Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6496

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat wide hangt af van je schoenmaat. Gezien je lengte zeg ik pak de 155 en of je een wide nodig hebt is een kwestie van ff googlen want dat ik weet ik dan weer niet uit mijn hoofd. Geloof dat het van 43/44 ongeveer was.

    #6497

    crumpler
    Bijdrager

    Bij die link van hierboven (ebay) kan ik alleen nog maar kiezen uit: een 152wide of 155wide, geen normale versies.

    155 zal qua lengte perfect zijn, alleen is het een wide versie dus iets te lomp denk ik.
    De 152 is ook een wide versie, misschien kan ik deze dan beter nemen? een beetje inkrimpen qua lengte maar dit vang ik dan met de breedte op om het zelf oppervlak te dekken…??

    Qua maat heb ik een 43, dit lukt nog net met een Medium binding.

    #6498

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    152 is aan de korte kant voor jou 😉 Je hoeft ook niet je board via ebay te kopen. Kijk gewoon goed naar wat je wilt en of het allemaal past in plaats van je te focussen op 1 plankje waarvan ik zelfs me twijfels hebt.

    Voor jou is een 155 (normaal) goed genoeg.

    #6499

    crumpler
    Bijdrager

    Maar ik weeg nog geen 60kg, dus ben wel heel licht voor mijn lengte, hoef ik daar ook geen rekening mee te houden? vandaar dat ik eerder naar de 152 neig..

    #6501

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dan gok dat je eerder vanuit kunt gaan dat je eerder zwaarder dan langer wordt. En op een te kort board rijden is niet prettig 😉 Rijdt onrustig.

    #6504

    crumpler
    Bijdrager
    #6510

    jellevdl
    Bijdrager

    Na een aantal jaar een Nitro Resistance boardje te hebben gereden nu op zoek naar een mooi board waar ik een aantal jaar mee vooruit kan.

    Al heel wat magazines doorgelezen, bij Burnside in Deventer geweest en natuurlijk heel wat op internet gelezen

    Ik ben op zoek naar een board waar ik lekker mee kan cruisen, springen, butteren, kortom van alles wat, kom je al snel bij een wat minder stijf all-mountain board of een wat stijver freestyle board uit.

    Nu heb ik een selectie gemaakt van board die ik erg interessant vind, maar vind het moeilijk om een uiteindelijke keuze te maken, misschien dat jullie ervaringen mij kunnen helpen!

    Heeft iemand goede/slechte ervaringen met de volgende boards:

    Lib-Tech skate banana
    Ride Machete (evt GT?)
    Rome Reverb/Factory rocker
    GNU carbon credit

    Zelf ben ik 1,78 en weeg 71kg m’n is schoenmaat 41.

    Benieuwd naar julle mening!

    #6554

    crumpler
    Bijdrager

    Hallo allemaal!

    Ik weet een 2dehandse Burton Flying-V uit 2010 staan (let op, geen Custom. gewoon flying-V)
    voor €325 euro met EST Cartel bindingen ook uit 2010. Alles in goede staat.

    Is dit een goede deal? Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Flying-V en de Custom Flying-V?

    gaat dus over dit board: http://www.youtube.com/watch?v=K4Ev5pN-S-8

    #6555

    crumpler
    Bijdrager

    Iemand die kan helpen? wil het namelijk morgenavond eens gaan bekijken.

    #6556

    bjarne
    Bijdrager

    kwestie van even de moeite nemen om google in te typen:

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110430081405AA7iUju

    #6557

    crumpler
    Bijdrager

    Dit gaat tussen de Custom & de Custom-Flying V….

    #6558

    crumpler
    Bijdrager

    Vandaag gaan kijken voor snowboardboots en het zijn Rome Libertines geworden, size 11 (44,5)
    Ik had alleen Burton Cartell medium bindingen op het oog. gaat dit passen? de Burton medium binding gaat maar tot 44 lees ik..

    Bedankt!

    #6559

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    als je niet past dan weet je het niet. Daarom altijd je boots meenemen als je bindingen gaat kopen of andersom.

    #6560

    crumpler
    Bijdrager

    Zijn er hier misschien mensen die al ervaringen hebben met deze maten? hebben die bindingen speling genoeg voor een halve cm?

    #6561

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Passen is weten, ga naar je dichtst bijzijnde winkel en laat je informeren om vervolgens via internet goedkoper te kopen 😉

    Een beetje moeite doen is nog altijd slimmer dan ervan uit gaan dat iemand op internet zegt dat die halve cm wel past en uiteindelijk niet blijkt te passen. Ik zou de gok niet nemen 😉

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.