Home Forums Gear Boots Opnieuw toasten van je schoenen

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  schuimzeep 13 jaren, 4 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #4357

    jerreman
    Bijdrager

    Ik heb eind mei mijn achillespees finaal doorgescheurd, daarna geopereerd en na een lange revalidatie ben ik weer klaar voor de sneeuw!

    Donderdag ga ik lekker boarden in France, Yeah!
    Maarrr, ik paste mijn schoenen en doordat mijn achilles een stuk dikker is geworden zit 1 schoen niet meer goed.
    Nu had ik begrepen dat ik mijn binnenschoen even in de oven kan zetten, alleen Hoe lang en Hoe warm..

    Schoenen zijn 32 Lashed

    #4359

    genesiz
    Bijdrager

    Niet elke schoen kan dat, als het mogelijk zou zijn dan moet het op de site van 32 staan.

    Zo niet, probeer het eens op een lage temp en max een minuut. Proberen en als het niet gewerkt heeft, langer in de oven zetten of de oven hoger zetten!

    Trial & error 😉

    #4366

    rinus
    Bijdrager

    Volgens mij staan op de site van 32 instructies over hoe je je thermoplastische liners kan vormen.

    #4369

    schuimzeep
    Bijdrager

    elke 32 kan getoast worden dachtik zo.

    hier bezigen ze zo’n haardrogerspel, vraag me af of je niet een gewone haardroger kan bezigen?

    #4371

    rinus
    Bijdrager

    [quote]elke 32 kan getoast worden dachtik zo.
    vimeo.com/7459974
    hier bezigen ze zo’n haardrogerspel, vraag me af of je niet een gewone haardroger kan bezigen? [/quote]

    Mooi filmpje!

    Met een reguliere haardroger wordt al snel één punt erg heet, omdat je hem moet richten. Voordat je de hele boot heet hebt, is je eerst verhitte punt alweer afgekoeld. Overigens is het gebruiken van een haardroger in ieder geval een stuk verstandiger dan een verfstripper (heb ik ook wel eens gehoord, maar die dingen worden veel te heet).

    [url]http://thirtytwo.com/tech/molding/[/url] hiero op de 32 site. Helaas gebruiken ze geen oven ofzo, maar die rare oranje dingen die ook in ’t filmpje voorkomen.

    Je kan een heteluchtoven gebruiken en die maximaal tot 70/80 graden opstoken. Niet te lang erin stoppen – net lang genoeg dat ze helemaal warm zijn – en dan de stappen volgen die op het linkje hierboven staan. Probeer alleen de binnenschoen in de oven te stoppen (ik weet het, da’s lastig bij de lashed).

    Als er EVA-schuim in zit kan je ze in principe vervormen (zit in VEEL binnenschoenen van 32).

    #4477

    jerreman
    Bijdrager

    Thanks voor de reacties, ik heb ze bij 65 graden tien minuten ongeveer in de oven gehad, steeds even gevoeld.
    Toen ze helemaal warm waren heb ik ze in de schoen gestopt, strak aangetrokken en een film gekeken.
    Werkt perfect! Gister wat pistes en offpiste in chamonix gedaan en geen last van de schoen gehad.

    Super thanks!

    #4478

    rinus
    Bijdrager

    Mooi! 🙂

    #4479

    Anoniem

    Dat is het goede aan 32 nadeel is dat als je botten warm worden van het boarden de moleculen in de bood een beetje verplaatsen zit je dus 1x slecht in je bood als deze warm wordt je doet hem en uit en laat hem afkoelen dan heeft ie dus een slechte vorm. Vandaar dat ik geen 32’s heb genomen.

    #4481

    rinus
    Bijdrager

    Ik heb zelf redelijk oude 32’s, met thermoplastische binnenschoen. Ik heb ze nooit in de oven gezet, maar ze staan inderdaad goed naar mijn voet. (En ik heb niet de makkelijkste voeten. Met doorgezakte voetboog enzo.) Verder heb ik nooit last gehad van een ‘vervormde boot’ de volgende ochtend.

    Ik zie het nadeel niet.

    #4482

    Anoniem

    Een pro (al veel contests gewonnen) heeft mij dit verteld.

    #4483

    rinus
    Bijdrager

    Ow. Nou ja. Ieder z’n eigen voorkeuren. Ik heb nergens last van 😆 .

    Misschien dat ’t bij hardboots of erg stijve softboots wat nauwkeuriger valt. Omdat je daar een directere ‘feel’ wil hebben met je bindingen of je board en dus minder speling kan gebruiken in je boot :dry: .

    #4484

    Anoniem

    [quote=”Rinus” post=944]Ow. Nou ja. Ieder z’n eigen voorkeuren. Ik heb nergens last van 😆 .

    Misschien dat ’t bij hardboots of erg stijve softboots wat nauwkeuriger valt. Omdat je daar een directere ‘feel’ wil hebben met je bindingen of je board en dus minder speling kan gebruiken in je boot :dry: .[/quote]

    Idd of bij extreem lang boarden.. 🙂

    #4517

    schuimzeep
    Bijdrager

    of extreem hete voeten..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.