Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6117

    rinus
    Bijdrager

    Eerst boots halen scheelt al een hele hoop. Je eigen boardje kan je ook prima tweedehands over MP kopen, scheelt ook al flink. Maar als je toch geld uit wil geven 🙂 Altijd van vorig seizoen kopen, dat scheelt je de helft aan centen en zo ontzettend veel beter zijn die boards van dit seizoen toch nooit (tenminste niet zoveel dat het ’t prijsverschil waard is).

    Wat betreft soorten boards kan ik je niet adviseren, ik ben nog uit de tijd dat de boardjes alleen maar camber hadden :P:whistle:

    #6118

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    [quote=”Woutert” post=2617]hey,
    ik zit er serieus over na te denken om dit jaar mn eigen board te gaan kopen. In maart ga ik op voor mn 3e week wintersport, en ik heb het idee dat kopen een stuk voordeliger is dan blijven huren, ook omdat ik zeker weet dat ik het toch minstens 1x per jaar blijf doen de komende jaren.
    Ik ben niet echt van het keihard naar beneden rammen, maar meer gewoon cruisen op blauwe en rooie pistes, en daarbij wil ik dit jaar ook beginnen met leren freesylen.
    Alleen na het lezen van jullie eerdere berichtjes twijfel ik of ik nu in een keer een complete set moet kopen, of nu eerst schoenen, en de rest nog wel blijven huren, en pas volgend jaar of later nog een board en bindingen erbij..

    en ben student, dus budget is er ook niet eindeloos, wil eigenlijk wel onder de 500E blijven, is dat te doen met aanbiedingen van vorig jaar en/of complete sets, of zit je dan alleen maar met crap opgescheept?

    thanx alvast!

    [b]Lengte:[/b] 174
    [b]Gewicht:[/b] 72 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] 41/42 Van de snowboardboot
    [b]Discipline:[/b] All Mountain, voornamelijk pistes, en een beetje freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] nope
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] niet echt, maar geen camber denk ik, na hier vanalles gelezen te hebben[/quote]

    Begin met het kopen van schoenen. Goede schoenen zijn het belangrijkst.

    Als je bindingen gaat kopen, neem dan altijd je boots mee ivm de pasvorm van de boot in de binding. Sommige boots passen slecht in sommige bindingen.

    En als je een 2dehands boardje zoekt, een vriend van mij heeft dit board te koop staan. Paar maanden oud, was te lang voor hem.

    Nitro Rook 156 Austin Smith
    http://nitrousa.com/board/rook-156-austin-smith#!variant%3D8644

    #6119

    r1mario
    Bijdrager

    Ik heb sinds deze week de k2 turbo dream erbij, fijn boardje 🙂

    #6133

    mark89769
    Bijdrager

    Zo mijn aller eerste post op dit forum! Kleine voorstelronde 😛 Ik ben Mark, 22jaar en heb 1,5dag gesnowboard en vindt het helemaal te gek! Nu ga ik in feb. op wintersport en wil ik toch mijn eigen snowboard + bindingen. Nu kwam op ebay.de een goedkope snowboard merk + bindingen: “Raven” heeft iemand ervaring met dit merk? Op engelse forums zijn ze goed te spreken erover….

    Zal ik gaan voor een camber board of een rocker board als beginner?

    Lengte: 168
    Gewicht: 70 kilo
    Schoenmaat: 40
    Discipline: All Mountain
    Voorkeur voor merk: –
    Voorkeur voor vorm: –

    #6137

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Raven ziet er naar mijn mening El Cheapo uit.

    Wil je fatsoenlijk leren snowboarden en dat je ervoor moet werken ga voor Camber. Rocker is wat makkelijker(lui snowboarden).

    Kortom een medium flex boardje van ongeveer 145/150cm uitzoeken. Niet teveel geld aan besteden, je weet waarschijnlijk toch nog niet wat je specifiek voor iets zoekt 😉

    Schoenen zijn nog altijd het belangrijkst. Die moeten goed zitten. Dan bindingen uitzoeken en goed erop letten dat de schoen goed in de binding past.

    #6150

    woutert
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=2619][quote=”Woutert” post=2617]hey,
    ik zit er serieus over na te denken om dit jaar mn eigen board te gaan kopen. In maart ga ik op voor mn 3e week wintersport, en ik heb het idee dat kopen een stuk voordeliger is dan blijven huren, ook omdat ik zeker weet dat ik het toch minstens 1x per jaar blijf doen de komende jaren.
    Ik ben niet echt van het keihard naar beneden rammen, maar meer gewoon cruisen op blauwe en rooie pistes, en daarbij wil ik dit jaar ook beginnen met leren freesylen.
    Alleen na het lezen van jullie eerdere berichtjes twijfel ik of ik nu in een keer een complete set moet kopen, of nu eerst schoenen, en de rest nog wel blijven huren, en pas volgend jaar of later nog een board en bindingen erbij..

    en ben student, dus budget is er ook niet eindeloos, wil eigenlijk wel onder de 500E blijven, is dat te doen met aanbiedingen van vorig jaar en/of complete sets, of zit je dan alleen maar met crap opgescheept?

    thanx alvast!

    [b]Lengte:[/b] 174
    [b]Gewicht:[/b] 72 kilo
    [b]Schoenmaat:[/b] 41/42 Van de snowboardboot
    [b]Discipline:[/b] All Mountain, voornamelijk pistes, en een beetje freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] nope
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] niet echt, maar geen camber denk ik, na hier vanalles gelezen te hebben[/quote]

    Begin met het kopen van schoenen. Goede schoenen zijn het belangrijkst.

