Home Forums Algemeen Tips & tricks rollerbaan les > diepe dip

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  marck 13 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #4868

    k2
    Bijdrager

    :sick: Heb n rotavond gehad. Ik krijg les op een rollerbaan (indoor). Je kunt dus nu op tijd wegklikken. Heb volgens mn kaartje 5 lessen gehad, nou ja bij 1 heb ik mij verslapen. Vanavond ben ik toen ik merkte dat ik niet in de goede houding zat op mn boardje weggelopen van les. Ik doe meerdere boardsporten en wat ik merk is dat ik mn gewicht niet op t goede been zet. Ik begrijp van mijn leraar dat ik dan niet zozeer n gevaar voor mijzelf ben (maakt niet uit), maar vooral voor anderen. Dit wil ik niet. Dus ben ik meteen opgestapt. Misschien zit t tussen me oren, de volgende dingen speelden. Volgens mij was mn boardje te klein ik kon geen balans vinden en begreep t niet. Was allang blij dat ik tussen de schoenen nog net op t nippertje een kleinere maat snowboardschoen kon vinden. Ik moet ook ongesteld worden. Mijn gedachten zitten bij n andere board sport waarbij ik juist mn gewicht op t andere been moet zetten. Verder heb ik als enige in de hele hal mijn skateboard helm op, dus ik zie r stom uit. Ik heb t gevoel dat ik eerst iets moet afleren voordat ik iets nieuws kan leren. Heb vanavond echt de hoop opgegeven. Denk dat ik beter gewoon kan stoppen. Enige hoop dat ik heb is dat ik van een meisje les kan krijgen. Die hebben meer geduld. Ben mijn zelfvertrouwen kwijt. Heb nog 5 lessen te gaan, nou die kaart smijt ik weg. Probleem is alleen dat je t niet voor t kiezen hebt, tenzij je prive les neemt. Nou ja, dat wou ik even kwijt. Zal wel de enige zijn. ppfff wat een avond. Overigens neem ik mijzelf alleen kwalijk.

    #4869

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Allereerst: Waarom opgeven?

    Snowboarden leer je met vallen en opstaan. Ik snowboard nu ruim 2,5 jaar en met een toch wel (ver)gevorderd niveau en zet mij op een rollerbaan en ik weet zeker dat ik meerdere keren val.

    Van alle mogelijkheden tot het leren snowboarden is het leren op een rollerbaan het moeilijkst. Gun jezelf de tijd om het te leren, het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

    En zie het zo, als je het op de rollerbaan kan dan lukt het overal.

    En het belangrijkste: Nooit opgeven! Al zit het even tegen, gewoon denken fuck it en doorgaan. Met opgeven bereik je niks en die kaart weg smijten is zonde van je geld 😉

    So get on your board go for it!

    En zo sprak de sneeuwbaan snowboardleraar :p

    Ohja, bespreek dit ook met je leraar 😉 Daar zijn ze immers voor en zo kan hij/zij je ook verder helpen.

    #4870

    gewoonmich
    Bijdrager

    Zeker niet opgeven. Een rollerbaan is super moeilijk.

    Ik snowboard toch al een hele tijd en doe ieder jaar een paar lessen op een rollerbaan. Dit omdat je er zo goed kan trainen op techniek. Elke verkeerde beweging wordt meteen afgestraft. Maar ook ik heb er steeds weer moeite mee om erop te blijven staan. Helemaal los is haast helemaal niet te doen.

    Mijn vriendin is vorig jaar begonnen met lessen en ook op een rollerbaan. En ook die heeft erg afgezien en gedacht van ik ben echt een kluns en ga het nooit leren. Maar naar een les of 6 op de rollerbaan zijn we een gaan oefenen in Landgraaf. En binnen een half uur ging ze alleen naar beneden. Alleen omdat in de sneeuw je fouten niet zo hard afgestraft worden. Daarna haar lessen verder gevolgd op de rollenbaan maar met meer zelf vertrouwen.

    Dus mijn advies ga ook eens moet iemand oefenen op een indoorbaan met echte sneeuw. Maar zeker niet opgeven!!! Suc6

    #4871

    rinusrups
    Bijdrager

    Om met de anderen te spreken: niet opgeven!
    Ik heb op een rollerbaan leren snowboarden, en ben daarna ook in de sneeuw verder gegaan. Op de rollerbaan had ik na 8 lessen net m’n eerste hele losse bochten gemaakt (dus 180 graden).

