Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Lobster Parkboard 154 of 152?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 12 jaren, 8 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5888

    zandmachine
    Bijdrager

    ik heb ff jullie hulp nodig, ik ben nieuw hier, heb wel al veel gelezen, nooit wat gepost… ik ben een semi-beginnende boarder, dat wil zeggen dat ik nu 1 jaar board, één keer wintersport, veel indoor. Ik heb een Palmer Timeless 156 en ben op zoek naar een iets kortere en zachtere plank, waar ik iets meer mee kan experimenteren. Ga zo nu en dan het funpark in, maar door de lengte van me board en de stugheid ben ik daar niet helemaal op me gemak… heb een Apo Selekta 153 van een maatje van me geprobeerd, dat boarde al een stuk beter. De Signal Rocker die hij ook heeft vond ik te nerveus bij iets meer snelheid.

    Nieuw board dus… Ik heb mijn oog laten vallen op een Lobster Parkboard 152 ([url=http://www.lobstersnowboards.com/web/product.aspx?pid=93&name=THE%20PARKBAORD]link[/url]). Deze boards hebben de Triple Base Technology van Bataleon. Ik ben zelf 187 cm en weeg 83 kilo. Heb nu Burton Missions op mijn Palmer en wil deze graag overzetten.

    De grote vraag is: is een Lobster Park 152 te klein voor mij? Ik twijfel een beetje tussen de 152 en de 154. Ik wil namelijk iets wendbaarder zijn, maar ook niet op een boterzachte plank naar beneden. Wat is het grote voordeel van iets meer lengte? Zit er ook een duidelijk nadeel aan? Wat is dan het voordeel van iets minder lengte? Hoeveel invloed heeft mijn gewicht? Is de stance width van 58 en 58.5 goed voor mijn bouw? Ik heb mijn Palmer gemeten van center disc tot center disc en dat meet 62. Wat ga ik daaraan merken?

    Het zijn een hoop vragen, maar ik merk gewoon dat hier een hoop kennis aanwezig is. Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

    #5889

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik mag blij zijn als ik zelf de 180 haal en rij een 152. Dat vind ik voor mijn lengte een ideale lengte. Dus met 189 zou ik geen 152, dan heb je board wat tot je borst komt.

    Korter is wendbaarder, maar snowboards worden ook gemaakt op gewicht van de rijder. Ik zou eerder voor de 154 of gewoon 156 gaan als ze dat hebben 😉

    Stance width is helemaal hoe jij het wilt. Doe wat je fijn vindt 😉

    #5890

    zandmachine
    Bijdrager

    Ze hebben ook een 157, maar dat is echt te groot. Het valt me op dat er bij vrij weinig boards een recommended rider weight wordt gegeven. Hoe weet je dan dat je te zwaar bent voor bepaald board? En wat is het nadeel als je te zwaar bent?

    #5891

    nincom
    Bijdrager

    Als je te zwaar bent voor het board dan flext hij te makkelijk. Dat wil zeggen dat als je naar achter leunt het board erg makkelijk mee buigt.

    Meet op hoe groot je hoofd is (van top tot kin) trek dat af van je totale lengte en rond die lengte zou je moeten zoeken voor een board.

    #5892

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Zandmachine” post=2380]Ze hebben ook een 157, maar dat is echt te groot. Het valt me op dat er bij vrij weinig boards een recommended rider weight wordt gegeven. Hoe weet je dan dat je te zwaar bent voor bepaald board? En wat is het nadeel als je te zwaar bent?[/quote]

    Pak je Palmer board zet deze recht voor je neer. Tot hoe hoog komt deze dan? Ergens rondt je borst vermoed ik. Een normale maat voor een freestyleboard komt tot je kin ongeveer. Dus wat Nincom hierboven al zegt alleen vanaf de andere kant gemeten :p

    Een te kort board of te zwaar kan nadelig zijn voor hoe het board rijdt. Kan onrustig worden, kan ook niet…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.