Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6203

    nette
    Bijdrager

    [quote=”r1mario” post=2703][quote=”Nette” post=2702][quote=”r1mario” post=2701]Wel apart dat je 5 maanden les gaat geven maar zelf niet weet wat voor snowboard je wilt,heb je daar noooit kennis over op gedaan? niet bedoeld om je af te zeiken trouwens.[/quote]

    Haha, ja sorry heb het er ook niet zo duidelijk neergezet. Ik ga eerst een 4-weekse cursus volgen om CASI level 1 te halen. Dan ben je alleen bevoegd om beginners en lichtgevordenden les te geven. Als ik daarmee klaar ben, biedt de organisatie me een baan aan en kan ik aan het werk. Vandaar dus dat ik op gebied van snowboard kopen nog weinig verstand heb.[/quote]ok vandaar. Had ik trouwens al gezegd dat ik focking jaloers ben dat je 5 maanden gaat boarden in canada:blush:[/quote]

    Haha nee nog niet, maar dat snap ik helemaal. Het was eerst maar een ideetje wat in mij op kwam en nu ik het verder heb onderzocht moet het ook gewoon doorgaan, als ik eraan denk word ik al helemaal gelukkig haha. :laugh:

    #6204

    joren
    Bijdrager

    Hallo iedereen,

    Momenteel snowboard ik nu al een 2-tal jaren maar voorlopig alleen nog maar op indoorpistes. Deze winter zal dat waarschijnlijk ook zo blijven, alleen ga ik waarschijnlijk wel een dagje Winterberg doen of iets dergelijks. De echte wintersportvakantie zal voor volgend jaar zijn.

    Ik heb de snowboardmicrobe goed zitten en ik ben de overweging aan het maken om mijn eigen snowboard te kopen.

    Lengte: 1.92 m
    Gewicht: 85 Kg
    Schoenmaat: 45
    Type: All-mountain, eerst men techniek nog wat verbeteren op de pistes en ik hoop daarna de poedersneeuw te ontdekken en hier en daar een rail of jump.
    Vorm: Geen idee
    Merk: Doet er niet toe

    Omdat ik nog geen gevorderde snowboarder ben, vind ik echt wat gek om meteen veel geld aan een board te geven waar ik max 1-2 jaar op kan rijden. Uit de dingen die ik heb gelezen kan ik best wel veel geld uitgeven aan bindingen en boots omdat die toch een lange periode van dienst kunnen zijn.

    Dus nu is mijn vraag: Wat denken jullie van deze situatie? wink Blijven huren board (alleen boots kopen) en dan daarna een duurder board kopen? Of nu een goedkoper board met kwaliteitsvolle bindingen en boots. Zelf ben ik een enorme materialist en kan ik niet wachten om mijn eigen board te bezitten en mij te ontwikkelen tot een gevorderde snowboarder. however, ik ben een student en mijn budget is beperkt.

    Dus, welke boards moet ik zeker eens bekijken? (heb ik wide nodig?) Qua bindingen lees ik veel goede dingen over de burton cartel EST, of zijn deze misschien nog wat te hoog gegrepen op dit moment?

    Hoop dat ik min of meer duidelijk ben in mijn vraag, zoniet: ask away!

    groeten en alvast bedankt

    #6205

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Er zijn meer merken dan Burton en betere ook!

    Schoenen is het handigst om mee te beginnen. Dan zou je evt nog een jaartje kunnen huren en wat verschillende boards testen om zo een betere keuze te kunnen maken om er zelf 1 aan te schaffen.

    Afhankelijk van de breedte van een board en de zoollengte van de boots moet je kijken naar een wide board. Hier letten ze in de winkel ook op (althans mag ik hopen).

    Waar je dan op moet letten is dat als je boots op het board staan dat de tenen/hakken aan beide kanten evenver uitsteken, maar niet te ver. Anders gaan ze happen bij scherpe bochten en ga je onderuit.

