Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #6667

    geronimo78
    Bijdrager

    Hey allen,

    Ik ga men eigen plank kopen maar ben nog aan het twijfelen.
    Ik ben lowbudget dus op online shops ben ik aant twijfelen tussen 2.
    – Flow Merc (163cm) = goed all mountain board denk ik
    – Ride Agenda 2012 (159cm) = freestyle en flex plankske denk ik

    MAAR ik ben 1.96m groot en weeg 90kg. Nu vraag ik me af of een Ride Agenda board niet te specifiek is voor freestyle? en ga ik daar last van hebben op pistes? Ik zoek eerder een meer allround board
    MAAR de Ride Agenda is echt wel cool…

    DILEMMA

    #6668

    r-win
    Bijdrager

    He daar,

    Ik zie dat je weinig posts hebt, dus welkom!

    Betreft de boards… Heb je op een van beide gesnowboard? Het is namelijk erg lastig om voorkeur te geven aan een board waar je nooit op hebt geboard. Heb je al veel ervaring met snowboarden? ( weet je al waar je voorkeur ligt?)

    Als je online shopt dan scheelt dat veel geld maar, je mist toch wat advies. Ik durf niet te zeggen welke maat je nodig hebt. Dat laat ik even aan andere over. Ik heb wel vorige week op de flow merc geboard en dat was wel een lekker board vond ik… Ik zou als ik jou was proberen de boards uit te proberen. ( ik meen dat er vanavond een test avond is bij Snowworld Landgraaf van alle bekende merken). Ik zag zoiets voorbij komen op facebook van snowworld.

    Met ride heb ik geen ervaring.

    Nog een punt om op te letten. Ik zie dat je vrij groot bent, waarschijnlijk ook een grote schoenmaat? Als dit het geval is kan een wide board voordelen hebben.

    #6669

    geronimo78
    Bijdrager

    Dank u R-win ^^

    Schoenmaat valt al bij al nog mee, een 10,5 = 44. Dus dacht om [u]geen [/u]Wide plank te nemen maar een gewoon plank met Large bindingen?!

    De afgelopen 4jaar heb ik wel heftig gesnowboard dus meer als gemiddeld vermoed ik!
    Maar ik heb nog nooit men boards vergeleken eigenlijk… ik huur meestal Burton plankskes maar vraag me niet welke :s.

    Ik vraag me vooral af wat de minimum lengte zou zijn voor een allround board met mijn 196cm grootte. Volgens veel sites valt 159 als plank nog mee…
    [i]Maar ik wil jullie opinie hierover eens horen.[/i]

    #6670

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Snowboard moet ongeveer tot je kin komen. Afhankelijk van wat je wat je ermee wilt, maar hou dat als gemiddeld aan. (iets korter voor freestyle en iets langer voor freeride).

    De binding maat zegt niks over je schoenen icm je board. Als je boots te ver uitsteken dan is dat nadelig. Dus daar zou ik goed op letten 😉

    #6672

    boes
    Bijdrager

    [b]Lengte:[/b] 185
    [b]Gewicht:[/b] 75
    [b]Schoenmaat:[/b] 44
    [b]Discipline:[/b] eerder freestyle
    [b]Voorkeur voor merk:[/b] /
    [b]Voorkeur voor vorm:[/b] /

    Hallo, ik ben dus een nieuwkomer. jaren geleden ging ik om de paar maanden wel een een paar uur in Landgraaf snowboarden maar sinds vorige week was dat ook weer 4 jaar geleden. Aangezien ik de smaak terug te pakken heb ben ik van plan om men eerste board te kopen.
    Ben hier al enkele dagen aan het rondkijken maar had toch nog graag een mening.
    Aangezien ik een beginneling ben weet ik niet goed welke stijl ik moet opteren. Zit graag op de funpiste klein jumps en dergelijke te nemen. Echter hoge snelheid halen zal nooit mijn grootste doel zijn.
    Hierbij vraag ik enige tips naar welke details ik moet letten bij de aankoop. Ik heb nog niets momenteel…

    #6674

    geronimo78
    Bijdrager

    BTW: Ik heb een Flow Merc 163cm (tot onder men kin) Wide besteld met Burton Freedom bindingen + Northwave Decade SL boots B)
    Héhé ik ben benieuwd :p

    Bedankt voor de tips Kevin en R-win ^^

    #6676

    r-win
    Bijdrager

    Gaaf board is dat hoor!