    Als je bindingen gaat kopen, neem dan altijd je boots mee ivm de pasvorm van de boot in de binding. Sommige boots passen slecht in sommige bindingen.

    En als je een 2dehands boardje zoekt, een vriend van mij heeft dit board te koop staan. Paar maanden oud, was te lang voor hem.

    Nitro Rook 156 Austin Smith
    http://nitrousa.com/board/rook-156-austin-smith#!variant%3D8644%5B/quote%5D

    thanx allebei!
    heb intussen boots gekocht bij nul15 (voordeel van kerst bij je ouders in delft vieren),
    en daar natuurlijk ook even gevraagd of ze nog interessante setjes voor me hadden, maar volgens mij was alles van dit jaar..
    waar die mee kwam was een Flow Merc, met bindingen erbij, weet niet meer precies welke bindingen, en ik geloof voor 398,
    of een burton clash, met burton freestyle bindingen, en deze was wel een stukje duurder

    hebben jullie hier nog ervaring, meningen en/of ideeen over?:laugh:
    als ik nog tijd heb deze vakantie wil ik misschien ook nog wel even naar rotterdam of naar scheveningen naar andere boardstores, anders moet ik er in groningen eentje zoeken, iemand tips?;)

    #6151

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Flow Merc zal wel met Flite bindingen geleverd worden. Burton Freestyle bindingen zijn wel verbeterd in de laatste jaren. De Flite blijft naar mijn mening een kut binding.

    De goedkopere Flow bindingen zijn het dan weer net niet. De duurdere (NXT, Quattro e.d. modellen) zijn veel beter.

    Winkels:
    Duijvestein
    Shaped
    De Skihut
    Boardstyle
    EuroFuncenter

    #6168

    gueley
    Bijdrager

    Hi!

    Ik ben 23 jaar en snowboard nu reeds een jaar of 7. Ieder jaar doe ik een snowtrip en ga ook af en toe indoor boarden. Tot nu reed ik op een Burton UnInc 154 met Burton Mission bindingen. Ik ben op zoek naar een nieuw board (all-mountain) en heb mijn zinnen gezet op een DC. Ik twijfel nog tss 2 boards: DC Ikka 158 of DC Lauri 156 (allebei 2011/2012). Iemand ervaring met een van beide? Bindingen staat zo goed als vast: Burton Cartel. Of toch voor Union kiezen?

    Lengte: 1m80
    Gewicht: 77kg
    Schoenmaat: 44

    Thanks!
    Tom

    #6170

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ga is opzoek naar een testavond. Heb je meer aan dan je zinnen op 1 board zetten. Want met proberen kom je verder.

    Bindingen, welke vindt jij fijner? Ik zou je de cartels afraden omdat ik ze niet fijn vindt, maar vindt jij dat ook?

    #6171

    gueley
    Bijdrager

    Wel, qua bindingen ga ik puur op reviews af. Van mn Burton Mission bindingen was ik in het begin wel tevreden, maar na verloop van tijd vond ik de response minder en minder. Heb zelf ooit eens een kwartier op een board gestaan met Union bindingen en ik vond die wel goed zitten!

    #6172

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Reviews zijn ook maar meningen 😉 Ik rij alleen nog maar met flow bindingen, geen straps meer voor mij. Mijn cartels was ik in het begin ook tevreden over, maar kreeg er wel pijn in me voeten van.

    #6173

    gueley
    Bijdrager

    Idd… Mja ik ben niet zo into flow, omdat het vroeger vaak een gedoe was om je board aan te doen wanneer de highback vol ijs zat. Nog wat info bekijken en zo over de Rome Targa, Union Atlas en Force

    #6174

    dannyl
    Bijdrager

    Daag..

    Ik ben danny, 20 jaar en snowboard nog niet lang (maar heb wel behoorlijk veel skateboard ervaring) Dus opzich is de balans wel goed ondanks dat het wennen is om vast te zitten. Ik ga binnen kort voor de eerste keer op wintersport en wil eigenlijk wel een eigen boardje kopen! Ik ben bij een shop langs geweest en zij zeiden dat ik een Nitro gullwing 157 cm moest nemen maar, toen ik wat reviews had gelezen over dat board kwam het erop neer dat hij bedoeld was voor gevorderden/experts en zeker niet voor beginners. Dus bij deze zou ik graag hier advies willen vragen.

    [b]Lengte:[/b] 1,85cm
    [b]Gewicht:[/b] 65 kilo :/
    [b]Schoenmaat:[/b] 44
    [b]Discipline:[/b] Freeride / Freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b]Bataleon/ride/burton/nitro
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Camber / TBT

    Thanks in advance !

    #6176

    berry1991
    Bijdrager

    First post..
    Ik snowboard nu ongeveer 2 jaar en ben de huurboard beetje zat.. heb al een paar board gezien zoals de burton Hate/burton blunt, Rome garage rocker.. alleen zit ik een beetje met de afmetingen enzo..

    [b]Lengte:[/b]1.75
    [b]Gewicht: [/b] 60
    [b]Schoenmaat:[/b] 42
    [b]Discipline:[/b] freestyle/freeride minder.
    [b]Voorkeur voor merk: maakt niet uit[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] Rocker (of combinatie van rocker/camber)

    Alvast bedankt voor het advies 🙂

    #6177

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Een 152 is een mooi maatje. Ben zelf ook 175 en rond de 60kg. Snowboard komt bij mij net tot onder mijn kin.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.