Home Forums Indoor Skidôme Rucphen Skidome gaat uitbreiden

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 13 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #4566

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Aangezien ik het nog nergens heb zien staan lijkt me dit toch wel op z’n plaats.

    Skidôme zal voortaan Sneeuwattractiepark Skidôme heten. Dit met het oog op de reeds begonnen werkzaamheden voor de uitbreiding van de indoorhal.

    Even in het kort, want het hele verhaal is ook na te lezen op de site van skidome zelf.

    – De indoorbaan gaat 2,5x zo groot worden
    – Freestyle Sport wordt 2x zo groot.
    – Een ijskartbaan
    – Permanent Funpark (lets hope so)

    Kortom alles gaat stukken groter worden!

    Meer info is te vinden op:
    http://www.skidome.nl/algemeen/uitbreiding

    #4667

    shortysab
    Bijdrager

    De vraag is

    hoelang gaat die duren ? Want word iedere keer maar uitgesteld 🙁

    #4668

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ergens eind augustus moet het af zijn dacht ik. Ze al begonnen met de grond werkzaamheden en in januari gaan ze palen slaan.

    #4762

    avoriazzz
    Bijdrager

    en 2,5X zo groot, ook flink in de lengte of vooral de breedte?

    #4763

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    In de breedte vooral. De 2e baan wordt breder en steiler.

    Een leuk extraatje is het ijskarten wat onder de baan komt

    #4764

    rmi
    Bijdrager

    Dit is wat ik net las op de site:

    [quote][b]Uitbreiding van start[/b]
    Woensdag 8 december 2010 gaat de boeken in als de officiële start van de uitbreiding van Sneeuwattractiepark Skidôme. Tevens werd de mobiele sneeuwhelling in gebruik genomen. Een dag waarbij diverse primeurs kwamen kijken.

    [b]Uitbreiding[/b]
    De eerste boom is gekapt, [b]1 september 2011 zal de gehele uitbreiding met de nieuwe activiteiten geopend zijn.[/b] Een tweede piste, Europa `s eerste permanente indoor slee- en tubebaan en het hele jaar door ijskarten op de eerste permanente indoor ijskartbaan van Europa. Met elektrische karts is het mogelijk om te ijskarten vanaf 8 jaar aangezien snelheid e.d. hierop aangepast kan worden.[/quote]

    #4769

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat klopt helemaal 😉

    De tubes zijn inmiddels al klaar. Ik weet inmiddels ook hoe de karts eruit komen te zien. En ergens in januari zullen ze al beginnen met bouwen.

    #4807

    marck
    Bijdrager

    is der ook al iets bekend over de lengte van de baan ?hoop dat mooie banen worden hoef ik niemeer naar landgraaf maar lekker dicht bij huis naar ski dome toe.

    #4812

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De 2e baan wordt ongeveer evenlang maar wel ruim 2x zo breed.

    Ik merk wel steeds meer veranderingen als aan het werk ben. Zo zullen ze in januari(dacht ik) gaan beginnen aan de nieuwe bully garage en koelingen.

    #4813

    marck
    Bijdrager

    owkej beter.hoef ik niet helemaal meer naar landgraaf.

    #4981

    chokolademan
    Bijdrager

    hmmm ze kunnen het beter langer maken dan breder.. De baan is al kort daar

    #4985

    dusky
    Bijdrager

    Op de site staat 160 meter lang. Dat is inderdaad niet spetterend. Maar voor een permanent funpark is het natuurlijk meer dan genoeg. Als ze dat dan maken, dan kom ik waarschijnlijk wel vaker naar Skidome. Want het is een stuk dichter bij.

    #4990

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”chokolademan” post=1443]hmmm ze kunnen het beter langer maken dan breder.. De baan is al kort daar[/quote]

    Langer is vermoed ik niet mogelijk ivm vergunningen enzo. Nu ligt het pand nog redelijk uit het zicht. Zoetermeer en Landgraaf zijn beide op heuvels gebouwd waardoor de lengte een stuk makkelijker te realiseren is.

    Maarach, zolang er een permanent funpark komt vind ik het goed.

    #4998

    dusky
    Bijdrager

    Wat staat er nu aan funpark stuff dan?

    #5004

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat ligt eraan wat er neergezet wordt. Normaal gesproken staat alleen de kleine schans er en verder is het afhankelijk van de drukte wat er verder staat.

    Vandaag stond er een up/flat box en rainbow rail.

    Als je gaat boarden en het is rustig is het een kwestie van vragen of je wat mag opzetten en dan kies je wat leuks en zet je dat neer.

    Zolang je het maar vraagt en naderhand weer opruimt dan is het goed.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.