    #6690

    danton
    Bijdrager

    [b]Lengte: [/b]190cm
    [b]Gewicht: [/b]67kg
    [b]Schoenmaat: [/b]45/46
    [b]Discipline: [/b]Freeride / all-mountain
    [b]Voorkeur voor merk: [/b]Nitro / Burton
    [b]Voorkeur voor vorm: [/b]Geen idee, Zero / Rocker?

    Goedemiddag!
    Ik ga binnenkort beginnen met snowboarden, en wil ergens een leuk (tweedehands) snowboard op de kop zien te tikken waar ik een tijdje mee vooruit kan.

    Nu heb ik al veel verschillende adviezen gehad over het formaat board, dat ik door het bos de sneeuw niet meer zie.

    De afstand van de grond tot mijn kin is zo’n 164cm, en mijn blote voet is 29cm :P.

    #6691

    mrjre
    Bijdrager

    Hallo, heeft iemand tips voor bindingen op een all-mountain freestyle board? 🙂
    Ik zit nu te twijfelen tussen Ride Capo en Burton Cartel, maar misschien is iets meer flex beter?

    Doel is carven, cruisen en af en toe wat jibs.

    Ik ben overigens 1.78 en weeg 60kg, dus ik ben vrij licht.

    #6695

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Bindingen merk ik persoonlijk weinig verschil in flex. Neem een paar die je mooi vindt en goed aansluiten bij je boots 😉

    #6696

    mark89769
    Bijdrager

    Ik ben sinds kort begonnen met snowboarden en heb de smaak te pakken. Heb inmiddels 3x indoor en 1x in winterberg ge-snowboard.

    Nu ben ik aan het kijken voor mijn eigen board en nu mijn vraag of een Flow Merc 154cm met Flite2 bindingen een geschikt board voor mij is waar ik zeker 2 of 3 weken wintersport mee voorruit kan?

    Wat gegevens over mij:
    Lengte: 168cm
    Gewicht: 67kg
    Schoenmaat: 40
    Discipline: Freeride / all-mountain
    Voorkeur voor merk: Geen
    Voorkeur voor vorm: Geen

    #6697

    chieliozer
    Bijdrager

    Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard voor deze winter. Dit is inmiddels mijn 7de keer op wintersport en wil nu wel een keer wat anders dan mijn beginnersboard.

    Ik doe niet aan trucks of rails en ga eigenlijk nooit door de funparks. Ik ben op zoek naar een board voor zwarte pistes en off piste door de poedersneeuw.

    Wat gegevens:
    Lengte: 191cm
    Gewicht: 68 kg
    Schoenmaat : 46
    Voorkeur voor merk/vorm : Geen

    Ik zou graag jullie mening willen weten over boards en bindingen. Mijn budget is 400-500 voor board + bindingen.

    #6698

    ward1988
    Bijdrager

    [b]Lengte: 1.98 [/b]
    [b]Gewicht: 100 kg[/b]
    [b]Schoenmaat: 47[/b]
    [b]Discipline: all mountain[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Arbor [/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: rocker [/b]

    Heb afgelopen vrijdag Arbor boards getest in snowworld. Van Arbor vond ik de roundhouse RX erg lekker boarden. Nu is deze niet goed leverbaar in de maat 166, welke ik gezien mijn gewicht wel nodig heb.

    Dus nu vroeg ik mij af welke allmountain rocker boards met een wide variant er zijn die vergelijkbaar zijn met de roundhouse rx. Heb wel wat gegoogled maar kom niet echt op concrete alternatieven. Beste wat ik heb gevonden is de burton joystick maar die gaat ook maar tot 163.

    Ik wil met het board een beetje speels over de piste crossen en als er poeder is zoveel mogelijk in de poeder!

    Graag adviezen!

    #6700

    r-win
    Bijdrager

    [quote=”KevinHoogendam” post=3208]Bindingen merk ik persoonlijk weinig verschil in flex. Neem een paar die je mooi vindt en goed aansluiten bij je boots ;)[/quote]
    Ik weet niet of het de flex is maar, mijn flow bindingen die lijken veel sneller te reageren dan mijn burton bindingen? ( plastic / alu )

    #6702

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Dat is gewoon kwaliteit verschil haha :p

    Ik bedoelde meer dat ik weinig verschil merk tussen de stijfheid van bindingen. Als ik mn oude burton cartels ga vergelijken met mijn huidige flow bindingen is er genoeg merkbaar verschil.

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.