Marc McMorris Infinite Air

Binnenkort komt er een grote nieuwe snowboard game uit: Mark McMorris Infinite Air. Wordt dit het spel wat je de hele winter op de bank in Nederland een snowboardgevoel geeft? Of blijft het plakken in de middelmaat? De trailer geeft in ieder geval een goede eerste indruk.

Snowboarden en games, het blijft lastig. Vroeger had je Amped op de Xbox (de eerste), dat was eigenlijk een van de meeste realistische snowboardgames. Amped 2 was ook nog in orde en bij Amped 3 werd het wel wat té onrealistisch. De magie was er af. SSX heeft wel snowboards, maar het is eigenlijk een racegame, waarbij je toevallig op een plank staat. Shay White snowboarding van een aantal jaar geleden deed een goede poging tot een “open wereld”, maar helemaal werken deed het niet.

Met Mark McMorris Infite Air claimen de makers de meest realistische gameplay ooit ontwikkeld te hebben. Naast de hulp van Mark McMorris hebben ze hulp gehad van Craig McMorris, Silje Norendal, Ulrik Badertscher, Danny Davis en Torstein Horgmo die ook allemaal in het spel zitten.

In het snowboardspel zitten een grote backcountry en bestaande grote wedstrijden. Het tofste is misschien wel dat je je eigen features en levels kunt bouwen. Iets wat we ook kennen uit Skate.

Concurentie voor Infinite Air

Deze winter komen ook Steep en Snow uit, twee andere snowboard (en ski) games, dus er moet er eentje zijn die de moeite waard is. Mark McMorris Infinite Air komt uit voor je PC, PS4 en Xbox One. Wil je meer weten? Ga dan naar de website van de game.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *