Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6373

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Zijn al wat oudere bindingen of niet? Gezien de nosestrap niet versteld kan worden.

    #6375

    bjarne
    Bijdrager

    ik zat er ook al naar te kijken; ik ga er echter van uit dat het wel iets versteld kan worden; zou een beetje raar zijn als het niet kan.

    Burton freestyle bindingen zijn wel de meer basic bindingen zonder toerlantijntjes toch?

    #6376

    r-win
    Bijdrager

    Het zijn Burton Outpost bindingen…. Ik weet niet of dit een ouder model is?!
    Ik heb zaterdag lekker ermee geboard… Het lijkt er op dan ik wel een redelijke stance gevonden heb… -15 0
    Gisteren avond heb ik ook voor het eerst geprobeerd mijn board te waxen… Volgens mij is het redelijk gelukt. Echter kreeg ik het niet voor elkaar dat het er helemaal egaal uit zag…

    #6379

    bjarne
    Bijdrager

    ikzelf heb nog niet van outpost bindingen gehoord of er iets over gelezen 😛 geen idee of het oude bindingen zijn dus 🙂

    wat betreft je stance: fijn dat je er een hebt gevonden die je bevalt 🙂

    @ waxen: hoe bedoel je dat hij er niet helemaal egaal uitziet?
    Heb je warm gewaxt of?

    #6381

    r-win
    Bijdrager

    @bindingen misschien weet kevin hier meer van?!?
    @waxen: toen ik het bord kocht was het bord helemaal mooi egaal glanzend. Nu heb je toch eeen soort van streepjes, beetje zoals je een auto poetst dat je ook een beetje lijnen ziet.(werd al wel een stuk minder na het borstelen. Ik heb inderdaad hot wax. Ik kan wel eens een fototje maken.

    #6384

    bjarne
    Bijdrager

    doe maar eens ja; ben benieuwd!

    als ik zelf mijn board wax, is er over het algemeen niets van te zien. mooie egale laag. wax je btw je board met de bindingen er op?

    enige nadeel van skidome is dat die loopband zoveel rotzooi op je board achter laat; dus erg veel wax ik hem nu niet :p

    #6386

    r-win
    Bijdrager

    ja klopt! Viel mij ook op… Allemaal zwart… Hoe halen jullie dit weg?

    Kan ik dit doen met een beetje wasbenzine of zouden jullie dit afraden?

    Ik heb trouwens gewaxt zonder bindingen

    #6388

    r-win
    Bijdrager

    Voor het waxen:
    [img]https://lh3.googleusercontent.com/-tWy-9J6Q03k/T-g_VuvgeOI/AAAAAAAAnU0/qwBM5wg_spc/s720/Photo%252024-06-12%252018%252032%252020.jpg[/img]

    Na het waxen:
    [img]https://lh6.googleusercontent.com/-j95jDyqE9Jw/T-g_XqmPALI/AAAAAAAAnU0/kDVnP9Ebvjg/s720/Photo%252024-06-12%252019%252059%252033.jpg[/img]

    #6389

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dit gaat over snowboard en bindingen, niet over waxen. Hou de onderwerpen in het juiste topic.

    #6397

    bjarne
    Bijdrager
    #6412

    bart-kraai
    Bijdrager

    Erg fijn dat er dit soort Topics bestaan! Heb er veel van geleerd en voor mijzelf de volgende set samengesteld:

    BURTON SHERLOCK 2011 – 2012 (lengte: 163)
    BURTON CUSTOM EST 2010 – 2011 (maat: L)
    BURTON RULER 10/11 (USmt: 12)

    Ik ben 1.92 weeg ongeveer 82kg mijn favoriete stijl was tot nu toe zo hard mogelijk van de berg af suizen. Maar wil dit aankomend jaar toch meer uitbreiden met wat tricks op de piste en over jumps. Daarom heb ik gekozen voor het Spring-loaded bord van Burton, wel heb ik express een iets langere genomen om de nadruk wel op freeride te leggen. De bindingen en boots heb ik geselecteerd op basis van beschikbaarheid bij de winkel waar ze dit bord op voorraad hebben: baumsport.nl

    De prijs voor dit hele setje zou zo ongeveer uitkomen op 560 euro. Nu heb ik dit allemaal geselecteerd op basis van verzamelde meningen van anderen, dus weet ik niet zeker of dit goed voor mij is. Wie kan hier iets zinnigs over roepen?

    #6414

    r-win
    Bijdrager

    Hallo Bart, Allereerst welkom !
    Ik kan je helaas niet echt advies geven aangezien dat ik pas sinds kort snowboard, echter denk ik dat Kevin of Bjarne wel advies kan geven 😉

    #6415

    bjarne
    Bijdrager

    Ik heb op het moment niet bijzonder veel tijd; maar hoop vanavond even te kunnen kijken.

    wat mij wel gelijk opvalt is het feit dat je maat 12 schoenen hebt (maat 46 als ik het goed heb) maar dat je wel maat L bindingen geselecteerd hebt en tevens een normaal ipv wide board.

    Ik heb de diameter van de Sherlock nog niet gezien, maar kijk er even naar of deze voldoende breed is. Ik heb een vermoeden dat je een midwide/wide board nodig hebt

    #6418

    r-win
    Bijdrager

    Ik heb mijn bindings alle keren op 15-0 gehad. Is 15-15 (duck) veel blessure gevoeliger? Is het maken van bochten hiermee lastiger?
    Anders ga ik dit de volgende keer maar is proberen

    #6420

    bartbeemer
    Bijdrager

    [quote=”R-win” post=2922]Ik heb mijn bindings alle keren op 15-0 gehad. Is 15-15 (duck) veel blessure gevoeliger? Is het maken van bochten hiermee lastiger?
    Anders ga ik dit de volgende keer maar is proberen[/quote]Ik heb sinds kort ook ook de Duck stance uitgeprobeerd (12-12) en vind het veel aangenamer voor men knieën… etc… Maar ja, ik stap ook zoals een eend (dank u ma) 🙂 Gewoon proberen en je zal het wel voelen, het is een kleine moeite om ter plaatse de bindings te verzetten. Have fun…

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.