    Toen ik in snowworld ging, moest ik even wennen aan de sneeuw, maar toen ging het vanzelf! Ik weet niet op wat voor niveau je op de rollerbaan zit, maar grote kans dat je in de sneeuw tien keer meer kan!

    En ik heb niet echt ervaring met andere boardsporten (behalve longboarden dan) dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen. Lijkt me iig wel lastig om ineens op je voorste been te leunen, als je je achterste gewend bent.

    Ik ben tot februari regelmatig te vinden in snowworld zoetermeer. Ik weet niet waar je woont, maar als je wilt, kunnen we wel een keertje samen proberen (heb al meer mensen leren snowboarden 😉 )

    Hoop dat je wat aan m’n verhaal hebt!

    #4879

    sicco
    Bijdrager

    Helemaal mee eens! Ik heb paar lessen gehad op een borstelbaan, zelfs in sessies van 10 minuten.. dan was ik helemaal kapot, puur omdat het zoveel extra energie kost om niet de minste fout te willen maken.
    Wij gaan veel naar indoor banen, ook omdat m’n vriendin sinds kort snowboard, maar we hebben regelmatig mensen mee die het wel is willen proberen. Ik ben geen professional, maar tot nu toe heeft iedereen (ook degene die het minder goed konden) een leuke dag gehad. Als het je leuk lijkt mag je altijd mee, m’n zusje wil het nu ook graag leren, dus je bent dan niet de enige.

    Wat je leraar bedoeld is denk ik dat veiligheid voor gaat, maar wel gevolgd door plezier. Het zou zonde zijn als je er nu een slechte ervaring aan overhoud en het vervolgens nooit meer probeert. Probeer eerst iets makkelijkers, gewoon sneeuw ofzo.
    Ik zou je kaart wel houden, kan zelfs nog van pas komen als je wat gevorderd bent om techniek te oefenen.

    #4880

    marck
    Bijdrager

    zoals de rest al zegt. zkr niet opgeven!

    mijn eerste x snowboarden gaf ik ook op naar 15 min,maar naar een les kon ik naar 2 uurtjes goed naar beneden in de sneeuw.ik doe ook verschillende boardsporten wakeboarden/kitesurfen.neem aan dat je dat ook allemaal niet 1x lukt,met snowboarden is pcrs zelfde je leert met vallen en opstaan en sgijt aan de rest hoevaak je valt en deruit ziet.als je het eenmaal kunt spring je een gat in de lucht.
    dus zoals al gezegd wordt ga is een x naar een indoor sneeuwhal daar zal je het zo onder de knie hebben.
    net als me wakeboarden gewoon lekker chil op je gemakje gaan staan.en der voor gaan.en blijven proberen.

    en zoals kevin ook al zegt over die rollerbaan,ik snowboard nu zo 6 jaar,heb zelf nog nooit op rollerbaan gestaan maar ik zal denk ook vaker vallen dan jou.op zo ding.

    hoop voor je dat al deze berichtje je tog weer wat moed in geven.en je der weer voor gaat.

    #4975

    k2
    Bijdrager

    [quote=”Sicco” post=1341]Helemaal mee eens! Ik heb paar lessen gehad op een borstelbaan, zelfs in sessies van 10 minuten.. dan was ik helemaal kapot, puur omdat het zoveel extra energie kost om niet de minste fout te willen maken.
    Wij gaan veel naar indoor banen, ook omdat m’n vriendin sinds kort snowboard, maar we hebben regelmatig mensen mee die het wel is willen proberen. Ik ben geen professional, maar tot nu toe heeft iedereen (ook degene die het minder goed konden) een leuke dag gehad. Als het je leuk lijkt mag je altijd mee, m’n zusje wil het nu ook graag leren, dus je bent dan niet de enige.

