Home Forums Outdoor Europa PORTES DU SOLEIL. 650 kilometer BOOM !!

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dusky 12 jaren, 4 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #4942

    avoriazzz
    Bijdrager

    ligt er aan waar je zit, in het zwitserse deel komt dit af en toe voor. het franse deel is dit bijna nooit. het is echt een super gebied om te boarden. als je van freestyle houd kan je lekker naar alle (rond de 9 dacht ik) parks gaan om te chillen en als je van backcountry houd zit je er ook helemaal goed!!! veel mooie rode pistes die vaak mooi geshaped zijn.

    #4945

    dazzle
    Bijdrager

    Ik ga 30 januari voor de 4e keer naar Morzine in de Portes du Soleil. Zal je dus niet verbazen dat ik het een leuk gebied vind! Veel afwisselende pistes en een relaxe sfeer.

    Om snowboarden te leren is het inderdaad geen ideaal gebied, omdat er niet veel hele makkelijke pistes zijn en er stukken zijn waar je de vaart er behoorlijk in moet houden om niet een stuk te moeten lopen. Verder kom je regelmatig wat smallere pistes tegen en dat is voor de beginnende boarder meestal ook niet echt genieten 😉

    Maar ben je geen beginnende boarder dan is het absoluut een aanrader!!!

    #4947

    avoriazzz
    Bijdrager

    [quote=”Dazzle” post=1407]Ik ga 30 januari voor de 4e keer naar Morzine in de Portes du Soleil. Zal je dus niet verbazen dat ik het een leuk gebied vind! Veel afwisselende pistes en een relaxe sfeer.

    Om snowboarden te leren is het inderdaad geen ideaal gebied, omdat er niet veel hele makkelijke pistes zijn en er stukken zijn waar je de vaart er behoorlijk in moet houden om niet een stuk te moeten lopen. Verder kom je regelmatig wat smallere pistes tegen en dat is voor de beginnende boarder meestal ook niet echt genieten 😉

    Maar ben je geen beginnende boarder dan is het absoluut een aanrader!!![/quote]

    waarom zit je dan ook in morzine. echt een van de mindere stukken van pds

    #4954

    dazzle
    Bijdrager

    In mijn ogen is Morzine ideaal hoor B) Het is een leuk authentiek dorpje. Vanuit Morzine kan je twee kanten op, de pistes van Morzine / Les Gets of richting Avoriaz en de rest van de Portes Du Soleil. Beiden erg leuk! En binnen no-time zit je in Avoriaz.

    Wat is er in jou ogen zoveel minder in Morzine?

    #4957

    avoriazzz
    Bijdrager

    je moet maar geluk hebben dat die piste aan de noordkant goed is anders kan je door het weiland heen gaan lopen. het dorp is lelijk en de liften zijn oud en sloom

    #5235

    dusky
    Bijdrager

    Weet er nog iemand een goedkoop onderkomen in Portes Du Soleil? Het liefst in Avoriaz.

    Tenminste, Avoriaz dat ligt toch het dichtst bij ‘The Stash’? Of weet iemand anders nog een goed dorp? Als dat goed en ook goedkoper is dan is dat natuurlijk ook mooi!

    #5238

    avoriazzz
    Bijdrager

    avoriaz is niet de meest cheap ass spot om te zitten, het ligt idd het dichts blij de stash van alle dorpen. maar als je bijv in chatel gaat zitten ben je vaak goedkoper uit en je hebt maar 2 liften nodig naar de stash.
    maar als je alleen voor de stash daarheen wilt ben je verkeerd bezig 😛 er zijn daar zo veel vette parken en rij plekken!! de stash is eigenlijk het mooist buiten de vakantieperiodes om, want dan is het echt verneukt. allemaal gezinnen die er doorheen skieën en bij elke landing staan. en allemaal klappen enzo als je dr doorheen rijdt. ziek vervelend!!! je wilt gewoon chill erdoor rijden en de mooiste lijn pakken zonder al die koters er in die in de weg staan en aandacht vragen… genoeg over mijn irritaties 🙂
    kortom, kijk eerst ff in chatel, is relaxter ivm de bereikbaarheid en prijzen.

    #5580

    mikados
    Bijdrager

    Ben er vorige seizoen geweest. Chatel is een redelijk dood dorp, maar de pistes en off piste mogelijkheden zijn ongekend.

    Zoals al rijkelijk besproken The Stash is geniaal en verder zijn er meer dan genoeg mogelijkheden tot alles. Avioraz vond ik persoonlijk erg gaaf en Morzine was ook goed te doen.. Ben niet erg veel aan de Zwitserse kant geweest, dus moet nog maar is een keer terug 🙂

    #6112

    bobbejaan1
    Bijdrager

    IMM BACK

    terug in de sneeuw, eergister aangekomen in zwitserland om voorbereidingen te treffen voor het komende seizoen.

    Dit jaar alleen wat extra stuff om me te vermaken zoals een 10m Rail en een Box voor in ons private funpark 🙂

    #6113

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik zag via de cams dat er al lekker veel dump ligt! Ik moet nog ff wachten, 15 dagen en ik ben dr ook weer 😀

    #6115

    dusky
    Bijdrager

    Helaas gaat mijn wintersport dit jaar niet door. 🙁

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.