Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Welke kleur lens gebruiken jullie bij slecht weer?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 13 jaren, 2 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #5484

    ted-h
    Bijdrager

    Hai all,

    Ik ben erg benieuwd naar wat voor soort lens / goggles jullie gebruiken tijdens slecht weer.

    Ook waarom juist deze kleur, of waarom juist een kleur niet.

    Ik zelf heb een goggle met een iets lichtere kleur dan oranje, deze kijkt lekker weg bij slecht weer.

    Wat gebruiken jullie??

    #5485

    celine
    Bijdrager

    Ik gebruik een anon realm goggle met een red solex lens..
    Ik heb me laten vertellen dat oranje dus inderdaad beter is bij slecht weer en daarom dus eigenlijk mijn keuze van deze rode/oranje lens..

    Weet iemand welke kleur van lens dan geschikter is bij mooi/helder weer ?

    #5487

    smark
    Bijdrager

    Zelf gebruik ik op een bewolkte dag een roze lens (door deze kleur lens zijn de contouren en schaduwen duidelijker te zien.
    Bij slecht weer een oranje lens (schaduwen beter te zien, dus meer diepte)
    Bij zonnig weer een spiegel lens omdat door deze lens de zon goed word tegengehouden

    #5488

    avoriazzz
    Bijdrager

    ik gebruik voor elk weertype de zelfde lens, k heb een anon figment bril en daar zat al een red solex lens in en die kan ik echt overal bij gebruiken, want hij is gespiegeld, dus weerkaatst zonnestralen en bij slechter weer heb je weer voordeel bij de geel/rode tint, want daarmee zie je alles: 🙂

    #5489

    rinus
    Bijdrager

    Anon Helix met Silver Amber lens (lichtbruin spiegel) voor zonnige en gedeeltelijk bewolkte omstandigheden. Als de zon echt schijnt zou ik liever een wat donkerder lens hebben.

    Voor de matige, bewolkte en mistige omstandigheden heb ik er een Amber lens bij gekregen, maar misschien had ik liever de gele gehad.

    Die spiegel is mijns inziens bij goed weer noodzakelijk als je de zon goed tegen wil houden.

    #5491

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Ik heb een Electric EG2 met daarin een blauwe spiegellens die van binnen oranje kleurt. Dus voor veel te gebruiken.

    #5493

    Anoniem

    Meestal zo een basic oranje lens, binnekort ga ik wel een electric of dragon goggle kopen deze heeft meestal een spiegel lens of iets dergelijks met beter UV bescherming.

    En ik houd ook van bolle lensen omdat deze je het optimale zicht geven terwijl een platte lens je zicht kan vervormen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.