    Wat je leraar bedoeld is denk ik dat veiligheid voor gaat, maar wel gevolgd door plezier. Het zou zonde zijn als je er nu een slechte ervaring aan overhoud en het vervolgens nooit meer probeert. Probeer eerst iets makkelijkers, gewoon sneeuw ofzo.
    Ik zou je kaart wel houden, kan zelfs nog van pas komen als je wat gevorderd bent om techniek te oefenen.[/quote]

    Ik heb mijn kaart gehouden. Ik ga er dus mee door. Morgenavond mijn laatste les op deze kaart. Ik moet wel anders heb ik geen karakter. Ik wil jullie allemaal bedanken maar door de woorden die de leraar gebruikte zag ik t echt niet meer zitten. Ik doe veel boardsporten (skim, skate, kitesurf)alleen mij pakken op veiligheid is t ergste wat je iemand kan verwijten. Vooral bij kitesurfen vallen er 2x per jaar doden. Ik heb mijzelf nog nooit en niemand om mij heen ooit verwond omdat ik naast de sport ook alle mogelijke theorie erop na sla. Gewoon voorbereiding. Vandaag ben ik naar Snowplanet geweest en inderdaad, t ging nu makkelijk. In die 4 lessen is r blijkbaar iets gebeurd ik weet hoe ik moet staan. Frontside kan nog steeds niet, dus dat moet ik nog leren.

    Bij de indoor baan hebben ze ook fouten gemaakt met mijn 10 rittenkaart. Ik heb de idee dat dit door vrijwilligers wordt gerund omdat de fouten zo vreselijk zijn. Klopt dat de meeste indoorbanen door vrijwilligers worden gerund? Ik probeer dit recht te zetten. Ik woon overigens in Adam, niet in t zuiden van het land. Bij snowplanet was t overigens chaos. voor 21 euro 4 uur op de baan. Er waren meer mensen dan dat r sneeuw was. Dit is echt niet normaal. Ik denk wel dat je op n kunstbaan sneller je techniek binnen krijgt in vergelijking met sneeuw. Vorig jaar kon ik r ook zonder les af, niet eens met zo veel moeite, alleen ik had wel door dat r iets niet klopte met mn houding. Dit ben ik nu aan t afleren, als ik tenminste een geduldige leraar krijg. Heb jij een tip voor mij van een meisje met geduld, die goed les kan geven, post t dan ajb. Ik ga dan een prive lesje boeken. Is wel voor NH. Ben benieuwd hoe t morgen zal gaan. Ben niet zo heel positief gestemd.

    #4977

    k2
    Bijdrager

    Nog iets. Ik wil nu ook echt n paar dagen wintersport doen. Is voor de 1e keer van mijn leven. Ik zoek een Spaans talig land, daarom Spanje. Heeft iemand van jullie enig idee waar t niet zo idioot druk is in februari. Dat wachten bij die ski lift bij snowplanet heeft mij wel aan t denken gezet. Het is echt abnormaal vol. Of moet je dan echt naar scandinavische landen toe.

    #4978

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Waarom een spaans talig land? Ga gewoon naar Frankrijk, Zwitserland of Oostenrijk. En buiten de vakanties om is het goedkoper, rustiger en dus meer FUN!

    Het aantal mensen per gebied is absoluut niet te vergelijken met het aantal mensen wat er op een vrije dag naar een Nederlandse indoorbaan gaat. Dus daar hoef je niet naar te kijken. Ruimte zat!

    Minder nadenken en meer doen. Je moet plezier hebben.

    #4982

    rinus
    Bijdrager

    Ik herinner mij nog mijn leraar Frans op de middelbare school.

    Bij Duits, Nederlands en Engels haalde ik de hoogste cijfers, heb laatst nog een cursus Spaans met hoge cijfers afgesloten en mijn vriendin noemt me een lettertjesnerd. Voor Frans had ik echter allemaal 5,5’en of onvoldoendes.

    Als je docent ruk is, daalt je motivatie gewoon tot onder het vriespunt. K*t, maar waar.

    Dus, inderdaad, geef niet op, laat je plezier in het snowboarden niet vergallen door die lastige borstelbaan en één persoontje.

    Snowboarden in echte sneeuw op een echte berg is wezenlijk anders dan indoor op een druk baantje (honderd keer leuker). Ik ben vier keer naar de Franse Alpen geweest met Husk en Sunweb, naar de goedkoopste bestemming en ik heb nooit langer dan anderhalve minuut in de rij hoeven staan voor de stoeltjes- of sleeplift. En koffie bestellen in het Frans is het enige dat je hoeft te kunnen – als je koffie drinkt. De leraren spreken voldoende Engels om jou wat te leren en bij de verhuur is er ook altijd wel iemand die Engels spreekt.

    #4999

    k2
    Bijdrager

    Kevin, plezier is nu echt mijn doel. Ik ben net terug van de baan hier in Adam en ik heb een heerlijk uurtje gehad. Ik vind deze sport echt echt oprecht leuk.

