Beste snowboarders,
Ik ben bezig met een vierjarig onderzoek naar de transformatie van outdoor lifestyle sporten (waaronder snowboarden) naar een aanbod van gecontroleerde activiteiten binnen commerciële settings waar in een artificiële omgeving (snowdomes) diezelfde lifestyle sporten beoefend worden.
Momenteel richt ik me op de interactie tussen de aanbieders van deze settings (bijv de ondernemers die een sneeuwbaan exploiteren) en de bezoekende sporters. Hoe vindt interactie plaats, en hoe uit zich dat in de activiteit? Welke invloed hebben bezoekers op het aanpassen van de activiteit en de setting? En in hoeverre is de aanbieder dominant in het geven van betekenis aan deze indoor versies van lifestyle sporten? Of is het de sporters zelf die zijn/haar eigen betekenis construeert?
Het zijn complexe vragen waarop ik een antwoord probeer te vinden. Jullie input als lifestyle sport participant is van harte welkom! Vandaar deze post… voel je vrij om te reageren en van gedachten te wisselen!
Alvast dank!
Lotte Salome, promovenda SPECO Tilburg & Universiteit Utrecht