Home Forums Algemeen Algemeen last van me enkel tijdens het boarden

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marck 13 jaren, 3 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #5168

    marck
    Bijdrager

    hey

    ik ben gisteren weeres weesten te boarden,en heb nieuwe boots en bindingen

    burton rulers en burton cartels
    maar naar 2x afdalen kreeg ik last van me linker enkel sta regular.dus van me voorste voet.weet iemand mischien waar dat aan kan liggen?
    ik sta +15 -9.had der anders nog nooit last van.en de boots enz zitte verders gewoon goed.

    #5169

    avoriazzz
    Bijdrager

    heb het zelfde gehad met cartels, doe ze anders iets losser (de straps) en je boots iets losser, ik was van mn vorige spullen gewend dat ik ze super vast moest trekken, maar dat hoefd niet echt bij de cartels. zet ook ff je highback in de zelfde lijn als je board. dat wil zeggen, dat je hm iets schuiner op je binding zet, maar dat nu wel de bovenkant van je highback van boven gezien de zelfde hoek heeft als je board. zit zorgt er voor dat als je naar achter leunt je ook echt in je highback hangt en niet half, want dat krijg je als je ze laat staan zoals je ze hebt gekocht.
    kijk ook een keer of je straps wel echt in het midden van je boot zitten als je ingestrapt zit. dit kan ook wel eens de oplossing zijn

    #5170

    marck
    Bijdrager

    me straps zitten goed in het midden,me nosecap trek ik meestal strak aan en me bovenste strap doe ik ook wat losser.maar die highback zal ik is gaan afstellen.
    vond het al raar want bij me ouwe spullen had ik der nooit last van.en heb maat 43 en heb een forum recon midwide weet niet of het daar nog evt aan kan liggen.omdat ik nu harder moet werken om hem aan te sturen.

    maar alvast bedankt voor de tips

    #5174

    ted-h
    Bijdrager

    Om ff hierop in te haken….

    Ik heb ook cartels en rulers, alleen krijg ik na een tijd last van mijn linkervoet (staat voor). Hij wordt op de een of andere manier afgeklemd waardoor hij begint te tintelen.

    Ik kan er niet achterkomen wat het is.

    Iemand tips?

    #5175

    avoriazzz
    Bijdrager

    je straps minder strak doen, en in de lift af en toe je andere poot ingestrapt laten

    #5187

    smark
    Bijdrager

    [quote=”marck” post=1637]me straps zitten goed in het midden,me nosecap trek ik meestal strak aan en me bovenste strap doe ik ook wat losser.maar die highback zal ik is gaan afstellen.
    vond het al raar want bij me ouwe spullen had ik der nooit last van.en heb maat 43 en heb een forum recon midwide weet niet of het daar nog evt aan kan liggen.omdat ik nu harder moet werken om hem aan te sturen.

    maar alvast bedankt voor de tips[/quote]

    Denk dat het een combinatie van nieuwe softboots , misschien te strak dicht geveterd? straps te strak en zoals ik uit je verhaal opmaak harder moeten werken op je boardje.
    Door het harder moeten werken span je waarschijnlijk ook de spieren in je voeten geforceerd aan, dit in combinatie met nieuwe softboots waaraan je voeten nog niet helemaal gewend zijn kan zeker de nodige kramp veroorzaken.
    Heb je al geprobeerd om je boots buiten het snowboarden om thuis een beetje in te lopen?
    En verder tijdens het boarden niet te strak je veters aantrekken en je straps niet te strak, zodat je de bloed toevoer naar je voeten niet af gaat knellen.

    #5193

    marck
    Bijdrager

    het is niet dat ik egt last heb van me kramp/tintelingen in me voet.
    het was me linker enkel die gewoon egt zeer deed.dus denk dat het aan me highbacks ligt en is x met me andere voet voor moet gaan staan in de lift.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.