    Rinus, klopt helemaal wat je zegt. Je snapt me. Motivatie is zo f#cking belangrijk. Je kunt overal goed in zijn en net dit ff niet kunnen. Ik zal je vertellen hoe t gegaan is. Ik was heel nerveus want mijn leraar gaf les, maar ik hoefde dit keer niet bij hem ik mocht bij een andere jongen. Dat gaf mij al hoop. En mijn andere partij was een oudere dame, ik denk 50 die al vanaf dr 3e ski-en kon (toen zakte mn moed in) echter nu snowboarden wilde leren omdat ze niets meer kon leren op ski gebied. Voor haar was dit dan de 4e les, voor mij les 5. Ik zei dat ik gewoon zelfde nivo met haar meeging. Dus balk voor, touw achter en dan moet je frontside, backside gaan. Ik had r geen problemen mee. Zij wel. Ik denk dat les 4/5 gewoon een kriem zijn. Frontside is gewoon lastig. Ik wil verder met deze sport. Ik schrijf dit allemaal voor degenen die misschien ook denken, shit ik ben r niet geschikt voor. Dat dacht ik de laatste keer ook. Ik denk dat 1 op de 5 lessen gewoon ruk is en je je dag niet hebt. Ligt ook niet aan de leraren, ligt bij mij. Ik kan de situatie eigenlijk niet beoordelen, maar ik ben ZO BLIJ dat ik gegaan ben. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie fijne woorden. Soms helpt t gewoon. Ik ga proberen om nog meer les te krijgen. Voorzover mogelijk even bij een ander omdat ik mij ongemakkelijk voel. Ook onzeker. Ik hoop dat als ik weg ben van dit forum ook andere beginners zullen helpen om over die ellendige 5e les te komen. Als r nog meer diepte punten komen (miss les 9 of zo), please vertel t van tevoren. Ik heb echt n rotweek gehad, maar dat is nu over. Ik ga naar reisjes kijken. Ook googlen op Husk en Sunweb. Dank je nogmaals. De zon schijnt weer hier in adam. Ik hoop nog n beginner tegen te komen, die miss samen wil zodat je niet met n gevorderde hoeft. dat scheelt enorm.

    #5003

    marck
    Bijdrager

    mooi om te horen dat nu al stukken beter gaat.als je maar wilt en lol der in hebt kom je der van zelf

    #5006

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ga een weekje met iemand op wintersport die weet wat hij doet, daar leer je meer van dan iemand die ook beginner is 😉

    Een weekje lekker knallen en je gaat met grote sprongen vooruit.

    #5030

    k2
    Bijdrager

    Jij bent lekkerrr Kevin, denk je ECHT dat n gevorderde zin heeft om met n beginner ergens heen te gaan. Dacht t niet. Die wil alleen knallen. Werkt precies zo met kitesurfen, Sup/skim/skateboarden. Egoisme heet dat, adrenaline gaat voor (bij mannen helemaaal). Bij sunweb en die andere niks gevonden en ik vind t eng met zo n touringcar om van een chauffeur afhankelijk te zijn brrr (als die zn dag niet heeft of te veel schnapps, hup t ravijn in: google maar ff, je wordt gek vd hits). Zit vanaf gisteren te kijken naar n spot waarbij je makkelijk vanuit de Thalys naar hotel bij n ski bestemming kan (nog geen treinongeval gevonden). Dan heb je dus Fr en Oostenrijk, Fr is dichterbij, sjit en zelfs dan nog keuze uit 20 bestemmingen, lees op dit forum dat aansluiting trein en hotel gewoon slecht is, mmmm kijken of r ski school is voor n lesje misschien, of juist niet, o en weer geld uitgeven voor ski pas, ….man man en ergens moet t ook nog leuk worden…… spit dit hele forum wel door vannacht

    #5031

    marck
    Bijdrager

    niet iedereen is Zo der zijn ook genoeg boarders die je het willen leren.
    ik heb ook al genoeg vrienden van me leren boarden.ik leg ze meestal wat uit kijk ff mee,knal ik zelf ff een rondje en kom weer kijken en leg weer een stap verder uit.je heb der der wel bij die daar geen zin in hebben en alleen willen knallen maar der zijn der ook genoeg die het geduld wel hebben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.