Home Forums Outdoor Amerika Mogelijkheden tot seizoen in Amerika/Canada ?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  apo_stp 13 jaren geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #4974

    scrauw
    Bijdrager

    Jow allemaal,

    Dit jaar studeer ik af en wil volgend jaar op seizoen gaan.
    Boarden in Amerika/Canada heeft me altijd wel aangesproken
    Nu vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn om in Amerika of Canada op seizoen te gaan?(en daar eventueel nog ne zomer te blijven hangen)
    Het het brevet van initiator maar dat is niets waard ginder 🙂
    Jobke als afwasser,… mogen ook allemaal

    Iemand enige info?
    Zelf ervaringen?
    Goesting om mee te gaan?
    Of me hard afraden om na ginder te gaan?

    #4976

    lvdt
    Bijdrager

    Wil volgende winter zelf een seizoen de sneeuw in, zelfde situatie als jij alleen geen specifieke voorkeur voor gebied. Volg deze thread met je mee, ben benieuwd naar de mogelijkheden in het algemeen 😉

    #5113

    eegee
    Bijdrager

    hoezo is brevet van initiator niks waard daar?

    #5114

    scrauw
    Bijdrager

    nope, normaal gezien is enkel t brevet van trainer A daar erkend

    heb ondertusse wel al organisatie gevonde da u eerst ginter ne cursus aanbied en daarna moogt ge ginter zoizo lesgeve
    Swel duur
    http://www.easkiandsnowboard.com/

    Heb al is me die mense gebeld
    schema is ongever zo:
    20nov aankomst
    eerste 3 weke december : cursus volgen (komt +/- overeen me onze initiatorcursus)
    dan krijgt ge job
    kerst en nieuwjaarperiode 7op7 werke omda t dan margi druk is.
    Daarna normaal 3dage/week werken
    Indien ge nog wa extra betaald (wa de meeste doen) hebt ge het ultimate plus package, hierbij krijgt ge nog 2dage/week zelf les, die lesse zijn
    instuctor lvl2 cursus+freestylecursus+lawinekundedingen+…

    lijkt me wel intressant ma weet ni dak zoveel geld bij elkaar krijg

    #5152

    eegee
    Bijdrager

    Inderdaad erg interessant! Lijkt me wel erg vet om na mijn opleiding te gaan doen. Weet je ook wat zo’n cursus kost? Ik kan geen prijsopgave vinden. :S

    #5155

    scrauw
    Bijdrager

    http://www.easkiandsnowboard.com/dates-prices/
    5000 tot een goeie 10000 dollar hangt ervan af wat en waar.
    Als ge eerder echt den toerist wil uithangen zijn er ook organisaties waar da ge voor 2000 à 3000 euro een bed in een appartementje hebt (ge zit er dus ook nog met anderen)
    bvb alpservice.com , dan moe ge daar nog ne skipas bijkope, vliegtuigticket en lessen eventueel dus dan komt ge aan een goei 5000 euro wsl.
    In principe kunt ge dan ook nogwel werken (als ge ne werkvisum hebt natuurlijk) ma niet als monitor (of behalve als ge cursus zelf daar erges volgt en dan zoeken naar job, ma der zijn al teveel monis wsl)
    Ik heb al wat zitte bellen met allerlei organisatie en het is 90% zeker dat ik volgend jaar in whistler, canada zit 🙂

    #5159

    dusky
    Bijdrager

    Klinkt vet! Als ik afstudeer zou ik ook wel een seizoen willen doen. 😀

    Maar een opmerking: Post aub in fatsoenlijk ABN, dan is het voor iedereen leesbaar.

    #5641

    apo_stp
    Bijdrager

    Altijd ook een oplossing is bv met skikot meegaan. Die mannen heb ik van horen zeggen het schoon leven. Alles betaald krijgen en een beetje werken en veel boarden! Ik ben ook aan het zoeken om een seizoentje te gaan boarden. Die Alpservice ziet er echt wel nog chill uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.