Home Forums Gear Snowboards en toebehoren reparatie in snowboard

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 11 jaren, 4 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #6725

    sveneldik
    Bijdrager

    beste US,

    Ik wil een eigen snowboard gaan kopen alleen zijn er in dit board al wat reparaties gemaakt.

    Ik heb tot nu toe alleen maar gehuurd, maar kan wel aardig goed boarden(9jaar). Doordat ik altijd heb gehuurd weet ik niks over waxen slijpen en repareren.

    Is een reparatie prestatie beperkend? of glijdt hij erna nog even lekker?

    Bedankt alvast!!

    #6726

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Wat voor schade zit eraan? Want een gerepareerd snowboard kan zoveel zijn.

    Ik heb ook beschadigde boards die je kan repareren, maar die zou ik nooit kopen. Als er krasjes in het belag opgevuld zijn is dat in zekere zin prestatie beperkend.

    In je belag zitten poriën en als je die verwarmt zoals je bij waxen doet gaan deze openstaan. Hierdoor wordt de wax opgenomen in je belag. Als er een kras in je belag zit die opgevuld moeten worden zal dat geen wax meer opnemen omdat het opvulmiddel geen wax opneemt.

    Ga eerst maar is na wat de reparaties inhielden 😉

    #6731

    thepostman
    Bijdrager

    De goedkopere boards zijn vaak met een extruded base ipv een sintered base, deze heeft dan geen poriën waardoor kleine (en correct uitgevoerde) reparaties niet noemenswaardige invloed hoeven te hebben, controleer dus ook even wat voor base je hebt.

    #6732

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Fout! Beide soorten hebben poriën. Extruded neemt alleen minder op wax op dan sintered. Een repairstick reparatie is dus altijd minder dan je belag.

    Extruded is het soort belag wat weinig onderhoud nodig heeft en tegen een stootje kan. Sintered zal je meer moeten waxen en ook gevoeliger voor schade.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.