    Bij de aanschaf van bindingen altijd je boots meenemen. Sommige boots passen slecht in sommige bindingen.

    #6206

    joren
    Bijdrager

    En hoe zit het bijvoorbeeld met lengte van het board? Online test zei 167-169 maar dit lijkt me toch wel erg veel.

    (eventueel enkele voorbeeld boards van andere, goedkopere merken dan burton zijn zeker ook welkom)

    #6207

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Tussen neus en kin in is een mooie lengte.

    Merken:
    Flow
    K2
    Ride
    Salomon
    Bataleon
    Rome
    Libtech
    Gnu
    Smokin

    anders even in online shops kijken, kom je genoeg merken tegen 😉

    #6219

    bartbeemer
    Bijdrager

    [b]Lengte:175cm
    [b]Gewicht:82kg
    [b]Schoenmaat:46
    [b]Discipline: all mountain, Freestyle

    Ben een beginner ,een 12-tal uren leservaring, en zoek een board en bindingen. Weet dat ik het betere en korte bochtwerk het plezantste vindt en wil ook wel de jumps gaan proberen. wil vooral controle, tricks, snel in 1 lijn naar beneden is niet echt men ding.

    Heb een burton clash in het oog en vroeg me af of dit wel een geschikt board is en in welke lengte ik moet gaan 155 of 158

    alvast merci voor de reakties

    bart

    #6221

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Burton clash is goed genoeg en voor de dingen die jij wilt zou ik zeker niet langer dan 155 gaan. Ik ben zelf 175 en rij een 152 plank en twijfel nog steeds om richting 150 te gaan.

    #6222

    bartbeemer
    Bijdrager

    tx man, den 155 zal het worden, maandag ga ik ze halen met 70% korting :woohoo: is wel een model 2010 maar dat zal ik zeker niet voelen

    #6231

    sinne
    Bijdrager

    Licht in de duisternis is welkom, verzuip beetje in de mogelijkheden en termen. Ben vrouw, 29 jaar, heb totaal ruim 3 weken ervaring, maar schijjn snel te leren, wel veel ski-ervaring (incl. Twintip).
    Nog nooit zelf een board gehad. Laatste huurboard was voor het eerst een rocker: Salomon Drift rocker 1m55, beviel niet slecht. Budget: omdat het mn 1e board wordt liefst niet te gek, zou het bij voorkeur onder €500,- houden, en alles lager = fijn.
    Ik zou heel gelukkig worden van tips/overwegingen voor zowel board als bindingen.

    [b]Lengte:[/b] 1m77
    [b]Gewicht:[/b] 70
    [b]Schoenmaat:[/b] snowboardboot = 40, Vans, Ik denk hi-standard.
    [b]Discipline:[/b] All-mountain, meer freestyle- georiënteerd (leren jibben, box/rails, geen big air of halfpipe), ik houd van randjes van de piste, beetje springen, verder on- of net verspoorde poeder. Het board moet op de piste wel netjes naar beneden willen, maar ik ga niet superhard.
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] niet specifiek, aantal opties opties waar ik naar aan het kijken was zijn:
    – K2 Vavavoom 152 (model 2011 kan ik nu voor 230,- ex. Binding krijgen)
    – Gnu B-nice
    – Gnu B-street
    – Ride Compact (maar hoe stom ik het ook van mezelf vind: de graphics vind ik minder, ik hou van felle kleuren, board waar je beetje vrolijk van wordt 😀 )
    – Ride Promise
    – Roxy Ollie Pop
    Ik sta volledig open voor andere merken/suggesties overigens, liefst wel onderbouwd, omdat ik het allemaal graag goed wil snappen en een goede keus wil maken.
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] rocker of eventueel hybride variatie hierop

    Mijn dank is groot!

