Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welk snowboard/bindingen kan ik kopen?

Dit onderwerp bevat 525 reacties, heeft 112 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jeeba 10 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 526)
  • Auteur
    Berichten
  • #4092

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=542]hoe verhoudt een rocker zich tegenover een camber board qua stijfheid.
    de operator en joystick krijgen beiden een 4/10, maar zit er hier een verschil in stijfheid tussen camber en rocker?
    Ik vind het best moeilijk beslissen.[/quote]

    Volgens mij is dat over heel de lijn van de fabrikant wel hetzelfde. Alleen de vorm van het board is anders. Misschien dat de vorm van rocker wel iets meer flex heeft met de vorm mee, met butteren enzo, vanwege de vorm.

    #4097

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=542]hoe verhoudt een rocker zich tegenover een camber board qua stijfheid.
    de operator en joystick krijgen beiden een 4/10, maar zit er hier een verschil in stijfheid tussen camber en rocker?
    Ik vind het best moeilijk beslissen.[/quote]

    zoals gdzr zegt is ongeveer juist, het is de vorm niet van het board zelf maar van het deck in je board, dit is rocker of camber wat idd zorgt voor de fles/carve
    dee feel rate van burton heeft te maken met de uiteindelijke vorm van het model van het snowboard. De rocker of camber eigenschappen zitten dus mee in deze feel rate verwerkt.

    #4127

    supmylo
    Bijdrager

    ok bedankt

    #4128

    ted-h
    Bijdrager

    [quote=”Michielfm” post=539][quote=”supmylo” post=536]is er eigenlijk een groot verschil tussen v-rocker en camber? Daarnet de shop hier in de buurt bezocht en naast de operator(158) kwam de verkoper met een burton joystick(157) op de proppen.
    Deze is echter een v-rocker en geen camber zoals de operator.
    Deze zal door de korting evenveel kosten als de operator. Welke is volgens jullie de beste keuze?[/quote]

    wel, een v-rocker is een speciaal systeem in het board waardoor het op de (de rocker) plaatsen meer flex krijgt, dit is goed voor een speelser boards waar je lekker me kan jibben, je land tricks makkelijker en je kan dus meer freestylen, camber is een systeem in je board waardoor board is stijver wordt, hierdoor heb je meer pop, steviger carves en bochten en dus betere freeride (des ondanks zijn het alle 2 all-mountain boards!!) je moet dus voor je zelf uitmaken of net iets liever freeride doet of freestyle 🙂

    Ik had vroeger de custom v-rocker: een heel goed all mountain board ik was eer heel tevreden van! Wegens een fabrieksfout is mijn dek gebarsten MAAR! ik kreeg een nieuw board van burton
    De custom flying-v (van dit jaar) Dit is zowel een rocker als een camber board (=springloaded) tussen de bindingen en de nose en de tail zijn rocker voor meer flex onder de bindingen zelf is het camber voor meer carve en stabiliteit, voor mij een perfect board!

    of je nu rocker of camber wilt dat moet je zelf weten
    hopelijk ben je nu iets wijzer[/quote]

    Volgens mij is het ook zo, dat de rocker minder snel sneeuw happen als je bv rechtuit gaat. Ze zijn dus iets “vergevingsgezinder” (hoop dat ik het goed schrijf) dan een camber.

    #4178

    henderickx
    Bijdrager

    Ik heb al bijna 8 jaar flow bindingen gereden, maar wil weer eens strapbindingen testen. Ik heb een kleine schoenmaat 39 dus .. Iemand nog een 2e hands setje voor weinig? Graag ook wat info en tips. Is er veel verschil in prijs, kwaliteit en gewicht van de bindingen?

    #4179

    rinus
    Bijdrager

    [quote]Ik heb al bijna 8 jaar flow bindingen gereden, maar wil weer eens strapbindingen testen. Ik heb een kleine schoenmaat 39 dus .. Iemand nog een 2e hands setje voor weinig? Graag ook wat info en tips. Is er veel verschil in prijs, kwaliteit en gewicht van de bindingen?[/quote]

    Prijs verschilt een hoop. Zo heb je bijvoorbeeld Unions of Bent Metal bindingen die in verhouding niet zoveel kosten als bijvoorbeeld de Burtonbindingen. Ik heb alleen ervaring met goedkope huur salomon dingen en Burtons. Als het het aan mij ligt ga ik de volgende keer gewoon weer voor Burtons. Rome schijnt ook heel goede bindingen te maken.

    Burton heeft relatief hoge highbacks, vind ik zelf erg prettig.

    #4205

    bobbejaan1
    Bijdrager

    [blengte]180:[/b]
    [b]gewicht 70kg:[/b]
    [b]schoenmaat:41[/b] Van de snowboardboot
    [b]Discipline:allmountain freestyle[/b]
    [b]Voorkeur voor merk:SMOKIN SNOWBOARDS[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm:Clash Rocker (hybrid rocker)[/b]

    Ik na een jaar Ride Concept UL en een jaar K2 Darkstar gekozen voor een rocker. Deze beslissing kwam omdat ik via bekende meestal eind april een stuk of 20 boards van het volgende seizoen kon testen.

