Home Forums Algemeen Algemeen highback verstellen

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  avoriazzz 13 jaren, 2 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5177

    lordoftheboard
    Bijdrager

    Heb een nieuw board en nieuwe bindingen (nitro Carrara met Burton Lexa bindingen) gekocht en zit er nu een beetje mee te ‘rommelen’, je moet iets als je nu niet naar de sneeuw kan ;-)…

    Heb ergens iets gelezen over het stellen van je highbacks, dat deze parallel aan je board (heelside) moeten lopen?
    Kan iemand mij het nut hiervan vertellen? En welke invloeden heeft dit op het boarden?
    Bindingen staan 15/15 op mn board!

    Dank alvast!

    #5179

    rinus
    Bijdrager

    Theoretisch gezien zou je dan meer feeling hebben met je kant (of staalkant, edge, hoe je het ook wil noemen). Ik heb het laatst ook ergens zien aanraden om bepaalde spierpijn/drukplekken ergens weg te krijgen.

    Biomechanisch gezien weet ik niet of het zou moeten helpen. Ik heb het een keer geprobeerd (highbacks parallel aan staalkant), maar ik had toen totaal geen gevoel/overbrenging meer. Dus ik heb ze snel weer teruggezet zoals ze stonden.

    Uiteraard speelt gewenning ook een rol hierbij. Gewoon een keer proberen, wat je lekker vindt laten staan.

    #5181

    guzzer
    Bijdrager

    het is mogenlijk en opzich nog geen 10 min werk,..
    ik heb nu al drie jaar m’n highbacks gedraaid staan dat ze parallel staan met de heelside van men plank.
    ik kan niet echt zeggen dat er voor mij superveel verschil is, maar je merkt wel dat je botten makkelijker in de lengte van de plank meegeven, ik vind het makkelijker om grabs te doen maar het is hoe je het zelf liever hebt, vrienden van mij doen het niet en zijn het ook niet van plan dusja

    #5182

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik zou de highbacks zo zetten dat je de perfecte overbrengen hebt op je heelside.

    Zorgen dat die met je schoen meeloopt ipv parallel, dat lijkt mij het meest logische want fabrieks-af monteren gaat veel van de krachten langs je highback.

    Flow gaan rijden is ook een goede optie :p

    #5184

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik heb t wel gedaan met mijn bindingen(cartels) maar ik heb zoals bijna iedereen ofzo last van mn poten tijdens het boarden, maar heb altijd mn highbacks van de cartels parallel gehad, daarvoor had ik ook nooit last , maar zat net te denken dat dit miss komt door die highbacks. snel terug zetten die dingen!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.