Home Forums Algemeen Algemeen Leren snowboarden

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 9 jaren, 5 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6978

    niels_1995
    Bijdrager

    Hey mannen,

    Ik ski ondertussen al 8 jaar en zou graag leren snowboarden. Skien heb ik volledig onder de knie, mooi parallel enzo.. Maar nu zou ik graag leren snowboarden en was van plan van in de komende weken eens naar landgraaf te gaan om het al eens te proberen, en dan nog een paar keer voor echt op wintervakantie te gaan volgende winter zodat ik al een beetje meekan met mijn vrienden en dus niet vanaf nul daar moet beginnen. Nu is mijn vraag of het mogelijk zou zijn om dit op mijn gemak op mezelf te leren, of zou ik best eerst een uurtje les pakken? Want ik heb gehoord dat als je vrij goed kan skien, je het snowboarden sneller kan leren, klopt dit?

    alvast bedankt,
    Niels

    #6979

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je kan skieen kan het zijn dat je snowboarden sneller oppakt. Het kan ook niet…

    Ik als snowboardleraar raad je aan om les te nemen tot je fatsoenlijk kan snowboarden. En dan bedoel ik les bij een gediplomeerd snowboardleraar en niet bij iemand die zegt het te kunnen, want het is nog maar de vraag of ze het over kunnen brengen.

    Als je zelf aan de gang gaat wens ik je veel succes, er is namelijk aardig wat om op te letten en dat doe je dan als snel fout en helemaal als er niemand is om je te corrigeren. Zit de fout er eenmaal in, is het zeer lastig deze eruit te krijgen.

    #6993

    jeffrey-whiter
    Bijdrager

    Op youtube staan veel filmpjes van hoe je de basics moet toepassen. Snowprofessor heeft mij in het begin erg geholpen. Erg handig om te kijken, maar met een uurtje les gaat het leerproces veel sneller.

    #6995

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Filmpjes kijken krijg je geen feedback van. Zoals ik aangaf, als er niemand is om je te corrigeren (en dan bedoel ik een gediplomeerd leraar) dan wens ik je veel succes.

    Ik zie dagelijk “snowboarders” die het zichzelf denken aan te leren en dan uiteindelijk een les nemen en dan pas leren snowboarden en de portemonnee een stuk dunner. Want er een fout eruit halen kost meer dan een paar lessen nemen om goed te leren snowboarden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.