Home Forums Gear Snowboards en toebehoren snowboard kopen, boardercross

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  trtan 13 jaren, 3 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5104

    trtan
    Bijdrager

    hoi,
    ik wil een boardercross snowboard kopen, heeft iemand suggesties waar ik zo een board het beste kan kopen omdat ik mee wil doen aan boardercross wedstrijden en als eerste het NK maar dan wil ik wel een goed board daarvoor hebben, ik snowboard al ruim 8 jaar en ben er echt aan toe. ik ben erg gevorderd en kan niks meer uit mijn snowboard halen dus daarom (nitro misfit 2010). en ik heb een grote maat voeten 46 flow boots en nu heb ik dat mijn tenen uitsteken, ik denk dat ik echt rond de 30 cm zit of lager met snowboard breedte, kan iemand een suggestie geven waar ik kan kijken of iets aanraden zou diegene dan hier op willen reageren.

    groetjes
    tristan wesselingh

    #5107

    rinus
    Bijdrager

    Met maat 46 heb je gewoon een wide board nodig. Ik heb een wide board en daarvan is de taille ook echt wel minder dan 30cm, dus wat je daar precies mee wil weet ik niet.

    Ik heb geen verstand van specifieke boardercross boardjes, maar ik kan wel ff een educated guess doen; lijkt me dat je voor boardercross een tamelijk stijf, maar poppy board nodig hebt. Niet de allerstijfste raceplank, maar iets als de Burton Custom X ofzo. Zoeken op Google met ‘snowboard’ en ‘boardercross’ geeft een Elan Vertigo als resultaat.

    Board je nu al wedstrijden? Dan kunnen degenen die daaraan mee doen je eventueel ook wel van wat info voorzien.

    #5108

    trtan
    Bijdrager

    Dankjewel, met 40 centimeter bedoel ik dat mijn schoenen zo breed zijn dus mijn board moet ook zo breed zijn rond dat, snap je..
    Ik zal gaan kijken naar de boards!

    #5110

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”tr=tan” post=1571]Dankjewel, met 40 centimeter bedoel ik dat mijn schoenen zo breed zijn dus mijn board moet ook zo breed zijn rond dat, snap je.[/quote]

    Nee, dat snap ik niet. Mijn boots (merk Thirtytwo, maat 13 US, da’s Europese maat 47) zijn, gemeten over de zool, 33,5 centimeter lang, dus die kunnen op hun breedst ook maar 33,5 centimeter zijn. Hoe kom jij dan aan 40 centimeter?

    Nuja, een wide board heb je sowieso nodig, dus heel veel maakt het niet uit.:side:

    Succes!

    #5111

    trtan
    Bijdrager

    Ja, dat klopt dat je het niet snapte ik bedoelde 30 centimeter maar maakte een type fout:$
    Dus rond de 30 centimeter, ik ga kijken en zie wel wat ik ga kiezen, dankjewel, jij ook!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.