    Ride DH2
    Nitro Team Gullwing
    DC MLF
    YES
    Volkl Squad rocker
    en nog veel meer

    Maar uiteindelijk is de keuze gevallen op een rocker camber combo. Puur omdat een rocker lekker speels is maar op hoge snelheid wat stabiliteit mist. En dan natuurlijk Magnetraction. En dan lekker geen lib tech of Gnu rijden maar Smokin Snowboards. Lekker underground, Betere garantie, Volledige staalkant en te sicke graphics..superpark 156

    #4206

    henderickx
    Bijdrager

    Thanks Rinus, ik ga wel wat bindingen testen op de binnenbaan.

    #4227

    supmylo
    Bijdrager

    Daarnet mijn boardje gaan halen. Het is uiteindelijk een burton custom geworden.
    Volgende week eens testen en zien of het bevalt.

    #4247

    Anoniem

    [quote=”supmylo” post=686]Daarnet mijn boardje gaan halen. Het is uiteindelijk een burton custom geworden.
    Volgende week eens testen en zien of het bevalt.[/quote]

    burton custom kan gewoon niet tegenvallen top keuze!

    #4254

    mlagerwerf
    Bijdrager

    [b]Lengte: 1.73 [/b]
    [b]Gewicht: 70[/b]
    [b]Schoenmaat: 42 (32 Lashed)[/b]
    [b]Discipline: Freeride/freestyle[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Geen speciale voorkeur[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: Rocker/camber[/b]

    Ik ben me aan het orienteren om mijn eerste snowboard te kopen. Dus alle tips zijn welkom! Voornamelijk freeride gericht, wil wel meer freestyle gaan doen ook.
    Tevens tips mbt bindingen zijn bruikbaar 🙂

    Bedankt!

    #4255

    bobbejaan1
    Bijdrager

    nee een burton custom is een topper, gefeliciteerd

    #4268

    warcow
    Bijdrager

    Graag ontvang ik ook hier nog wat advies, ben al enkele dagen intensief me in de materie aan het verdiepen. 🙂

    Mijn gegevens:
    Lengte: 1.86
    Gewicht: 70
    Schoenmaat: 45 (brede voeten)
    Discipline: All mountain (lijkt me)
    Voorkeur voor merk: Geen speciale voorkeur
    Voorkeur voor vorm: Rocker/camber

    Mijn budget voor board + bindingen en boots is ~500 euro.
    Ik zit erg te twijfelen of ik een wide of niet moet. (verschilt natuurlijk ook weer per model en merk)
    Het board en de bindingen ben ik bereid om via internet te bestellen bij bijvoorbeeld:
    http://warehouse-one.de/en/K2/BRIGADE-WIDE-2011.html
    http://warehouse-one.de/en/SALOMON/ACE-MAGNUM-158-2011-incl-PATRIOT-black.html
    http://warehouse-one.de/en/STUF/NATURAL-158-2010-incl-Flow-FLITE-1-black.html
    http://warehouse-one.de/en/NITRO/PRIME-ZERO-AGENT-158-2011-incl-STRIKE-black.html
    http://warehouse-one.de/en/BURTON/MAYHEM-WIDE-2009.html

    Is bovengenoemde webwinkel geschikt, of zijn er in Nederland goede alternatieven op? Wat zijn de meningen over de snowboards waar ik naar link?

    Edit: Ik kreeg van een nederlandse webshop het onderstaande lijstje als mogelijke optie’s. Zit hier ook wat tussen? Sorry voor het vele vraagwerk maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

    002. Nidecker Vibes 2010 – Allmountain FS SnowboardLengte: 161cm
    004. Pale Arrow System – Freeride SnowboardLengte: 160cm
    005. Pale Bot Red – Freeride SnowboardLengte: 160cm
    001. Head True Black – Freestyle SnowboardLengte: 159cm
    001. Lamar Trooper – Allmountain FS SnowboardLengte: 158cm
    004. Nidecker CAMROCK – Allmountain FS SnowboardLengte: 162cm

    #4280

    warcow
    Bijdrager

    Ben vandaag hier naar de lokale snowboardzaak gegaan, en heb me daar na circa 3 uur een merc flow (160w), flow quattro bindingen en salomon savage boots aan laten smeren. Redelijk budget allemaal, maar ik ben er tevreden mee. 🙂

    #4282

    rinus
    Bijdrager

    [quote=”mlagerwerf” post=711][b]Lengte: 1.73 [/b]
    [b]Gewicht: 70[/b]
    [b]Schoenmaat: 42 (32 Lashed)[/b]
    [b]Discipline: Freeride/freestyle[/b]
    [b]Voorkeur voor merk: Geen speciale voorkeur[/b]
    [b]Voorkeur voor vorm: Rocker/camber[/b]

    Ik ben me aan het orienteren om mijn eerste snowboard te kopen. Dus alle tips zijn welkom! Voornamelijk freeride gericht, wil wel meer freestyle gaan doen ook.
    Tevens tips mbt bindingen zijn bruikbaar 🙂

    Bedankt![/quote]

    Wat is je budget?

    Ik zou zeggen een allmountain-boardje van 155, normale breedte. Bindingen zou ik gaan voor Burton Cartels of eventueel Missions.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 526)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.