    #6232

    flipper01
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 1.78
    [b]Gewicht:[/b] 70kg
    [b]Schoenmaat:[/b] 42
    [b]Discipline:[/b] All-Mountain
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] nvt
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] nvt

    Ik heb inmiddels ca 5 weken ervaring met snowboarden en wil de overstap maken van huurboards naar een eigen plank.
    Ik zoek een board waarmee ik lekker de berg af kan carven en offpiste kan gaan. Verder wil ik wat gaan beginnen met springen/park riding.

    Ik heb al wat rond gekeken en kwam uiteindelijk terecht bij twee boards van Flow:
    – Flow Merc
    – Flow Drifter

    Volgens mij is de drifter qua vorm een wat extremere uitgave van de Merc en heeft deze net wat duurder materiaal. Qua prijs is de Drifter ca € 150 duurder.

    Wat zouden jullie mij aanraden?

    #6233

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    De Drifter alleen al omdat deze beter is dan de Merc.

    #6246

    trucie
    Bijdrager

    Lengte: 1.75
    Gewicht: 67kg
    Schoenmaat: 42
    Discipline: All-Mountain
    Voorkeur voor merk: Geen voorkeur
    Voorkeur voor vorm: Geen voorkeur

    Ik ga binnen kort voor de 4de keer (3 weken ervaring) een weekje snowboarden. En in plaats van een board huren wil ik er nu graag een kopen. Merendeel van de tijd carv ik lekker van de piste. En als er een sprong gemaakt kan worden (nog niet te hoog) of er poedersneeuw gereden kan worden laat ik dit niet aan me voorbij gaan. Helaas is me budget niet zo heel groot, rond de 300 euro.

    In de winkel raadde de verkopen mij een flying v/ gullwing aan. Na een beetje zoeken kwam ik de Nitro code met wizard bindingen tegen en de Burton Process Flying V. Is dit ongeveer wat ik zoek, of zit ik helemaal verkeerd te zoeken?

    Alvast bedank.

    #6247

    capital_p
    Bijdrager

    Lengte: 176
    Gewicht: 65kg
    Schoenmaat: 44
    Discipline: Freeirde/Freestyle
    Voorkeur voor merk: geen
    Voorkeur voor vorm: geen flauw idee

    Ik snowboard nu al best lang (zo’n 15 jaar gok ik) maar 1 week per jaar. Tot nu toe heb ik altijd gehuurd, maar ik vind het nu tijd om een board te kopen. Ik kan aardig snowboarden. Ik kom bijna elke piste wel redelijk goed af en ik kan een paar simpele trucjes. Ik heb ook wat ervaring met springen over schansen, maar niet heel veel. Ik kan een FS en BS 180 en zou graag 360’s willen leren.

    Ik wil een board waarmee ik lekker de piste af kan komen en de diepere sneeuw naast de piste (geen bossen of afgelegen stukken berg). Ik wil lekker kunnen draaien in de lucht en op de sneeuw. Rails hoeft voor mij niet, dat lijkt me zonde van het bord. Een beetje flexibel lijkt me fijn voor manuals en ollies.

    Ik heb een beperkt budget, maar ik wil er wel een paar jaar mee kunnen doen. Prijs/kwaliteit verhouding is dus belangrijk. Er is me aangeraden om er 1 te kopen in april/mei, dan zijn de kortingen het hoogst?

    #6261

    dusky
    Bijdrager

    @ capital_PVoor ollies kun je juist beter een stijver board hebben, heb je meer pop. 😛

    Anyway, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo’n kenner ben, Kevin zit er beter in dan ik. Maar het beste kun je gewoon even langs een speciaalzaak gaan, die kennen alle modellen van binnen en van buiten.

    #6263

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ook met slappe boardjes kan je goed olliën. Zit tegenwoordig zoveel zooi in een board dat je het overal wel mee hebt.

    Laat je bij een winkel niet het duurste board aansmeren. Dat willen ze nogal graag 😉

    Waar je naar moet zoeken is een all mountain (directional of directional twin) met een medium flex of ietsje richting soft flex.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.