan de beste lens die daar bij past. En ik laat de andere veilig in mijn verblijfplaats!

    #3741

    rinus
    Bijdrager

    Ik neem nav de weersverwachting gewoon een losse lens mee, die gaat veel minder snel kapot. Wissel ik hem ff in de lift als het weer anders wordt.

    Ik denk dat ik hem nog liever in m’n jas zou stoppen dan in m’n backpack trouwens.

    #3743

    sportfrank
    Bijdrager

    Ik probeer het dragen van een backpack te vermijden. (Natuurlijk) neem ik de extra lens alleen maar mee als de verwachting is dat ik ‘m nodig zal hebben.

    @bobbejaan1: je noemt een hardcase als suggestie. Weet je waar ze die dingen verkopen? Ik heb nu een Dragon Maze die zogenaamd bijna niet breekt.

    Of zijn er goede andere goggles die wel heel blijven? Ik moet nu toch weer een nieuwe lens kopen..

    #3746

    Anoniem

    Dragon zijn top goggles! ik vin de bolle lenzen wel beter dan de platte 😉 maar dat heb ik bij ieder merk.
    een hard case is gewoon een harde doos voor je goggle in te steken heb je een extra lens dan steek je die er gewoon bij..
    Kan je in iedere shop kopen, bel eerst wel of ze er op stock hebben

    #3750

    avoriazzz
    Bijdrager

    hoe is je lens dan gebroken? dubbelgevouwen? heb je geen garantie als ze claimen unbreakable te zijn?

    #3757

    sportfrank
    Bijdrager

    [quote=”avoriazzz” post=195]hoe is je lens dan gebroken? dubbelgevouwen? heb je geen garantie als ze claimen unbreakable te zijn?[/quote]

    In het midden, in de volle breedte (dus van boven naar beneden). De scheur kun je wel een beetje negeren omdat de focus van de ogen verder weg ligt, maar nu beslaat hij wel snel. Hij is gebroken terwijl deze in mijn jaszak zat (hangt min of meer ter hoogte van de onderste ribben, met de vorming van het lichaam)

    De verkoper zei dat ze niet beweren dat ze onbreekbaar zijn en dat dit daarom ook niet in de garantie valt. Op de website ([url=http://dragonalliance.com][/url]) kan ik de garantievoorwaarden niet vinden.

    #3760

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”sportfrank” post=188]Ik probeer het dragen van een backpack te vermijden. (Natuurlijk) neem ik de extra lens alleen maar mee als de verwachting is dat ik ‘m nodig zal hebben.
    [/quote]

    Ow, ik dacht dat-ie met bril en al kapot was gegaan.

    Misschien kan je ergens een plat plastic doosje (tupperware/blokker) vinden of een wat grotere brillenkoker. Iets anders zou ik niet weten.

    Succes!

    #3761

    krist
    Bijdrager

    droog ideetje 😉 : draag hem om je nek? 😀 nja hangt af waar je bent dan maar rond een skigebied is t vrij normaal

    #3764

    Anoniem

    [quote=”Krist” post=206]droog ideetje 😉 : draag hem om je nek? 😀 nja hangt af waar je bent dan maar rond een skigebied is t vrij normaal[/quote]

    je begrijpt het verkeerd denk ik, het gaat om de lens die je kan vervangen (denk ik) niet om de goggle zelf 😉

    #3766

    krist
    Bijdrager

    oh wacht ja:P zo he wat dom, k ben een beetje moe;) ehm onder je helm;) moe je hem met iets zachts omwikkele..
    k kan geen verdere intelligente adviezen geven sorry

    #3768

    sportfrank
    Bijdrager

    Er wordt wel goed meegedacht hier. Dank je wel!

    Ja, ik bedoel de lens. Tot op heden heb ik 2 lenzen: een generieke (meestal roodgekleurd) en een slecht-zicht lens (geel ofzo). Als het weer kan omslaan neem ik ze alle twee mee. En ik vraag me af wat de beste methode is om zo’n reserve met me mee te nemen.

    Het zal dan wel een bakje worden waar Rinus aan denkt. Maar vanwege de kromvormigheid van de lens wordt die zo groot lijkt me.

    Overigens, ik gebruik nu een brillekoker voor mijn telefoon. Maar omdat ik binnenkort een smartphone krijg, wordt ook daar een bescherming voor gebruikt. Een bescherming is ook hier wel nodig; een jaar of drie geleden had een medeboarder een mooie paarse gloed over het beeldscherm van zijn nieuwe telefoon erbij gekregen.

    #3769

    pien
    Bijdrager

    Gewoon een kleine backpak gaan gebruiken als je zorgvuldig met je spullen om wil gaan..
    Kan je meteen een lekkere fles drank en je smartphone ook meenemen 🙂

    Ik gebruik al jaren een backpak waar ik onder andere ook men smartphone in stopte, nooit geen problemen mee gehad.

    #3771

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik doe mn telefoon bij elke sport in een plastic zakje, wordt ie niet nat, maar je kan hm toch bedienen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.